מה רואים הלילה: סדרת המד"ב האפוקליפטית שהעולם צריך עכשיו

"Fallout" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)
"Fallout" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים)

כבר 30 שנה ש"Fallout" הוא אחד ממותגי משחקי הוידאו הייחודיים והמצליחים בעולם, וכבר 15 שנה שמנסים להביא אותו למסך. עכשיו ג'ונתן נולאן הצליח ליצור עיבוד מרהיב לעולם המופלא שלה. ובניגוד ל"האחרונים מבינינו" העצובה והמהורהרת, כאן יש לנו עסק עם פוסט-אפוקליפסה שבאה ליהנות

בפעם הקודמת שאחת מענקיות הסטרימינג לקחה להיט גיימינג עם עלילה פוסט-אפוקליפטית ותרגמה אותו לסדרת טלוויזיה מושקעת, זה נגמר ב"האחרונים מבינינו" של HBOMax, מהסדרות הטובות ביותר של העשור עד כה ויצירת מופת בהתהוות. ספק אם "Fallout" שעלתה אתמול באמזון פריים תעפיל למעמד דומה, בעיקר כי היא לוקחת את עצמה הרבה פחות ברצינות, אבל יש מצב שעלו כאן על איזו נוסחה חדשה על קו התפר שבין גיימינג לרייטינג.

>> מה ראינו אתמול: הלהיט הקוריאני של נטפליקס לא נתן לנו לישון
>> מה רואים החודש: 29 סדרות שבטח תרצו לראות באפריל
>> מה עוד לא ראיתם: הסדרות הכי טובות בטלוויזיה במרץ

אמזון שמה את הכסף המאוד גדול של ג'ף בזוס על הסדרה הזאת בלי להתקמצן, בעיקר כי מדובר באחד ממותגי משחקי המחשב המצליחים ביותר של 30 השנים האחרונות והניסיונות לייצר גרסה קולנועית מתוסרטת שלו נמשכים כבר 15 שנה לפחות. על ההגה התייצבו ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי, עוד לפני שנצרבו מהאכזבות של "ווסטוורלד" ו"דה פריפריאל", ובמשך כמעט חמש שנים עבדו מאות אנשים כדי לייצר את העולם הפוסט-אפוקליפטי המעוצב של הסדרה, והתוצאה מרהיבה.

הסיפור של "Fallout" מתרחש על רקע היסטוריה אלטרנטיבית של כדור הארץ, שבה אחרי מלחמת העולם השנייה הביא הטכנולוגיה הגרעינית להתפתחות מהירה של הייטק מבוסס גרעין וטכנולוגיה רטרו-פוטוריסטית וסייבר-פאנקית כמו שכולם אוהבים.

הסגנון העתידני המיושן הזה, שהוא להיט עיצובי בסדרות רבות, נמתח "Fallout" למקסימום כשבמרכזו מקלטים גרעינים עצומים שנבנו לפני המלחמה שהחריבה את הציוויליזציה, כדי לאפשר את המשך קיומו של המין האנושי. במקלט מספר 33 התפתחה חברה אוטופית וספרטנית משגשגת, ו-219 שנים אחרי אפוקליפסת האטום, אישה צעירה בשם לוסי מקלין עוזבת אותו ויוצאת לעולם המוחרב כדי לחפש את אביה.

בתפקיד הראשי הזה מתמקמת מצוין אלה פורנל הבריטית ("הצהובות", "בלגרייב"), כשאליה מצטרף קאסט ראשי מצומצם ומשובח בהובלת וולטון גוגינס המעולה תמיד בתפקיד חייו, וקייל מקלאכלן ("טווין פיקס") כאביה, והמון פרצופים מוכרים בתפקידי משנה ותפקידי אורח כיפיים. בניגוד ל"האחרונים מבינינו", זאת בכלל לא סדרה עם טון מלנכולי ומהורהר. הפוסט-אפוקליפסה של "Fallout" כמעט עולצת, מצחיקה וקומיקסית, מאוד אלימה, קצת סקסית, ובעיקר נראית בפרק הפתיחה כאילו היא באה ליהנות. קצת כמו משחק וידאו, נו.
>> "Fallout", עונה ראשונה, 8 פרקים (כולם כבר באוויר), עכשיו באמזון פריים