תכנית בישול חדשה? מירי מסיקה ורותי רוסו עושות גידי ואהרוני

מירי מסיקה ורותי רוסו, "ארץ האוכל" (צילום מסך: HOT8)
מירי מסיקה ורותי רוסו, "ארץ האוכל" (צילום מסך: HOT8)

לא ברור אם הצופה הישראלי יכול בכלל לעכל סדרת דוקו-אוכל איכותית אחרי יותר מעשור של ריאליטי-אוכל טראשי, אבל מירי מסיקה ורותי רוסו הולכות לנסות את זה ב"ארץ האוכל" שתשודר בשלושת הערבים הקרובים ב-HOT8. תחזיקו אצבעות שיהיה טעים

האם אפשר עדיין לייצר סדרת דוקו רצינית על אוכל, אחרי יותר מעשור של "מאסטר שף" ושאר תחרויות בישול קיקיונית? המוח אומר "לא", אבל הלב רוצה להאמין שכן כי כבר ראינו כאלה בנטפליקס ויש אפילו את "אנחנו על המפית" עם השף הנהדר ברק יחזקאלי, וגם אם הן לא עושות את הבאזז של "אוכל למחשבה" המיתולוגית או "גידי ואהרוני" הכיפית – חייב להיות להן מקום. ובכן, תעשו מקום ל"ארץ האוכל עם מירי מסיקה ורותי רוסו" שעולה הערב ב-HOT8, כי יש כאן אוקיינוס של פוטנציאל.

יוצרי הסדרה, איש הקולינריה דוד קישקה ועורך התוכן המנוסה אורי סלעי, שלחו את מסיקה ורוסו לתור את הארץ בחיפוש אחר הטרואר הייחודי של הנגב, הגולן והגליל, והתוצאה היא שלושה פרקים שישודרו היום, מחר ומחרתיים ועשויים להתפתח הלאה לפרקים נוספים אם האקספרימנט יוכתר כהצלחה. צמד הנשים הפופולריות פוגשות מגדלים מקומיים ומתחקות אחר מקורות המזון שלנו, וערכת בישול בסיסית ברכב שלהן מאפשרת להן לבדוק איך הכל מתחבר במחבת. אם הכימיה ביניהן עובדת – הכל ייצא טעים.

עבור מסיקה זו התנסות ראשונה בתחום הגסטרונומי, ולפחות על פי הקטעים שיצאו לתקשורת כטיזרים נראה שהיא מביאה איתה סקרנות ואהבת נשנוש, אבל רותי רוסו היא אגדה בתחום ומתבשלת לאט כמו תבשיל קדרה איכותי כבר שנים על הקווים של תוכניות האוכל. לאחרונה היא קיבלה את ההזדמנות הגדולה שלה בריאליטי הכושל "המסעדה הבאה של ישראל" ואין כל ספק שהייתה הדבר הכי טוב שקרה שם (לא שזה היה כזה אתגר לנוכח הפיאסקו). אולי לא תצא לנו מזה הגרסה הנשית של "גידי ואהרוני", אבל נסתפק גם בסתם דוקו-אוכל מוצלח שלא מעליב את האינטליגנציה. אנחנו רעבות.

>> "ארץ האוכל", שני-רביעי 21:20, HOT8

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות ולשונית סודית שהחזיקו אותנו ערים השבוע
>> מחפשים משהו מעולה לראות? 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע