מה רואים הלילה: הפחד מכוכב שחור שוב מנצח את ז'אנר האימה

"Them: The Scare" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים וידאו)
"Them: The Scare" (צילום: יחסי ציבור/אמזון פריים וידאו)

בעונה השנייה שלה מתגלה "Them" כסדרת אנתולוגיה, כשהפעם היא מתרחשת בלוס אנג'לס של 1991 על רקע מאורעות רודני קינג, והאימה שוב נשזרת בביקורת מצמררת על הגזענות האמריקאית הממוסדת. תת הז'אנר של האימה השחורה מצא את הנוסחה המנצחת

בחודש אפריל של שנת 1990 הוציאו פאבליק אנמי את האלבום פורץ הדרך "Fear Of A Black Planet", אלבום שביטא את הזעם האדיר של הקהילה האפרו-אמריקאית בארצות הברית אחרי מאות שנות גזענות ממוסדת. קצת פחות משנה אחר כך, מרץ 1991, התרחשה התקרית שבה הוכה באל.איי על ידי שוטרים אזרח אפרו-אמריקאי בשם רודני קינג שהובילה למהומות הענק שהציתו את מזרח לוס אנג'לס ב-1992. על רקע זה מתרחשת סדרת האימה החדשה "Them: The Scare" שעלתה באמזון פריים.

>> מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהחזיקו אותנו ערות השבוע
>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות (וסרט) שבטח תרצו לראות בחודש מאי
>> מה חדש בדיסני+: 6 סדרות (+2 סרטים) שבטח תרצו לראות במאי

זו בעצם עונת המשך לסדרה "Them" שעשתה הרבה רעש ב-2021, ומתגלה כעת כסדרת אנתולוגיה עם סיפור חדש בכל עונה, על פי המתכון המוצלח של "אימה אמריקאית". השחקנית המצוינת דבורה איורינדה נשארת בתפקיד הראשי אבל מגלמת דמות שונה לחלוטין, ובעוד העונה הראשונה התרחשה בשנות ה-50 וריפררה לגזענות של אותה תקופה, "Them: The Scare" עושה מהלך דומה עם לוס אנג'לס השסועה של תחילת הניינטיז.

את יוצר הסדרה, ליטל מארווין, האשימו עוד בעונה הקודמת בריפ-אוף של סרט האימה "אנחנו" של ג'ורדן פיל (וגם באלמנטים מסוימים של "תברח"), אבל בעונה החדשה מקבלת האנתולוגיה מימדים חדשים של מקוריות באופן שבו היא משלבת את הסאבטקסט הגזעני בעלילה מקריפה, אימה אמיתית וסוגיות נפיצות כמו טראומה והעברה בין-דורית של טראומה. עם עלייתה היא גם זכתה לדירוג 100% באתר Rotten Tomatoes, ולמרות שהוא בוודאי ירד בהמשך זו בהחלט פתיחה מרשימה.

במרכז העונה ניצבת שוטרת במשטרת לוס אנג'לס, שחורה כמובן, שנקלעת לחקירה של רצח מחריד במיוחד של קשישה, גם היא שחורה כמובן. הפרק הראשון בונה בקפידה אימה מקריפה להפליא, כשאל איורינדה הנהדרת מצטרפת גם פאם גרייר (הלוא היא "פוקסי בראון" האיקונית וגם "ג'קי בראון" האיקונית לא פחות), וגם הזמר-שחקן לוק ג'יימס בתפקיד אדיר. "Them: The Scare" לא צריכה להמציא את תת הז'אנר של אימה שחורה מחדש – הוא בסך הכל חדש מאוד בעצמו – אבל יש לה את המתכון המנצח.
>> "Them: The Scare", שמונה פרקים, עכשיו באמזון פריים וידאו