מה רואים הלילה: הסדרה הישראלית שניצחה את אומה תורמן

"כפולים" (צילום: יחסי ציבור)
"כפולים" (צילום: יחסי ציבור)

המציאות סדרה לקשת 12 פרומו לפתיחת העונה השלישית של "כפולים" (שמתחילה בפיגוע אכזרי); למרות הציניות שבשידורה בערב של פיגוע, החזרה של "כפולים" היא מאורע משמח מבחינת היצירה המקורית והעונה החדשה מבטיחה להיות עוד מפגן כוח של תעשיית הטלוויזיה המקומית

עם היוודע הפרטים על פיגוע הדקירה האכזרי בבאר שבע, נפתח במערכת סשן הימורים סוער סביב שאלת שידור פרק הבכורה בעונה השלישית של "כפולים", שנפתחת בפיגוע רצחני אף יותר נגד ישראלים בקפריסין. האם קשת עד כדי כך צינית? לשדר סדרה על מתקפת טרור נגד ישראלים בזמן שהמדינה כואבת מתקפת טרור נגד ישראלים? ההימור המוביל כרגע הוא שבוודאי שקשת עד כדי כך צינית ואין מצב שתחמיץ הזדמנות לקרוס-פרומושן עם המציאות. והרי לא נופתע אם לקראת סיום מהדורת החדשות יפנה דני קושמרו לשחקן מיקי לאון (שמגלם בסדרה ראש צוות חקירה בשב"כ) וישאל אותו איך נכון להתמודד עם פיגועים.

בלי קשר לציניות של גוף השידור המוביל בישראל, חזרתה של "כפולים" לעונה שלישית היא מאורע משמח. העונה הראשונה הייתה מפגן כוח מרשים ביותר של יצירה מקורית מצד היוצרים מריה פלדמן ועמית כהן, העונה השנייה לא נפלה ממנה, ושתיהן זכו לחיבוק נדיר גם מהקהל וגם מהמבקרים. "כפולים" זכתה גם להצלחה בינלאומית מרשימה מאוד, נמכרה לשידור מסביב לעולם ורימייקים שלה נמצאים בשלבי הפקה שונים ברוסיה ובהודו, כשגולת הכותרת היא "Suspicion", הרימייק של אפל טי.וי פלוס בכיכובה של אומה תורמן. ומה שהכיר מרשים: העונה הראשונה של "כפולים" הישראלית טובה בהרבה מהרימייק האמריקאי המושקע והלגמרי סביר שלה.

יותר משש שנים חלפו מאז העונה הראשונה ועד לשלישית, קצב הפקה סביר יחסית לתעשייה המקומית, אבל אולי יותר מדי זמן מבחינת הזיכרון הקולקטיבי של הצופים. מבחינה זו, הבחירה לספר בכל עונה סיפור אחר עם דמויות מרכזיות מתחלפות התבררה בעונה הקודמת כמוצלחת וכנראה שתביא לנו גם את העונה השלישית כשהיא טרייה ורעננה (כולל הצטרפותן של טלי שרון, רומי אבולעפיה, לנה פרייפלד ושני אביב). הפרק הראשון נפתח באתר נופש שבו חוגגת חברת הייטק ישראלית, והמסיבה הופכת לזירת טרור כולל שימוש בנשק כימי ופוליטיקאי בין הנפגעים, פתיחה דרמטית עם אפקט וואו משמעותי בדרך לטוויסטים שעוד יבואו. והלוואי שכל זה היה נשאר רק בתסריטים.

>> כפולים, שלישי 21:15, קשת 12