מה רואים הלילה: נטפליקס מכניסה אתכם למוח של חתול. מיאו

"בתוך מוחם של חתולים" (צילום: יחסי ציבור /נטפליקס)
"בתוך מוחם של חתולים" (צילום: יחסי ציבור /נטפליקס)

"בתוך מוחם של חתולים", סרט הדוקו החמוד והפרוותי של צלם סרטי הטבע המעולה אנדי מיטשל, מנסה לברר מה מתרחש מאחורי הפרצופים החמודים והפרוותיים של החתולים שלכם. והוא עושה את זה עם המון צילומים מרהיבים של חתולים חמודים מאוד. וזה מה שחשוב באינטרנט, כידוע

18 באוגוסט 2022

האינטרנט, כידוע, הומצא בשנת 1983 עם יצירתו של פרוטוקול TCP/IP, במטרה לאפשר לבני האדם לשתף עם העולם כולו תמונות וסרטונים של חתולים. בדרך היה צריך להמציא גם הצילום הדיגיטלי, את הוידיאו הדיגיטלי, את יוטיוב ואת הסמארטפון, אבל מה לא עושים בשביל חתולים. אחרי כמעט 40 שנות אבולוציה טכנולוגית, גם האלגוריתמים של נטפליקס הבינו שהאינטרנט נועד לחתולים והם משגרים אליכם היום את "בתוך מוחם של חתולים", סרט דוקומנטרי שמנסה לעשות בדיוק את זה ולהבין מה הולכים לפרוותנים המייללים האלה בתוך הראש.

"בתוך מוחם של חתולים" מציג במשך שעה קלילה נרטיב שמובא מפיהם של פיזיולוגים, מדענים ומומחי חתולים שונים לפיו אכן מדובר בחיה פלאית שראויה לסגידתנו, כאילו שהיינו צריכים דוקו של נטפליקס כדי לדעת את זה, כולל שלל הדגמות וניסויים לא פולשניים בכיכובם של חתולים חמודים. כי כל החתולים חמודים. הסרט מנסה לשאול כמה מהשאלות המעניינות באמת על חתולים כמו "האם האם יודעים את שמם" ו"האם הם מטורפים", ומעל כולן כמובן השאלה "האם הם אוהבים אותנו", כאילו שלא ברור שהם אוהבים אותנו והיו אוכלים אותנו לארוחת ערב אם רק הגודל שלהם היה מאפשר זאת.

>> מה ראינו בלילה: כל הסדרות שהחזיקו אותנו ערים בשבוע שעבר
>> מה כדאי לראות: 20 הסדרות הטובות ביותר בטלוויזיה כרגע

ספק אם אוהבי חתולים ילמדו כאן משהו באמת חדש, האינטרנט הרי מלא בסרטי דוקו על חתולים שכבר ראינו, אבל סרטו של אנדי מיטשל (אחד מצלמי סרטי הטבע המנוסים והמוערכים בעולם) הוא כיף חמוד ותבוני ממש כמו החתולים עצמם ובהחלט מבהיר היטב מדוע חתולים מתנהגים כפי שהם מתנהגים ומה גורם להם לתקתק ולגרגר. לרגעים "בתוך מוחם של חתולים" מרגיש קצת דחוס ועמוס מדי יחסית לכל מה שהוא מנסה לומר, וחבל שלא עשו ממנו סדרה מעט יותר מעמיקה ובת מספר פרקים, אבל מצד שני אנחנו היינו בעניין שלו מה"מיאו" הראשון ועד האחרון. בשביל זה יש אינטרנט.

>> בתוך מוחם של חתולים / Inside the Mind of a Cat, עכשיו בנטפליקס