מה רואים הלילה: אל תבכי עבורי, ארגנטינה. אני בובה פראית

בובה פראית בחייה ומסתבר שגם במותה. נטלייה אוריירו בתפקיד אווה פרון, "סנטה אוויטה". צילום מסך/ דיסני פלוס
בובה פראית בחייה ומסתבר שגם במותה. נטלייה אוריירו בתפקיד אווה פרון, "סנטה אוויטה". צילום מסך/ דיסני פלוס

האחת והיחידה נטליה אוריירו צועדת בעקבות מדונה ומגלמת את הגברת הראשונה של ארגנטינה במיני-סדרה הבינלאומית של Hulu. זה הזמן לשלוף את הספרדית המצ'וקמקת שלמדתם מטלנובלות עבור משהו קצת יותר רציני מלשאול דונדה אסטה לה הוסטל

לפני אי אז שנים, ישראל היתה מוקפת בטלנובלות ארגנטינאיות. "המורדים", "כמעט מלאכים", "קטנטנות" וכמובן הטלנובלה הותיקה "סלסטה" (וההמשכון בעל השם המדהים – "סלסטה, תמיד סלסטה"). אך מכולם, קשה לומר שהיה בישראל טירוף כמו שהיה סביב "בובה פראית", וספציפית, סביב הכוכבת נטליה אוריירו. אלוהים אדירים, מדובר באישה שננשכה על ידי דודו טופז. כמה ארגנטינאיות יכולות להגיד את זה? בטח המון, אבל היא היחידה שננשכה בלב הפריימטיים הישראלי.

עכשיו הכוכבת שכל כך אהבנו בישראל זוכה לפריצה משמעותית לשוק הבינלאומי עם מיני סדרה חדשה שעלתה ברחבי העולם ב-Hulu (וזמינה בישראל בדיסני פלוס) שמגוללת את סיפורה של אווה פרון, שידועה יותר בכינוי "אוויטה". כן, אותה אחת שגילמה מדונה בסרט מ-1995. פרון היתה אשתו של הנשיא חואן פרון, אך מעל הכל היתה גיבורת מעמד הפועלים וסמל של ממש לעניי ארגנטינה, ולכן גם הפכה לדמות אייקונית.

>> אתמול ראינו מאסטרפיס מאויר מהעידן הפרהיסטורי

אוריירו כנראה למדה דבר או שניים משחקנים ישראלים, כי ברוב הסדרה היא תגלם את הגופה של אווה – הסדרה "סנטה אוויטה" דווקא לא מספרת את סיפור חייה, אלא מתמקדת בעלילה הביזארית שהחלה עם מותה מסרטן צוואר הרחם ב-1952, בגיל 33 בלבד. אז גופתה נחנטה והוצגה לראווה, הוברחה לקבורה באיטליה, עברה לקבורה במדריד, חזרה לארגנטינה, נחטפה על ידי השלטון הדיקטטורי ובעיקרון חייתה במותה יותר משרובנו נחייה בחיינו.

הפרק הראשון של "סנטה אוויטה" זמין עכשיו בדיסני פלוס. פרק חדש עולה מדי יום שלישי