מה רואים הלילה: קומדיית המד"ב שמקבלת 97% אהבה מהמין האנושי

"תושב חוץ" (צילום: יחסי ציבור)
"תושב חוץ" (צילום: יחסי ציבור)

"דרמת מסתורין מד"ב קומית", כך מוגדרת "תושב חוץ", הסדרה המצוינת של ערוץ SyFy שמשודרת גם אצלנו ועלתה לעונה שלישית ממש עכשיו. היא אולי עוברת לרוב העולם מתחת לרדאר, אבל מי שכן צופה בה מאוהב עד עמקי נשמתו. ויום אחד ג'ון טודוק בעל פני החייזר עוד יכבוש את העולם

18 בפברואר 2024

יש סדרות כאלה, שיכולות לרוץ בשקט באיזה ערוץ נידח למשך 3-2 עונות בלי שאף אחד ישים לב, כשלפתע משהו עושה "קליק" וכולם מסובבים את הראש בכיוונן ומגלים שיש כבר 26 פרקים ששודרו ואפשר לעשות עליהם בינג' רציני. "תושב חוץ", שהעונה השלישית שלה עלתה זה עתה ב-SyFy (ערוץ המד"ב שמשודר בארצות הברית וקנדה) והחל מהערב זמינה גם למנויי HOT ו-yes, לגמרי משתייכת לזן הזה.

>> פברואר חם: 20 הסדרות הכי טובות על המסך עכשיו
>> הזמן האבוד: 20 הסדרות הישראליות שהכי אהבנו מאז 2014

בגלל שהיא משודרת בערוץ נידח יחסית, הרחק מהמולת הבאזז של שירותי הסטרימינג הגדולים, קל היה להחמיץ את העונה הראשונה המבריקה של "תושב חוץ". היוצר שלה, מייקל שרידן, היה מהתסריטאים הראשיים של "איש משפחה" בעונותיה הטובות ביותר ואפשר לזהות את הטאץ' של הטירוף גם כאן, בסיפור שנשמע גנרי יחסית, על חייזר שמתרסק על כדור הארץ ולובש זהות אנושית וצריך איכשהו להסתדר עד שהחברים שלו מכוכב אחר יבואו. אבל מי שכן קלט אותה אהב אותה מאוד – והיא זוכה לציון הנדיר של 97% באתר הדירוגים Rotten Tomatoes.

אבל התיאור היבשושי הזה לא עושה צדק עם ההברקות העלילתיות של "תושב חוץ", שמתחילות בזה שד"ר הארי ואן-דר-שפיגל – הזהות שאימץ החייזר התועה – נשלח על ידי הגזע שלו כדי להכין את כדור הארץ לפלישה ולהשמדת המין האנושי, ותוך כך מגלה שהמין האנושי בעצם די חמוד ולא כל כך בא לו שישמידו אותו, כשברקע אינטריגות בינגלקטיות ובמרכז הניסיון הנוגע ללב שלו להבין איך להיות אנושי.

מעל הכל, "תושב חוץ" היא תצוגת מופת קומית של אלן טודוק, פרצוף הגומי החייזרי שלו ואלפי הקולות שהוא יודע לייצר (הוא אחד משחקני הקול הכי מבוקשים בהוליווד), שמביא אל התפקיד גם 20 שנות פנים מוכרות לכל חובבי הז'אנר מאז ימי "פיירפליי" האגדית. טודוק מצליח להכניס לתפקיד הזה כל כך הרבה לב ונשמה, שכל הסדרה הופכת מקומדיית חייזרים קצת דבילית לאיזה הרהור מחוכם על טיב האנושות והאנושיות שחוגג את כל מה שהופך את בני האדם למשונים ומיוחדים.

העונה השלישית פוגשת את טודוק/ואן-דר-שפיגל כשהוא ניצב בצומת דרכים וצריך להכריע האם יוביל את המין האנושי ברזיסטנס לפלישה החייזרית הצפויה, אבל האמת היא שהקשת העלילתית הרחבה של הסדרה פחות מעניינת מהאתגרים השבועיים שהוא נתקל בהם והמצבים הקומיים שעולים מתוכם, ומזמנת גלריה רחבה של דמויות משנה כיפיות ושחקנים אורחים בסקאלה של ניית'ן פיליון ולינדה המילטון שקופצים לבקר ולפעמים נשארים לכמה פרקים. שזה בדיוק מה שקורה לצופים בסדרה הזאת, מתברר.
>> "תושב חוץ", עונה: 3; פרקים: 8, החל מהערב ה-HOTVOD, NextTV, ו-yes Sting