מה רואים הלילה: הגיע הזמן לדרמה ישראלית טובה באמת. אולי זאת

יוסף סוויד ב"טיפול לילי" (צילום: יחסי ציבור/yes)
יוסף סוויד ב"טיפול לילי" (צילום: יחסי ציבור/yes)

תחזיקו אצבעות ל"טיפול לילי" שעלתה היום ב-yes: עם יוסף סוויד בתפקיד ראשי כפסיכולוג ערבי שאשתו היהודיה התאבדה, ועם קאסט מרהיב שכולל את שירה האס ודאנה איבגי ודניאל יעקב-זדה ותומר יוסף, ועם השוואות מתבקשות ל"בטיפול", יש לה את כל הפוטנציאל לסיים ברשימת הסדרות הטובות של השנה

זה בדיוק הזמן לדרמה ישראלית טובה באמת. זה אולי קצת פחות הזמן, מבחינת הציבור הרחב, לסדרה על פסיכולוג ישראלי ערבי שאשתו היהודיה מתאבדת ומותירה אותו הלום ומיוסר עם שני ילדים. אבל "טיפול לילי" שעלתה היום ב-yes (וגם ב-yesVOD וב-Sting+) הייתה אמורה לעלות לאוויר בסוף שנת 2023, וטבח שבעה באוקטובר הוביל לדחייה מובנת בשידורה, ומאז היא ממתינה על המדף לימים טובים יותר. אלא שהימים הטובים יותר אינם מגיעים, וגם בזמנים רעים צריך סדרות טובות.

>> משהו לכל הליידיז: 28 סדרות חדשות שלא כדאי שתחמיצו ביולי
>> טלוויזיה בום: דירוג 20 הסדרות הכי טובות שצריך לראות עכשיו

הפרמיס של הסדרה פשוט ומבריק: לואי מנסור (יוסף סוויד האדיר, ואיזה כיף שסוף סוף הוא מקבל את התפקיד הראשי שמגיע לו) לא מצליח לתפקד יותר כפסיכולוג בשעות היום אחרי מותה של אשתו (רננה רז, כיף לראות גם אותה). בלילות הוא לא מצליח לישון. הפתרון הוא שלו הוא לפתוח קליניקה לילית, אליה נמשכת גלריה של טיפוסים קיצוניים למדי, אנשים שמחפשים פסיכולוג שיטפל בהם באמצע הלילה. בין הטיפולים מתפתחת גם הדרמה האישית שלו כאלמן טרי למדי שמתקשה להתאושש, ואחותו (לוסי איוב) מטפלת בילדיו כמעט במשרה מלאה. על הקו המתוח בין חייו האישיים והמקצועיים מתפתחת עלילה שמונעת בידי דמות ראשית אחת ממגנטת, דבר שלא ניסו כאן די מזמן, וההשוואות המתבקשות ל"בטיפול" בטח כבר בדרך.

"טיפול לילי" היא סדרת הביכורים של רענן כספי, וביים אותה גבריאל ביבליוביץ' שהיה הבמאי והעורך הראשי של "חתונה ממבט ראשון", ואנסמבל הדמויות שמסתובבות בקליניקה ובחייו של מנסור מורכב מקאסט שכולל את שירה האס, דאנה איבגי, יעקב זדה-דניאל, תומר יוסף, ירון ברובינסקי וגם לנה פרייפלד, פיראס נסאר, לי בדר, עידית טפרסון, נורית גלרון, ארקדי דוכין ועוד. לפי הפרק הראשון שכבר באוויר (וגם ביוטיוב, ממש פה מעל) זאת סדרה שזורקת הרבה כדורים באוויר, ואם היא תצליח לג'נגל אותם אז יש סיכוי שעוד נדבר עליה הרבה. איך בא לנו.
>> "טיפול לילי", עונה ראשונה, 10 פרקים, עכשיו ב-yes ישראלי וב-yesVOD וגם ב-Sting+