מה רואים הלילה: הסדרה שמחזירה את הרומן הרומנטי למקומו ההיסטורי

"זרה" (צילום: יחסי ציבור/Starz)
"זרה" (צילום: יחסי ציבור/Starz)

יש סדרות כאלה שרצות שנים ארוכות עם קהל נלהב ואובססיבי ובכל זאת לא מקבלות מספיק קרדיט. "זרה" (Outlander) היא מין סדרה כזאת, והעונה השביעית שלה ממשיכה את סיפורו של המסע הכי רומנטי בזמן בלי לאבד איכות וגובה. מי צריך באזז כשיש הצלחה מסחררת

יש סדרות שהן תופעה בפני עצמן. הן רצות שנים ארוכות ועונות רבות עם קהל מעריצים מסור ואף אובססיבי, מתחת לרדאר של המיינסטרים, ונהנות בשקט בשקט מפופולריות גדולה בהרבה מזו של סדרות עתירות באזז ותשבוחות מבקרים. פופולריות זה אמנם לא הכל בחיים או בטלוויזיה, אבל ישנם לא מעט מקרים בתולדות המסך הקטן שבהם הקהל הרחב הבין משהו שהמיינסטרים פספס. במקרה של "זרה", אפוס הפנטזיה התקופתית של רשת Starz שחזר בסופ"ש עם החלק הראשון של עונתו השביעית, אפשר לסמן בקלות מהו הדבר הזה: הצופים, ובעיקר הצופות, ממש אוהבים את ז'אנר הרומן הרומנטי.

>> מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהדליקו לנו את הטלוויזיה השבוע
>> מראה שחורה ממציאה את עצמה מחדש. זה לא תמיד עובד // ביקורת

בעונותיה הראשונות נחשב "זרה" לסדרה איכותית ומושקעת וקיבלה גם ביקורות בהתאם, בעיקר ממבקרים שלא הכירו את סדרת הספרים האדירה והמצליחה מאוד של דיאנה גאבלדון והופתעו מהרעיון: אחות רחמניה בסקוטלנד של שנות הארבעים במאה ה-20 עוברת בנסיבות פנטסטיות אל המאה ה-18, ובעודה תוהה כיצד לחזור הביתה היא מתאהבת מעל הראש בלוחם חתיך משבט פרייזר, ומסתבכת במרד היעקוביני ובשלל הרפתקאות שמתגלגלות עם הזמן גם אל היבשת החדשה ומאבקן של הקולוניות לעצמאות. האש הבוערת בינם מובילה עד מהרה לנישואין, והאהבה הסוחפת שלהם מציתה מדורה של רומנטיקה שמיליוני צופות בעולם מתחממות לאורה.

העונה השביעית תחולק כאמור לשני חלקים בני שמונה פרקים כל אחד (החצי השני צפוי לעלות מתישהו ב-2024), כשהמשך הרפתקאותיהם של קלייר וג'יימי פרייז'ר מוביל אותם לאיחוד מרגש בארץ החדשה ההולכת ונבנית בצפון אמריקה. קייטריונה באלפה וסאם היואן נהדרים ומשכנעים בתשוקתם בתפקידים הראשיים, ההפקה מושקעת ברמות הגבוהות ביותר, ובניגוד לסדרות רבות היא אינה מידרדרת באיכויותיה מעונה לעונה. יוצר הסדרה, רונלד ד. מור, עשה את עיקר תהילתו בשתי סדרות מד"ב  ("באטלסטאר גלקטיקה", "למען כל האנושות") שהצליחו הרבה פחות אבל עשו הרבה יותר רעש. לפעמים רעש זה לא הכל בחיים או בטלוויזיה.
>> "זרה", עונה שביעית חלק 1, עכשיו ב-yes ובסלקום TV