ערב בלי חדשות: אם כבר מפלצות אז שיהיו מוגזמות ויפניות בבקשה

"מונארך" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
"מונארך" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

לא ראינו את זה בא: "מונארך" היא סדרה שמנסה לבנות סיפור מסגרת אפי חדש ומורכב סביב היקום הקולנועי של גודזילה, ומסתמן שמדובר בממתק הולם לעידן המפלצתי שבו אנו חיים. יש אקשן, יש אפקטים, יש הרפתקה, אבל יש בעיקר דרמה אנושית משפחתית מפתיעה (וגם קורט ראסל וג'ון גודמן באים לעזור)

19 בנובמבר 2023

המשיכה של המין האנושי אל המפלצתי אינה יודעת שובעה, ותקופות חשוכות מתאפיינות ביצירות שמנסות לעבד את המפלצתיות הזאת. כך נולדה "גודזילה" לפני כ-70 שנה, המפלצת העצומה שיצאה מהים כדי להחריב את טוקיו וסייעה לאומה היפנית להתמודד דרך פילטר הפנטזיה עם זוועות הירושימה ונגסאקי. זה אמנם קצת ילדותי – חשבתם שהעולם אכזר? דמיינו אותו עם מפלצות בגובה 120 מטר! עכשיו יותר טוב? – אבל זה עובד ועם פוסט-טראומה לא מתווכחים.

>> סשה ברון כהן נגד טיקטוק: "אתם אחראים לאנטישמיות. תתביישו"
>> הפתעה בנטפליקס: סדרת טלוויזיה שמתעלה על המקור הקולנועי שלה

זה אמנם מקום קצת מוזר לברוח אליו במצבנו, אבל העולם של "מונארך: מורשת המפלצות" מגיע אלינו בדיוק בזמן. סדרת הדרמה החדשה של אפל TV+ היא ניסיון מעניין להרחיב את היקום של "גודזילה", בעקבות ההצלחה של ארבעת הסרטים בסדרה שיצאו בהפקת לג'נדרי מוביז מאז 2014, רגע לפני שיוצא הסרט הבא אל בתי הקולנוע ("גודזילה X קונג: האימפריה החדשה" שינחת על המסכים ב-2024).

לפחות על פי שני הפרקים הראשונים שיצאו בסופ"ש, אפל TV+ ולג'נדרי מכוונות גבוה: "מונארך" היא סאגה משפחתית אפית שמשתרעת על פני שלושה דורות ועל פני ימים ויבשות, במסגרתה מתגלה הקשר האפל של תאגיד "מונארך" (שכיכב בסרט "גודזילה: מלך המפלצות" ב-2019) לשלל התקריות המפלצתיות שהרעידו את העולם במשך 70 שנים. כך למעשה מולבש סיפור מסגרת מורכב ועדכני על המונסטרוורס של גודזילה, סיפור שכבר נרמז ואף סופר מפורשות בעבר: את המפלצת הזאת אנחנו יצרנו.

זה יכול היה להסתכם בקשקוש נוראי, אבל באפל TV+ ממשיכים להפגין רמת פרימיום טלוויזיונית ו"מונארך" היא הפקה מושקעת, עם אפקטים אדירים ולוקיישנים מטורפים וחגיגה משוגעת של מפלצות ענק. אבל היא הרבה יותר מזה: הסדרה מתחילה מיד אחרי שגודזילה החריבה את סן פרנסיסקו, כפי שתועדה בסרט מ-2014, אך מתמקדת באימפקט שיש לחורבן הזה על בני אדם ומגוללת סיפורים אנושיים קטנים ששזורים בדרמה הגדולה. כדי להעצים את השמחה, קורט ראסל האדיר והבן שלו ווייאט מגלמים את אותה דמות מרכזית בהפרש של 50 שנות עלילה וגם ג'ון גודמן בא להגיד שלום. יתכן שיש כאן להיט.
"מונארך: מורשת המפלצות", עונה ראשונה, 10 פרקים בפורמט שבועי, עכשיו באפל TV+