מה רואים הלילה: מפלצות ההורמונים של נטפליקס עושות את המין

"משאבי אנוש" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"משאבי אנוש" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

בעולם שבו לא הייתה "פה גדול", יתכן שהספין-אוף שלה היה להיט קאלט היסטרי בהרבה. כי במנותק המקור, "משאבי אנוש" היא סיטקום בוטה, פרועה וכנה על מיניות ויחסים, יצירה בכיכובם של יו ג'קמן, פלורנס פיו, מיילי סיירוס, דיוויד ת'יוליס, הלן מירן ועוד. בקיצור, ממתק. תפתחו פה גדול

הרבה אפים מעוקמים ליוו את עליית העונה הראשונה של "משאבי אנוש", הספין-אוף של נטפליקס ל"פה גדול" בכיכובן של מורי וקוני, מפלצות ההורמונים שמלוות את הנערים והנערות בסדרת המקור. אם ב"פה גדול" קיבלנו (לפחות בעונות הראשונות) סיטקום תיכוניסטים מפתיעה שמצליחה להיות רגישה, חכמה ואפילו חינוכית בכל הקשור למיניות צעירה בזמן שהיא גם פרועה, וולגרית וקצת דוחה – אז ב"משאבי אנוש" התחושה הייתה שפשוט ממחזרים את הטריק בסיטקום מקום עבודה, וזה הרגיש כמו ניסיון נטפליקסי קלאסי לסחוט את סדרת הלהיט שלהם קצת יותר מדי. בסופ"ש עלתה "משאבי אנוש" לעונה שנייה ואחרונה ואפשר לקבוע בביטחון שהתחושה ההיא הייתה מוטעית.

>> יוני חם מהרגיל: 27 סדרות חדשות שיחזיקו אתכם החודש
>> מסך התודעה: 25 סדרות מומלצות לסטלנים וסטלנים בנפשם
>> צפו: אחד הסיטקומים הטובים בכל הזמנים במסווה של סדרת ילדים

"משאבי אנוש" מתמקדת בדמויות ה"בוגרות" של מפלצות ההורמונים ומקום העבודה שלהן, ממנו הן יוצאות למשימות הליווי וההטרלה של בני אנוש שאת חלקן ראינו ב"פה גדול". הוויתור על בני הנוער משנה לגמרי את הפוקוס של הספין-אוף, מסיר את התמימות והחמידות שעוטפות את המקור כאילו היו קונדום משומש, ובועט הרבה הרבה יותר חזק ממה ש"פה גדול" אי פעם חשבה להרשות לעצמה – כולל אפיזודה שבמרכזה מתקפת איברי מין זומבים זכריים – אבל גם הרבה יותר כנה במה שהיא מרשה לעצמה לומר על מיניות ויחסים. לכן היא גם שנויה יותר במחלוקת, צופים שמרנים ופוריטאנים יתקשו לשבת מולה בלי לזוע באי נוחות גוברת, ויתכן שהיא גם פחות מתאימה ויותר אוקוורד לצפייה משפחתית עם בני נוער. מי שאהבו את "פה גדול" צריכים לדעת: זה לא עוד מאותו הדבר.

אם "משאבי אנוש" הייתה עולה לנטפליקס בעולם שבו לא הייתה "פה גדול", יתכן שהייתה הופכת לתופעת קאלט היסטרית יותר. אבל שתי העונות שלה שוות צפייה בהחלט, שנונות ואף מחרמנות, עם קאסט מדהים לחלוטין שעל קבועיו נמנים כוכבי ענק כמו יו ג'קמן, מיילי סיירוס, פלורנס פיו, דיוויד ת'יוליס, מאיה רודולף, רוזי פרז, זאק גליפיניאקיס והופעות אורח מסחררות של הלן מירן, ג'אנל מונה, לופיטה ניונגו, יוג'ין לוי, ג'ון מולייני, איזבלה רוסליני וג'ון לוביץ לאורך 20 הפרקים שלה. באיזה פאקינג קטע יש בכלל תלונות על ממתק כזה? תפתחו פה גדול.
>> "משאבי אנוש" / Human Resources, שתי עונות, 20 פרקים, עכשיו בנטפליקס