מה רואים הלילה: קוריאה. 1945. הכל מטורלל. ויש מפלצת. בנטפליקס

בסך הכל דרמת מתח תקופתית רומנטית מד"ב פנטזיה קוריאנית. "היצור מגיונגסונג" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
בסך הכל דרמת מתח תקופתית רומנטית מד"ב פנטזיה קוריאנית. "היצור מגיונגסונג" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

עם שניים מכוכבי הטלוויזיה הכי גדולים בדרום קוריאה, עם עלילת מתח-רומנטית-מד"בית-תקופתית הזויה שמתמודדת עם טראומות לאומיות, עם איכות הפקה הוליוודית ועם הגב החזק של נטפליקס, לא היה שום סיכוי ש"היצור מגיונגסונג" לא תהיה להיט. והנה, היא להיט

מדי פעם מזדמנת לנו המלצת צפייה לילית שלא צריך לומר עליה הרבה. אנחנו ממליצים כאן מדי ערב על דברים-לראות-כשאין-מה-לראות, לא בהכרח יצירות מופת טלוויזיוניות אלא יותר משהו שיריץ את הלילה קדימה וישכיב אותנו לישון. ועל "היצור מגיונגסונג" באמת לא צריך לומר הרבה. מספיקות המילים "סדרה קוריאנית", "מפלצת", "דרמה רומנטית", "1945", "מדע בדיוני", "תעלומת מתח" ו"נטפליקס". עכשיו רק לערבב היטב, להוסיף מילות קישור, ויש לכם להיט.

>> המצעד השנתי: 20 הסדרות הכי טובות ב-2023
>> המצעד החודשי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

נטפליקס ממשיכה לפתח בקצב שיא את המחלקה הדרום קוריאנית שלה, ואל רצף ההצלחות של השנים האחרונות מצטרפת עכשיו "היצור מגיונגסונג", מעשיה משונה על בלשית קשוחה ויזם נחוש שדרכיהם מצטלבות במאבק במפלצת מסתורית שנוצרה מתוך רוע ותאוות בצע, כל זאת על הרקע הנוארי של סיאול בשנת 1945, כשלעיר הבירה הקוריאנית עדיין קראו גיונסונג, ושלטון הכיבוש הקולוניאליסטי האכזר של יפן שלט במדינה ביד קשה.

הנקודה היא, כמובן, שהעלילה בכלל לא משנה והיא גם כך תפורה כמו פרנקנשטיין מחלקי גופות של סדרות וסרטים אחרים. כמו יצירות דרום קוריאניות רבות, מה שמרים אותה מעל גבולות הקלישאה הממוחזרת על המפלצת שבתוכנו, הוא ההפקה המאוד מאוד מושקעת. זאת סדרה שנראית כמו 100 מיליון דולר, קולנועית לחלוטין בתפיסתה הוויזואלית המסחררת ובשחזור תקופתי אפל ומקריפ לאחד העידנים החשוכים בתולדות קוריאה.

החלק הראשון של העונה, שבעה פרקים ארוכים שנמשכים יותר משעה כל אחד, כבר כבש את נטפליקס בשבוע האחרון של דצמבר, והתברג לרשימות הטופ-10 בעשרות מדינות בעולם. החלק השני של העונה, שלושת פרקי הסיום, עלה בסוף השבוע וסיפק פינאלה שפותח כמובן שער גדול לעונה הבאה (נטפליקס כבר נתנה לה אור ירוק). בתפקידים הראשיים פארק סאו-ג'ון עתיר המבע מ"פרזיטים" והאן סו-הי היפהפיה (כוכבת הטלנובלה המצליחה בתולדות קוריאה, "עולמם של הנשואים"), שהולכים כנראה להיות כוכבים בינלאומיים גדולים בעתיד הקרוב. כי העתיד הזה קוריאני.
>> "היצור מגיונגסונג", עונה ראשונה 10 פרקים, עכשיו בנטפליקס