מה רואים הלילה: את הסדרה הכי מדוברת והכי חשובה של התקופה

סטופ. "אלף". צילום: פוסטר הסדרה, yes
סטופ. "אלף". צילום: פוסטר הסדרה, yes

"אלף" של yes גוללת את סיפורי ההטרדות של נשיא המדינה לשעבר משה קצב - סיפורים שאולי קראתם או שמעתם לא פעם, אבל פתאום לראות את זה מומחז על המסך הופך את הכל לשונה, מטלטל ומצמית. ובעיקר, מעציב עד כמה שזה רלוונטי

קשה לומר שהדחקנו את סיפורו הנורא של משה קצב, הנשיא לשעבר והאנס המורשע. אבל גם קשה לומר שבאמת התמודדנו עם ההשלכות שלו. אחרי הכל, גם אחרי מהפיכת מיטו אייל גולן הוא האמן הכי מושמע במדינה, חברות הנערים מקפריסין עדיין מסתובבת חופשי ותרבות האונס רחוקה מלהתפוגג. אפילו ברמה התרבותית, זה מטורף שכמעט ולא נגענו בסיפורו של הנשיא שם היה אנס.

המיני סדרה המושקעת "אלף" של yes משנה את זה, עם סקירה פיקטיבית (אך מבוססת על הסיפורים האמיתיים, כפי שנגללו בספרה של אודליה כרמון, "אשת סוד") של סיפורו של קצב. הנשיא בסדרה לא מקבל שם, אורלי רביבו (שנודעה בתור "א' מבית הנשיא") מהווה השראה לדמות בשם אושרת, אבל קווי העלילה יספקו לכם תחושת דה זה וו קשה לאירועים שרק קראתם עליהם בעיתונים, ואחרי שתסיימו את ששת הפרקים (שעוברים מהר מהצפוי) תוכלו לרוץ לויקיפדיה, ולראות שהשמות אולי הוחלפו, אבל הסדרה לא ניצלה יותר מדי את החופש היצירתי.

הסדרה שנוצרה על ידי אברהם שלום-לוי, תמר מרום, מויש גולדברג ועינת זילבר-דמארי מצליחה בעזרת קאסט נהדר לייצר תחושה מלחיצה שהולמת לאווירת המותחן. יעקב זדה-דניאל ("פאודה") מגלם באופן מלחיץ וריאליסטי כאחד את הנשיא, וצוות השחקניות שמולו מבטא את הדמויות בלי שיפוט, ועם המון אנושיות. ולמרות שעבר לא מעט זמן מאז האירועים המתוארים, ומאז הנשיא קצב עצמו הורשע, אבל הנושא בו הסדרה עוסקת – אשמת התוקפים – נשאר רלוונטי מתמיד, והאירוע הטלוויזיוני הזה מצליח להעביר את הרוח הזו בשלמות. קשה להגיד שזו צפייה מהנה, אבל לכל הפחות זו צפיית חובה.

ששת פרקי "אלף" זמינים במלואים ב-yes. שני הפרקים הראשונים ביוטיוב