מה רואים הלילה: עוד שוורצנגר. כי אין מספיק שוורצנגר בעולם

בלי תירוצים ובלי מייקאפ. ארנולד שוורצנגר (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
בלי תירוצים ובלי מייקאפ. ארנולד שוורצנגר (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

ארנולד שוורצנגר כבש את נטפליקס עם "Fubar", ובמה שנראה כמו בליץ תדמיתי עולה היום הסדרה הדוקומנטרית-ביוגרפית בכיכובו "ארנולד" שעוסקת בסיפור חייו המטורף. הסדרה לא מתחמקת מלעמת אותו עם הרגעים האפלים בחייו, אבל בסוף רוצה למכור לנו את ארנולד שכולם אוהבים. כבר קניתם?

אפשר לנשום לרווחה: המבקרים לא התלהבו, אבל "Fubar" של ארנולד שוורצנגר היא להיט בפסגת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס מסביב לעולם, האיש לא איבד את הקסם והקהל לא איבד את הרעב שלו לאקשן קליל ושטאנצי. במסגרת הדיל בין נטפליקס לאליל השרירים ההוליוודי שהפך לפוליטיקאי רפובליקני מפתיע ולאחד האנשים האהובים בארצות הברית, עולה היום בנטפליקס גם סדרה דוקומנטרית בת שלושה פרקים על חייו של שוורצנגר. הוא לא היה מעורב בהפקתו, אבל הוא המרואיין המרכזי והאווירה מאוד אוטוביוגרפית.

"ארנולד" הולכת על קו דק מאוד בין סרט תדמית מושקע לאיש שהוא כרגע הכוכב הגדול החדש של נטפליקס, ובין ניסיון מעניין להבין מי הוא היה לאורך חייו ומי הוא הפך להיות. כל אחד מהפרקים עוסק בתקופה אחרת בחייו – החל מהשנים הראשונות כשרירן שיוצא לחפש את ההצלחה הגדולה באמריקה ומוצא אותה, דרך השלב שבו הפך לאחד הכוכבים הגדולים בתולדות הקולנוע, ועד לגרסה הפוליטית המעודכנת שלו שהביאה אותו עד לבית המושל של קליפורניה – וניכר כי שוורצנגר מתאמץ לא לפסוח על האיזורים הפחות מוצלחים של חייו, כולל הרומן עם עוזרת הבית שהוביל ללידת בנו מחוץ לנישואין ולגירושיו ממריה שרייבר והאשמות על הטרדות ותקיפות מיניות מהף הנמוך לאורך מספר עשורים. התוצאה כמעט משכנעת בכנותה.

אבל בסוף, באופן משונה, הכנות הזאת מרגישה מעושה, כאילו הונדסה כדי לחתור מראש נגד הצפת כל אותם סיפורים לא נעימים ודיון מחודש בהם, עכשיו כששוורצנגר חוזר לזרקורים במשרה מלאה. הסדרה נוגעת ברגעים האפלים בחייו ובכישלונות הרבים שחווה וגובה ממנו תשובות שלוקחות אחריות ונוגעות ללב, אבל מרבית הזמן היא מדלגת מהצלחה להצלחה, תוך כדי ראיונות עם קאסט עטור כוכבים שכולל את סילבסטר סטאלון, ג'יימס קמרון,דני דה ויטו, ג'יימי לי קרטיס, לינדה המילטון וג'יי לנו. כן, זה כיף גדול ושוורצנגר משפריץ כריזמה והומור ורגישות לכל הכיוונים, אבל כמו שהוא עצמו אומר בסדרה בעוד רגע של כנות "אתה צריך למכור הכל. לא משנה מה אתה עושה בחיים, אתה חייב למכור את זה". וכאן, ב"ארנולד", הוא מוכר לנו את עצמו. קניתם?
>> "ארנולד", שלושה פרקים, עכשיו בנטפליקס