מה רואים הלילה: בעידן לא נורמלי כזה, זה הנורמלי היחיד שנשאר לנו

ספסל שפויים. "נורמלי". צילום: יח"צ נטפליקס/HOT
ספסל שפויים. "נורמלי". צילום: יח"צ נטפליקס/HOT

זה לא שאנחנו לא מצליחים למצוא את עצמנו בסדרות מחו"ל, אבל ברור שאת המציאות המופרעת שלנו רק אנחנו יכולים להבין, ובנטפליקס בדיוק העלו סדרה ישראלית מלפני 4 שנים ששמה לנו בפרופורציות את החיים כאן, במיוחד ביחס למי שנקרא פה "נורמלי"

שום דבר לא נורמלי יותר, זה ברור.שאריות הנורמליות היחידה שנותרו לנו הם סדרות מרחבי העולם (וגם זה מרגיש כבר לא נורמלי), וסדרות ישראליות מלפני המבול. איזה מזל שנטפליקס החליטה בשנים האחרונות לספק לנו גם את הסוג השני, ולהעלות לשידור סדרות ישראליות שאולי פספסתם בזמן אמת. "נורמלי" של ליאור דיין היא בדיוק סדרה כזו.

>> תודה נטפליקס: גיא ריצ'י חזר לפשע, חזר לעצמו וחזר לעשות כיף טהור

הפרויקט של הבן הסורר (או בעצם, הממשיך) של אסי דיין עלתה ב-HOT ב-2020, ונוצרה בשיתוף אסף קורמן המוכשר ("את לי לילה"), וכצפוי מבוססת על חייו הסוערים של ליאור דיין – עיתונאי, מכור, בן לשושלת שאולי שמעתם עליה. במהלך שמונת פרקיה הגיבור נועם אשכנזי (רועי ניק) לוקה בהתקף פראנויה בעקבות רטלין ומאושפז במחלקה סגורה – ודווקא שם הוא מוצא את המסגרת שחיפש.

מה שיכל להיות סדרה מבאסת ואגוצנטרית התגלתה לבסוף כיצירה ישראלית קטנה ומדויקת, וממש רגישה בקטע מפתיע, על בריאות נפשית ומה זה כבר נורמלי, אם יש דבר כזה בכלל. בימוי מצוין של קורמן וכתיבה חדה ושנונה בהתאם למסורת המשפחתית, ויש לכם פה פנינה ישראלית לבינג' מצוין שיגרום לכם להרגיש טיפה, אבל ממש טיפה, יותר נורמלים.
"נורמלי", עכשיו בנטפליקס