מה רואים הלילה: כאן 11 ורשף לוי הולכים להביא את הגביע

קרתגו (צילום: דניאלה נוביץ | עיצוב: דויד פולונסקי)
קרתגו (צילום: דניאלה נוביץ | עיצוב: דויד פולונסקי)

כאן 11 מהמרת על כל הקופה עם "קרתגו" של רשף לוי, הפקת דגל מושקעת ביותר שתוגש הערב כקינוח למונדיאל. עם השקעה כזאת, או שתהיה כאן הצלחת ענק היסטורית או שאנחנו ניצבים בפני כישלון בקנה מידה אפי. ככה או ככה לא יהיה משעמם

לפעמים הטלוויזיה מהמרת על כל הקופה. זה לא קורה המון, אבל פעם בעידן מחליטים מי שמחליטים ללכת עד הסוף, להשקיע תקציבים בנדיבות ולדעת שאו שיהיה לך ביד להיט משוגע שייזכר שנים או שזה ירשם ככישלון מפואר בקנה מידה אפי. הכל או כלום. זה גם ההימור של כאן 11 ו"קרתגו". את הפרומואים טחנו לנו במוח כל המונדיאל, והערב קצת אחרי שמסי או אמבפה יניפו את גביע העולם בכדורגל, ישודר פרק הפתיחה הכפול של סדרת הדגל החדשה בתאגיד השידור הציבורי.

טריילר לסדרה החדשה "קרתגו", שיצרנו רשף לוי, תומר שני ואני. כן, גם פה לדמות קוראים אליהו לוי, כמו בסדרת הספרים "כשסבא אליהו היה קטן". הדמות של אליהו לוי ב"קרתגו", שמגלם בצורה מפעימה אורי גוב, גם היא בהשראת סיפורו של אבינו שנעצר בתקופת המנדט בידי הבריטים ונשלח למחנה מעצר באפריקה. סיפור החיים של אבינו הוא באר בלתי נדלית ליצירה, אין ספק. הסדרה עולה ב-18.12 בכאן11.

Posted by Yannets Levi on Thursday, December 1, 2022

יש סיבות להיות אופטימיים לגבי "קרתגו": זאת הסדרה החדשה של רשף לוי (יחד עם אחיו ינץ לוי) והוא חובר בה שוב אל הבמאי תומר שני, שכבר עשה איתו עבודה אדירה בסדרה "נחמה", ונזכיר גם במילה את "הבורר" כדי להיזכר בעצמנו שלוי הוא אחד מיוצרי הטלוויזיה הכי מלוטשים בישראל, והיצירות שלו לכל הפחות בוהקות מהומור שחור וערכי הפקה מסחררים. אם לשפוט לפי הטריילר, אפשר לסמן "וי" על שני הסעיפים האלה בעיניים עצומות.

אחת הדמויות שהיה הכי כיף לכתוב בסדרה "קרתגו" היא יעקב דן, מפקד האצ"ל במחנה המעצר. זו דמות מִשנה עם עוצמות ושאיפות של…

Posted by Yannets Levi on Saturday, December 3, 2022

הסדרה מבוססת על סיפורו של סבא של רשף לוי וינץ לוי, אליהו לוי, שגורש בידי הבריטים למחנה המעצר קרתגו בסודן כעציר ביטחוני של מחתרת הלח"י. קאסט בינלאומי, צילומים בקולומביה, רשף לוי עצמו בתפקיד מרכזי, הכל נראה כמו הפקת נטפליקס מתוקתקת ומושקעת, וגם אם מהפרומואים לא ברור עד הסוף אם מדובר בקומדיה פרועה, טרגדיה שוברת לב, דרמה היסטורית נוקבת או שילוב של כל אלה – יש סיכוי טוב שהציבור ישמח מאוד. גם בשביל זה יש שידור ציבורי.
"קרתגו", הערב (ראשון) ב-21:00, כאן 11 ויוטיוב