מה רואים הלילה: יצירת המופת של HBO מקבלת הזדמנות שלישית

"בלש אמיתי 4" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
"בלש אמיתי 4" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

"בלש אמיתי" הייתה להיט פורץ דרך לפני עשור, אבל שתי עונות בינוניות שהגיעו אחרי תצוגת הכוח של וודי הרלסון ומתיו מקונווי כמעט הרגו אותה. החל מהלילה מקבלות שלוש נשים חזקות את ההזדמנות להציל אותה, כולל ג'ודי פוסטר בתפקידה הטלוויזיוני הראשון מזה כ-50 שנים. בואו, עפים לאלסקה

בדיוק שלשום לפני עשור קרה ל-HBO דבר נפלא: יוצר הטלוויזיה ניק פיצולאטו הביא אל המסך את "בלש אמיתי", דרמת פשע מורכבת ואיכותית כמותה לא ראה העולם קודם לכן, בכיכובם של וודי הרלסון ומת'יו מקונווי, ופחות או יותר המציא מחדש את הרעיון של "סדרת אנתולוגיה". המבקרים השתפכו, הצופים עפו, וכולם חיכו לעונה השנייה.

>> המתח בשיאו: 20 הסדרות הכי טובות על המסכים שלכם עכשיו
>> משפחה הורגת: 25 דברים שכולם צריכים לדעת על "הסופרנוס"

אלא שעם סדרות אנתולוגיה יש בעיה: כל עונה אוחזת בסיפור משלה וקאסט משלה, ואם אהבתם את הדמויות והעלילה בעונה אחת, אין שום ערובה שתיהנו גם בעונה אחרת. ואכן, העונה השנייה של "בלש אמיתי" הייתה חלשה להפליא למרות וינס ווהן וקולין פארל, ולמרות שהעונה השלישית (עם מהרשלח עלי וסטיבן דורף) הייתה טובה יותר – הקסם לא השתחזר. עכשיו מקבלת האנתולוגיה של פיצולאטו הזדמנות שלישית לשחזר את הצלחתה של עונת הבכורה. לא בטוח שתהיה עוד אחת.

העונה הרביעית של "בלש אמיתי" תעלה הלילה בארצות הברית (ומחר בישראל ב-HOT) כשמאחוריה מטען כבד של ציפיות: בתפקיד הראשי מתייצבת ג'ודי פוסטר המעולה תמיד, בתפקיד טלוויזיוני משמעותי ראשון מאז שנות ה-70', אז נחשבה לאחת מילדות הפלא המבטיחות בהוליווד.

לצדה של פוסטר מככבת קאלי רייס, מתאגרפת מקצוענית ואלופת עולם לשעבר, שפצחה בקריירת משחק רק לפני שנתיים וכבר הייתה מועמדת לפרסים על המשחק בסרט הבכורה שלה, "Catch The Fair One"', בו גילמה מתאגרפת שיוצאת לאתר את אחותה שנעלמה. יחדיו, כצמד בלשיות משטרה שנאלצות לעבוד ביחד, הן נקלעות לשרשרת של תעלומות רצח מסתוריות ומקריפות, כנהוג ב"בלש אמיתי", אם להתסמך על הביקורות המוקדמות – ויש מצב שהן מחזירות לסדרת האנתולוגיה את כבודה האבוד.

העונה הרביעית מקבלת לא רק כותרת משנה ("בלש אמיתי: ארץ הלילה"), אלא גם יוצרת חדשה: הבמאית-תסריטאית המקסיקנית המסקרנת איסה לופז, שחתומה על אחד מסרטי האימה המקוריים של העשור ("Tigers Are Not Afraid"), וזו תהיה היצירה הראשונה שלה לקהל הרחב בארצות הברית.

הסדרה מתרחשת בחור נידח באלסקה, עיירה קטנה ובמרכזה מרכז מחקר ארקטי, כשיום אחד כל שמונת הגברים העובדים בו פשוט נעלמים. צמד הבלשיות נבארו ודנברס מתחילות לחפור בשלג ובקרח ומתחילות לגלות את האמת על כל מיני דברים שלא רצו שיגלו עליהם את האמת. לופז הסבירה שהחליטה לייצר את גרסת המראה של העונה הראשונה, שהייתה גברית ומיוזעת, עם עונה שהיא נשית וקפואה. לפחות על פי הפרומו – נראה שהצליח לה. אולי בכלל היינו צריכים בלשות אמיתיות כל הזמן הזה.