מה רואים הלילה: היא הייתה ציפור יפה, נדירה ופצועה. וזה נגמר

געגוע אינסופי. ענבל פרלמוטר ז"ל, "אם זה נגמר" (צילום: רונן ללנה)
געגוע אינסופי. ענבל פרלמוטר ז"ל, "אם זה נגמר" (צילום: רונן ללנה)

"ענבל פרלמוטר ז"ל: אם זה נגמר", הסרט הזוכה בפרס הראשי של פסטיבל דוקאביב, מגיע הערב לשידור בכורה ב-yes דוקו (22:00) ומביא את סיפורה שובר הלב של ענבל פרלמוטר ז"ל, אגדת רוק ישראלי שהייתה כל כך באמת

תענוג מיוחד צפוי לצופי yes דוקו הערב: "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר", זוכה פסטיבל דוקאביב 2023 שהסתיים ממש לפני רגע קט, ישודר בשידור בכורה בשעה 22:00. מדובר באחד מהסרטים התיעודיים הטובים של השנים האחרונות, וכנראה שגם אחד מסרטי הדוקו-מוזיקה הישראלים הטובים בכל הזמנים, והוא מביא את סיפורה של הזמרת הסוערת שכבשה את תל אביב בשנות התשעים עם להקת המכשפות ונהרגה לפני 25 שנים בתאונת דרכים כשהיא רק בת 26.

סרטן של שרון לוזון ואביגיל שפרבר עושה עבודת איסוף ועריכה מופתית של קטעי וידיאו ואודיו נדירים, כולל חשיפה ראשונה ורגישה של יומניה האישיים וריאיונות מוצלחים עם חברים וקולגות, מקורין אלאל ואסף אמדורסקי ועד רם אוריון וטינקרבל. התוצאה שוברת לב ומעוררת געגוע בלתי נתפס למי שהצליחה בתקופה מאוד קצרה להיכנס לעיר שלמה אל תוך הלב.

הנה מה שכתב לנו תומר קופר, במסגרת המלצות סרטי המוזיקה בדוקאביב: "היו הרבה כתבות וגם סרטי תעודה על חייה ומותה של ענבל פרלמוטר, אבל יש פה הרגשה של פעם ראשונה שהסיפור המלא מוגש כפי שצריך, בקצת פחות משעה וחצי שאין בה מבחינתי דקה מיותרת. גם כאחד שמכיר (או חושב שמכיר) די טוב את הסיפורים על המכשפות ומה שעבר על פרלמוטר, נשאבתי עמוק וגיליתי עוד צדדים חשופים ומדממים ביצירה והכישרון הענק הזה של ענבל. זה שעזב את העולם הרבה יותר מוקדם משהיה צריך.

"בעזרת יומניה האישיים של פרלמוטר (וקריינות מצוינת שמעבירה היטב את התחושות שמגיעות מהמילים), אנחנו נכנסים עמוק יותר למה שעבר עליה בין הצלילים וההופעות, המחשבות וההתמכרויות. כל זה גם בעזרת אלו שהיו הקרובים ביותר אליה שמלווים את כל הריאיונות, ההקלטות הביתיות וקטעי הארכיון שעדיין מדביקים למסך. זה סיפור טראגי של אחת המוזיקאיות הכי מוכשרות שהיו לנו פה. סיפור שעדיין מדמם, עדיין נשמע כל כך טוב ועדיין שופך אור ואפלה על ענבל פרלמוטר. צפייה מומלצת גם לאוהבי פרלמוטר שמכירות/ים את הסיפור וכמובן למי שלא. בעצם חובה למי שלא".
>> הסרט "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר" ישודר היום (24.5) ב-22:00 ביס דוקו וזמין גם ב-yes VOD וב-Sting TV