מה רואים הלילה: הבן של סטיבן קינג מראה לנטפליקס מה למד מאבא

"לוק אנד קי" (צילום: יחסי ציבור/Netflix)
"לוק אנד קי" (צילום: יחסי ציבור/Netflix)

העונה השלישית והאחרונה של "Locke & Key" נחתה אתמול בנטפליקס, והסדרה שמבוססת על הקומיקס המצוין של ג'ו היל (בנו של סטיבן קינג) מעבירה הילוך לקראת הפינאלה. נטפליקס הפסידה אתם הרווחתם בינג' סופ"ש מושלם וכיפי לילדים אבודים בנפשם

11 באוגוסט 2022

מדי פעם מגיעה סדרה שחומקת מתחת לרדאר רק כי היא מוגדרת כמיועדת לבני הנעורים או לכל המשפחה. כזה היה גורלה של Locke & Key (בישראל החליטו לקרוא לה "המפתחות של משפחת לוק", אבל אנחנו בני תרבות ולא נידרדר לשימוש בו), שעלתה אתמול לעונה שלישית ואחרונה בנטפליקס. הסדרה מבוססת על סדרת הקומיקס המעולה מאוד שנושאת את אותו השם, שהתרוצצה על המדפים בין 2008 ל-2013 וזכתה למאסות של מעריצים. היוצרים שחתומים עליה הם ג'ו היל וגבריאל רודריגז. ומה שצריך לדעת על ג'ו היל זה שהוא הבן של סטיבן קינג ושהוא קיבל את הגנים של אבא ואמא שלו (הסופרת טאבית'ה קינג). תתחילו לפחד.

>> מה כבר ראינו: השת"פ הסקסי של HBO ו-BBC חזר לעונה שנייה
>> מה כבר ראינו: אני גרוט… אני גרוט? אני גרוט!

תקציר הפרקים הקודמים: גיבוריה הצעירים של "Locke & Key" הם שלושה אחים שאביהם נרצח ואימם מחליטה לעבור איתם מסיאטל לאיזה חור במסצ'וסטס, שם ממוקם ביתה ההיסטורי והגותי למראה של משפחת לוק לדורותיה. בבית הם מגלים מפתחות שפותחים דלתות אל יכולות קסומות, כמו גם יישות דמונית שמחפשת את המפתחות למטרותיה (נו, תנחשו. כן, היא רוצה להשמיד את העולם, אתם ממש טובים בזה). הקסם של העיבוד הטלוויזיוני נעוץ באווירה האפלה שלו ששומרת היטב על רוח המקור, כמו גם הפקה מושקעת ואף מרהיבה לפרקים, ובעיקר עלילה גועשת, מסתעפת ומשתכללת שמחזיקה את המתח והמסתורין באופן משכנע.

יש כאן כמה שחקנים מצוינים (ובעיקר קווין דוראנד בתפקיד הנבל המקריפ), אבל מה שמנע מ"Locke & Key" להפוך ללהיט ענק כמו "דברים מוזרים" בשתי עונותיה הראשונות זה שהיא קצת אפלה מדי לצופים צעירים וקצת צעירה מדי לצופים אפלים, מה שהופך אותה לבינג' מושלם וכיפי עבור ילדים אבודים בנפשם בגילאי 50-18, שזה בעצם אנחנו. נטפליקס הכריזה בתום העונה השנייה על סיומה של הסדרה בתום העונה השלישית, יוצרי הסדרה טענו שמראש התכוונו לסיים אותה בשלוש עונות, הוליווד התפנתה לבדוק יצירות נוספות של הבן של סטיבן, ולכם מחכים עכשיו 28 פרקים מענגים לבלות איתם בסופ"ש. כולם מרוצים.

>> Locke & Key, שלוש עונות, 28 פרקים, עכשיו בנטפליקס