מה רואים הלילה: הפנטזיה שהקורונה כמעט הרגה חוזרת כדי למות

אורלנדו בלום וקארה דלווין ב"Carnival Row" (צילום: יחסי ציבור/ אמזון פריים)
אורלנדו בלום וקארה דלווין ב"Carnival Row" (צילום: יחסי ציבור/ אמזון פריים)

ב-2019 זאת הייתה אחת מסדרות הדגל של אמזון, עולם פנטזיה עשיר, מורכב ומקורי שהיה אמור לרוץ קדימה שנים. אבל אז הגיעה הקורונה ו"Carnival Row" נכנסה להקפאה. בסופ"ש האחרון היא חזרה לעונה שנייה ואחרונה בכיכובם של אורלנדו בלום וקארה דלווין ועם טעם של החמצה. ההפסד כולו שלנו

21 בפברואר 2023

זאת יכולה להיות סדרה בפני עצמה: שני יוצרים בונים עולם מיתולוגי עשיר וסבוך של פנטזיה, מגייסים כוכבים הוליוודיים, מקבלים חוזה שמנמן מאמזון פריים וידיאו, מפיקים עונה ראשונה במה שאמור להפוך לפרנצ'ייז מרובה עונות עם ספינאופים, קומיקסים ומרצ'נדייז, ואז פורצת מגיפה עולמית חסרת תקדים ומחרבת להם את כל התוכניות. זהו סיפורה העגום של "Carnival Row", שב-2019 הייתה מסדרות הדגל שאמזון בנתה עליהן, וחזרה בסופ"ש לעונה שנייה ואחרונה אחרי כמעט ארבע שנים, בלי שאף אחד יחכה לה.

>> הסדרות שלנו: 11 סדרות שרק אנחנו ראינו ואולי כדאי גם לכם
>> צריך גיבור: הדירוג האולטימטיבי של סדרות מארוול בעידן דיסני

זה קצת חבל, כי העונה הראשונה של "Carnival Row", שהתקבלה בביקורות מעורבות, בונה עולם פנטזיה עשיר ומורכב שמתרחש במציאות אלטרנטיבית המזכירה את לונדון הוויקטוריאנית של המאה ה-19, וטווה סבך של עלילות מורכבות סביב סיפור המסגרת המרכזי: יצורים מיתולוגיים שנמלטו מעולמם בעקבות מלחמה והשתכנו בגטו כמו-לונדוני מנהלים יחסי גומלין חשדניים, אלימים ומתוחים עם המין האנושי, יש תעלומת רצח וקונספירציה אפלה, יש סיפורי אהבה סוערים, בני אנוש מפלצתיים ומפלצות אנושיות, והרבה ביקורת לא מרומזת על היחס של החברה הבריטית לפליטים ובני מעמדות נמוכים. האמת היא שצריך ריקאפ של 20 דקות רק כדי להבין מה הולך ומי נגד מי בעונה הראשונה, אז האנשים הנחמדים באמזון הכינו לכם בדיוק את זה:

לפחות על פי הפרק הראשון של העונה השנייה, את ארבע שנות ההפוגה ניצלו יוצרי הסדרה רנה אצ'בריה ("ה-4400") וטראוויס ביצ'ם ("פסיפיק רים") כדי להדק את הסיפור ולשייף את הויזואליה היפהפיה שלו, בלום ודלווין נפלאים בתפקידים הראשיים, והעולם העשיר בפרטים של "Carnival Row" עושה חשק לחקור אותו לעומק. זה, כאמור, לא יקרה, כי העונה הנוכחית היא גם האחרונה: ההפקה יקרה מדי, קארה דלווין נהייתה כוכבת מדי, הבאזז חלש מדי, ואחד מעולמות הפנטזיה המקוריים ביותר שראה המסך הקטן פשוט יעלם באמצע מרץ עם שידור הפרק האחרון. תודה רבה באמת, קורונה.