מה רואים הלילה: סדרת הקאלט שחוזרת לעבר כדי למצוא מקום בהווה

"הזינוק לאתמול" (צילום: יחסי ציבור/NBC)
"הזינוק לאתמול" (צילום: יחסי ציבור/NBC)

סדרת הקאלט הניינטיזית "זינוק לאתמול" חזרה אתמול לטלוויזיה עם ריבוט-רימייק-סיקוול ב-NBC, והרבה אתגרים מצפים לה בדרך לאהבת הקהל. החדשות הטובות הן שהרעיון של הסדרה המקורית עדיין עובד. החדשות הרעות הן שגם 30 שנה אחרי עוד לא מצאו את ד"ר סאם בקט

20 בספטמבר 2022

יש אנשים שמספיק לומר להם "זינוק לאתמול" כדי לראות את העיניים שלהם נדלקות. סדרת המד"ב ששודרה במקור בין 1989 ל-1993 הפכה ללהיט קאלט בשידורים חוזרים בלתי פוסקים ברשתות הכבלים בארץ ובעולם, והייתה לאחת מחלוצות טרנד המסעות בזמן שכבש את הטלוויזיה ואת הקולנוע בעשורים הבאים. למי שהחמיץ את הפלא: היה זה סיפורו של ד"ר סאם בקט (סקוט באקולה) שנשאב בטעות דרך הזמן/חלל במהלך ניסוי, ונזרק מדי פרק לזמן עבר אחר ולתוך גופו של אדם אחר כדי לתקן עיוות היסטורי, תוך שהוא נעזר בדמות הולוגרמית בשם אל (דין סטוקוול הנפלא, אללה ירחמו) שנשלחה אליו מהעתיד ואינטליגנציה מלאכותית בשם זיגי, בתקווה לחזור יום אחד הביתה. אתמול, כמעט 30 שנה אחרי סיומה, עלתה ב-NBC סדרת הסיקוול של "הזינוק לאתמול" שנקראת גם היא "הזינוק לאתמול".

https://www.youtube.com/watch?v=G3I0SpwjVK8

האם העולם צריך סיקוול של "זינוק לאתמול"? כנראה שלא, אבל NBC צריכה להיט ומקווה שהנוסטלגיה תעשה את האפקט שלה. לפחות לפי הפרק הראשון שלה, זה די עובד לממזרים. הריבוט של "זינוק לאתמול" מתרחש 30 שנה אחרי שסאם בקט נעלם בתוך מאיץ הזינוק הקוואנטי, והנה זה קורה שוב: ד"ר בן סיונג (ריימונד לי, מקרה נדיר של שחקן ממוצא אסייתי בתפקיד ראשי בטלוויזיה האמריקאית) הוא פיזיקאי מחונן שעובד על ריבוט לפרויקט של ד"ר בקט והפלא ופלא, נשאב אף הוא אל נפתולי הזמן/חלל ולא רק שהוא עובר בכל פרק לתוך בן אדם אחד בזמן אחר וצריך לתקן את ההיסטוריה, הוא גם סובל מאמנזיה חלקית לגבי זהותו האמיתית. אין לו אל שיעזור לו, אבל יש את הבת שלו ויש זיגי משודרג, ומצד שני יש גם קצינת קשר שהיא ארוסתו ואחראית על התקשורת עם הנוסעים בזמן, כדי שיהיה גם ציר עלילתי רומנטי.

החדשות הטובות הן ש"זינוק לאתמול" נשארת נאמנה לעקרונות של סדרת המקור, והרעיון המקורי שמאחוריה מחזיק מעמד יפה והנוסטלגיה עדיין עובדת כמו קסם. האתגר שלה יהיה להצליח לשחזר את השילוב בין הומור, אנושיות ומתח שאיפיין את סדרת הניינטיז האהובה (שלא נחשבה להצלחה גדולה בזמנה), ובמקביל לתת לה מבנה עכשווי של סדרה עם קשת עלילתית המשכית, בניגוד לפרקים העומדים בפני עצמם שהיו נפוצים בטלוויזיה עד סוף שנות התשעים. אחד הדברים שנעשו בבירור למען המטרה הזאת הוא להישען על אנסמבל של דמויות במקום על הצמד-חמד שהחזיק את הסדרה המקורית, מה שמאפשר יותר קווי עלילה מתמשכים. נמתין כמה שבועות לפני שנחליט לגביה אבל אם גדלתם בניינטיז זה לא אירוע שתרצו להחמיץ.

>> מה ראינו אתמול: הסדרה שמציפה את האסון המודחק של ארה"ב
>> מה ראינו בסופ"ש: כל הסדרות שהעבירו לנו את הלילה בשבוע שעבר