מה רואים הלילה: האם רשת 13 תצליח לבשל להיט ריאליטי?

תעשו לנו פופ-אפ. מושיק רוט, רותי רוסו, אסף גרניט ויוסי שטרית (צילום: רפי דלויה)
תעשו לנו פופ-אפ. מושיק רוט, רותי רוסו, אסף גרניט ויוסי שטרית (צילום: רפי דלויה)

"המסעדה הבאה של ישראל" היא ניסיון מעניין של רשת 13 לייצר פורמט ריאליטי מקורי מנצח אחרי שורה של כישלונות עם פורמטים מתורגמים, אבל אנחנו נהיה שם בשביל רותי רוסו ובשביל להבין מה זה בדיוק אומר שנפתחת מסעדה בסוף כל פרק

לא כל כך משנה מה נמליץ לכם לראות הלילה, רוב הסיכויים שתגיעו איכשהו לשבת מול "המסעדה הבאה", פורמט הריאליטי-אוכל התחרותי החדש של רשת 13 שמדיף פוטנציאל של הצלחה. את התוכנית מובילים ארבעת השפים-מנטורים-שופטים, מושיק רוט, אסף גרניט, יוסי שטרית ורותי רוסו, שילוב מעורר תיאבון של גאונות קולינרית וניסיון מקצועי שיכול גם לייצר רגעים טלוויזיוניים צבעוניים ומשמחים, ואם הבנו נכון את הפורמט, מדי תוכנית יוצגו בפניהם מספר קונספטים למסעדות ("אודישנים") ובכל פרק ייבחר קונספט מנצח שיהפוך מיד עם תום הפרק למסעדת פופ אפ אמיתית שאפשר לאכול בה.

ברשת 13 מעדיפים לשמור את קלפי הפורמט קרוב לחזה עד לבכורה ולא ברור בדיוק איך הסיפור הזה הולך לעבוד, אבל לפחות מבחינת הבאזז יש כאן פורמט שעשוי להשפיע באופן מיידי על ענף המסעדנות בעיר ולהגדיל את ההייפ – הגדול מדי גם כך – עד מאוד. בעיר שהתאהבה בקונספט של פופ אפים שנפתחים ונסגרים ומתחדשים ללא הרף, תוכנית טלוויזיה שמקדמת פופ אפ חדש מדי פרק זו התגשמות משונה מאוד של כל מיני פנטזיות פודיסטיות. דסק האוכל של "טיים אאוט" לא יתלונן.

זהו ניסיון מעניין של רשת 13 להצליח לייצר פורמט ריאליטי מקורי משלה, אחרי שכשלה מלנצח את קשת 12 באמצעות הלהיטים הישנים של ז'אנר הריאליטי אותם רכשה וקיבצה בפריים טיים שלה. צופים חדי עין ציינו שהפורמט של "המסעדה הבאה" מזכיר מעט את זה של "מיליון פאונד מניו" בנטפליקס, אלא ששם לא מבשלים ולא פותחים מסעדת פופ-אפ, חרף הדימיון בשלב הפיץ' של הקונספט (שמושאל גם שם מ"הכרישים"). כך או כך, אנחנו נהיה שם בשביל רותי רוסו כדי להזכיר שאהבנו אותה לפני שזה נהיה מיינסטרים.

>> המסעדה הבאה של ישראל", שני 21:15, רשת 13