מה רואים הלילה: הלהיט הקוריאני של נטפליקס לא יתן לכם לישון

סליחה, יש לך משהו בעין. "פרזיט: האפורים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
סליחה, יש לך משהו בעין. "פרזיט: האפורים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

מסתמן שנטפליקס עשתה את זה שוב: "פרזיט: האפורים" היא עוד סדרת אקשן-אימה דרום קוריאנית שתצליח לסחוף את העולם כולו, ובמרכזה פלישת פרזיטים מהחלל החיצון, אפקטים מרהיבים ודוחים להפליא, וצעירה אחת שמצליחה להישאר חצי אנושית אחרי שנדבקה וצריכה להציל את העולם. יאיייייי

כל מה שאתם צריכים לדעת על "פרזיט: האפורים" זה שמדובר בסדרה דרום קוריאנית של נטפליקס שמבוססת על אחת מסדרות המאנגה המצליחות ביותר בכל הזמנים, וכבר אתם יודעים שזה הולך להיות מאוד מוזר, מאוד מקריפ, מאוד מלחיץ, מאוד חייזרי. אנחנו מדברים על אומה שחילצה מעצמה סיטקום על אישה שהפכה לצ'יקן נאגט, אז שום דבר קוריאני לא באמת יכול להפתיע אותנו. או שזה מה שהם רצו שנחשוב.

>> מה ראינו אתמול: אוף אמא, אני לא רוצה להיות המאהב של מלך אנגליה
>> מה ראינו בקולנוע: מישל גונדרי הוא קולנוען נערץ. אפילו שהוא נודניק

"פרזיט: האפורים" מפתיעה קודם כל כי היא עשויה ברמת ההפקה הגבוהה ביותר, עם אפקטים מבעיתים שלא היו מביישים סדרות ענק כמו "דברים מוזרים" ועלילה מקורית למדי שמכניסה את הצופה לעניינים מהרגע הראשון ולא מרפה. מאחוריה עומד הבמאי והתסריטאי הפופולרי יון סאנג-הו ("רכבת לבוסאן" הפוסט אפוקליפטי ו"פסיכוקינזיס" המבדר), ודי ברור ממה שהולך כאן שהתחנה הבאה שלו היא הוליווד.

במרכז הסדרה עומדת ג'אונג, צעירה קוריאנית יפת מראה ועדינת נפש שסובלת מפוסט טראומה קשה. פלישה מהחלל של פרזיטים שמשתלטים על בני אדם והופכים אותם לסוג דוחה במיוחד של פלסטלינה מגיעה גם אליה, אך בניגוד לכל הקורבנות האחרים היא נותרת חצי אנושית ומקיימת דיאלוג עם הפרזיט שלה, מה שהופך אותה כנראה למחסום האחרון בפני כיבוש כדור הארץ והשמדת המין האנושי. יאיייי.

"פרזיט: האפורים", שהיא בעצם ספין-אוף של להיט המאנגה ולא תרגום שלו ללייב אקשן, נראית כמו תחילתו של פרנצ'ייז חדש ולוהט עבור נטפליקס. שישה פרקים גדושי אקשן ואימה יש בסדרה המושקעת הזאת, שגורמת להפקות קוריאניות קודמות של נטפליקס להיראות כמו סרט חובבים, והיא נותנת מספרי צפייה שקרובים מאוד לאלה של "בעיית 3 הגופים" שקיבלה פי זיליון יחסי ציבור ממנה. ככה נראה העתיד.
>> "פרזיט: האפורים", שישה פרקים, עכשיו בנטפליקס