מה רואים הלילה: הסוף של שלדון קופר מגיע אחרי 17 שנים בטופ

ג'ים פרסונס בתפקיד שלדון קופר (צילום: יחסי ציבור/CBS)
ג'ים פרסונס בתפקיד שלדון קופר (צילום: יחסי ציבור/CBS)

זה הזמן להיכנס לנטפליקס ולהתחיל בינג' של שש העונות הקודמות של "שלדון הצעיר", עם עלייתה השבוע של העונה השביעית והאחרונה בקורותיה של אחת הדמויות האייקוניות ביותר בתולדות הסיטקום. הספין-אוף הבא בפרנצ'ייז של שלדון קופר כבר בדרך, אבל עד אז נתגעגע

19 בפברואר 2024

כל החמוצים יכולים לעקם את האף כמה שהם רוצים, אבל אחרי 12 עונות של "המפץ הגדול" ובפתח העונה השביעית של "שלדון הצעיר", שום דבר כבר לא יקח מדמותו של שלדון קופר את המעמד האייקוני שלו בתולדות הסיטקום. שלשום עלתה ב-CBS העונה שתסגור את סיפורו של שלדון קופר הצעיר, מחרתיים היא תעלה ב-yes ובסלקום TV, שש עונות שלה מחכות לכם בנטפליקס והאמת היא שהגיע הזמן לעשות לסדרה הזאת את הכבוד שלה.

>> פברואר חם: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו
>> מה ראינו אתמול: קומדיית המד"ב שמקבלת אהבה מהמין האנושי

"שלדון הצעיר" נולדה כרעיון במוחו של ג'ים פרסונס – השחקן שגילם בהצלחה את שלדון קופר והפך את "המפץ הגדול" ללהיט רייטינג עצום – תוך כדי צילומי הסדרה האם – והוא חבר כמפיק אל יוצרי "המפץ" ונותן את קולו לקטעי קישור בתחילת ובסוף הפרק. הקונספט היה פשוט: העולם התאהב בדמותו האספרגרית והמגה-גיקית של קופר, סוג של חיזר אנושי, ובוודאי ישמח לראות סדרה על ימי ילדותו כחנון צעיר בתחילת הניינטיז. והעולם אכן שמח.

במשך שש העונות שהובילו אל עונת הסיום הנוכחית, הייתה "שלדון הצעיר" אחת מהסדרות המצליחות ביותר במדדי הרייטינג בארצות הברית, תמיד בטופ 10 של הסדרות הנצפות ביותר לאותה עונה עם ממוצעים שבין כ-10 מיליון ל-15 מיליון צופים בכל פרק. הסיבה היחידה שהיא מסתיימת, לפי מפיק הסדרה סטיב הולנד, היא הגעתה לסיום הסיפור: התחלנו לעקוב אחר קופר הקטן כשהיה בן 10 ונכנס ללמוד בתיכון בזכות מוחו העצום, ואנחנו נפרדים ממנו כשהוא בן 14 והולך לקולג', בהתאמה לסיפור המקור שלו כפי שסופר אינספור פעמים במהלך "המפץ הגדול".

ההצלחה הגדולה של "שלדון הצעיר", שנשענת לא מעט על חמידותו של איאן ארמיטג' הצעיר בתפקיד קופר, נובעת מהעלילה המשפחתית שנתפרה סביבו, כשסיפורה של משפחתו הרגילה מאוד והאופן שבו היא מתמודדת עם הייחודיות שלו עומד במרכז ומספק הרבה רגעי פיל גוד. היא סדרה מתוחכמת ורגשנית בהרבה מ"המפץ הגדול", אבל לא מצחיקה כמותה, ולמרות שאי שם בחודש מאי ישודר הפרק האחרון בסיפור של שלדון קופר הצעיר, זהו כמובן לא סופו של הפרנצ'ייז – ספין אוף בכיכובו של אח של שלדון, ג'ורג'י, וזוגתו בסדרה, מנדי (השחקנים מונטנה ג'ורדן ואמילי אוסמנט) כבר עושה את דרכו ללוח השידורים של CBS בשנה הבאה. עוד נתראה איפשהו.
>> "שלדון הצעיר", עונה שביעית, 14 פרקים, החל מיום רביעי גם ב-yes ובסלקום TV; שש העונות הקודמות עכשיו בנטפליקס