מה רואים הלילה: ריאליט אוכל עם הפרס הכי גדול בתולדות הקולינריה

כן שף. "מטבח חמישה כוכבים". צילום: יח"צ נטפליקס
כן שף. "מטבח חמישה כוכבים". צילום: יח"צ נטפליקס

עוד לא ראיתם דבר כזה: ריאליטי האוכל החדש של נטפליקס מבטיח, ומקיים, המון - פרס משנה חיים, אוכל ברמת כוכבי מישלן, שפים מהדרג הגבוה ביותר והמון מתח מתבקש. או במילים אחרות, בואו לראות שפים מתחרים עם במנת שלעולם לא תוכלו להרשות לעצמכם

בשוק הרווי למדי של תוכניות ריאליטי האוכל, קשה התבלט כמעט כמו בשוק הקולינרי עמוס התחרות. צריך ניצוץ, סגנון, איזה ייחוד – והריאליטי החדש של נטפליקס, "מטבח חמישה כוכבים", בהחלט ניכן בכל הנ"ל. עד כה התרגלנו לראות תחרויות בישול שמיועדות לשפים בכל הרמות – החל מבעל המסעדה המשפחתית ועד לטבח הביתי – אבל בהתאם לשמה, "מטבח חמישה כוכבים" מכוונת למצוא את שף העלית הבא, ואוספת שפים מצליחים ומעוטרים מרחבי העולם כדי לעשות זאת. וזה לא קורה סתם – אלא כי הפרס שבסוף התוכנית הוא באמת יוצא דופן. או כהגדרתם הכנראה מוצדקת: "הפרס הכי גדול בתולדות הקולינריה".

את הריאליטי, שהופק על ידי צ'אנל 4 הבריטי, מוביל השף מישל רו הבן – בנו של אחד המסעדנים הכי משפיעים במטבח העלי של בריטנה, מישל רו – והוא גם האחראי על הפרס חסר התקדים: משרת השף הראשי של מסעדת פאלם קורט היוקרתית שממוקמת במלון 5 הכוכבים לנגהם. המסעדה הפכה למפורסמת, בין היתר, בזכות היותו המקום הראשון באנגליה שהגיש ארוחת שעת התה רשמית, אי שם ב-1865 – ארוחה שעדיין פופולרית להפליא. אבל גם מעבר לכך, מדובר במסעדה עלית מהרמה הגבוה ביותר, ומוסד קולינרי בריטי וותיק במיוחד. ועכשיו זוכה ריאליטי הולכ/ת להשתלט עליו.

אם כך, הפרס היוקרתי והשף המוערך שגדל על ברכי המטבח העלי מכתיבים את הסגנון, והוא באמת מוקפד יותר משאי פעם ראיתם – מנות עם חומרי גלם כמו קאוויאר או ירך ארנב שנבנות בדקדקנות מרפאת OCD, ומוגשות לביקורת של אחד מהשפים היותר מרשימים שראיתם בריאליטי. התחרות אמנם שם, אבל לצד התמקדות במכלול על פני הסיפורים האישיים – זה באמת מרגיש כמו ריאליטי אוכל יוקרתי, ולא ג'אנק פוד טלוויזיוני. הנה ארוחה טובה לפתוח איתה את הערב.

"מטבח חמישה כוכבים", העונה הראשונה זמינה במלואה בנטפליקס