מה רואים הלילה: הדוקומנטריסט הכי מבטיח מחטט לדוגמנים בגבריות

וזו רק דוגמה. "הדוגמנים". צילום: אוהד רומנו/ יח"צ yes
וזו רק דוגמה. "הדוגמנים". צילום: אוהד רומנו/ יח"צ yes

לפני מספר חודשים סימנו אותו כאחד הישראלים הכי מבטיחים בתחומו, ועכשיו החוזר בשאלה, הדוגמן לשעבר ויוצר הדוקומנטרים נועם סובוביץ' מפנה את המצלמה שלו לעולם שכבר חי בעבר: עולמם של הדוגמנים. ולא כל הנוצץ זהב

10 בנובמבר 2022

בחודש ספטמבר האחרון, כשאספנו את הצעירים המבטיחים של שנת תשפ"ג, אחד השמות שסימנו היה נועם סובוביץ' – יוצר דוקו עם סיפור חיים שמצדיק דוקו בפני עצמו. הוא חוזר בשאלה ודוגמן לשעבר שסרטו המצוין "נקודת מפנה" עלה בינואר האחרון להוט8. אז הוא חזר אל המשחק ההיסטורי בין נבחרת ישראל וקבוצת בורוסיה מינשנגלדבך בסרט שמבוים ומתוסרט בתנופה ובהשראה, ועכשיו הוא גולש לעולם פופי, נוצץ ופשוט יפה יותר. עולם שהוא גם מכיר בעצמו יותר מדי טוב – עולם של הדוגמנים.

"הדוגמנים", סדרת הדוקות בת חמשת החלקים שיצר עבור yes דוקו, עוקבת אחרי עולמם המקצועי והאישי של חמישה דוגמנים ישראלים שמציגים ספקטרום גבריות רחב. אבל אל תטעו, לא מדובר בעוד דוקו-ריאליטי סטייל "הדוגמניות". פה אין טראשיות דבילית, אלא מבט מעמיק לתוך נושאים משמעותיים בגבריות הישראלית שלא נוטים לדבר עליהם. וסובוביץ' הוא בדיוק האדם לטפל בהם.

הדוקומנטרי משלב אלמנטים תיעודיים קלאסים, כמו שיחות אולפן מול המצלמה או תיעוד של סשני צילומים ותצוגות, יחד עם תיעוד עצמי בסגנון "מחוברים", ובכך חושף את הדמויות המעניינות שסובוביץ' מצא. בין היתר תוכלו להכיר את ג'וני נאפש, אלכוהוליסט לשעבר שצריך לבחור בין השגרה במפעל הטרקטורים לבין השאיפה לעבור לתל אביב ולנצל את ההזדמנויות שנפתחות בפניו; עמיר, שמחליט לעזוב את הכפר הדרוזי המסורתי בו גדל ועובר לגור אצל צלם האופנה רונן אקרמן; או אריאל, שנאלץ לבחור בין הערכים המסורתיים עליהם גדל לבין הציפייה של הסוכן שלו שיצטלם באופן חושפני ופרובוקטיבי. עולם מרתק לצלול אליו.

חמשת הפרקים של "הדוגמנים" זמינים ב-yes VOD, וישודרו בשבוע הבא, א'-ה', 21:15 בערוץ yes דוקו