הערב בכיכר ביאליק: רונה קינן ואלון עדר מלחינים תלונות למוקד 106

תמיד זמן טוב לקצת תרבות. מוזיאון העיר החדש בכיכר ביאליק (צילום: שאטרסטוק)
תמיד זמן טוב לקצת תרבות. מוזיאון העיר החדש בכיכר ביאליק (צילום: שאטרסטוק)

אירועי הפתיחה של מוזיאון העיר החדש יחלו הערב וימשכו לאורך הסופ"ש כולו: תצוגת אופנה אזרחית, "מקהלת 106", קפה עם מובילי המחאות האזרחיות, תחנת הצלה בהשתתפות מצילי החופים ועוד שלל אירועים לייב בכיכר ביאליק. קצת תרבות שתהיה פה

הרבה סיבות לשמוח אין לנו, אבל תרבות יש לנו ואנחנו נשמח בה עד שיגידו שאסור: אחרי דרך תלאות ארוכה של שיפוצים, דחיות וביטולים לרגל המצב, ייפתח במהלך סוף השבוע באופן רשמי מוזיאון העיר תל אביב-יפו המחודש בכיכר ביאליק, וישיק את מרחב בתי התרבות של תל אביב השוכנים סביב הכיכר בסדרה מסחררת של אירועי תרבות אטרקטיבים עם פוטנציאל כיף בלתי מבוטל.

>> זכות הציבור לגעת: מסע בעקבות 30 הפסלים החדשים של תל אביב
>> העיר של איתמר ארנברג: חיים סוריאליסטים במדינה מטורללת

מוזיאון העיר החדש ייפתח ביום חמישי הקרוב ויוציא לדרך סוף שבוע של פעולות אמנות ציבורית בחללים השונים של המוזיאון וברחבי כיכר ביאליק: שלל פעולות אומנותיות , נדירות, משעשעות וחד-פעמיות שיהדהדו את האוספים, תצוגות הקבע והתערוכה המתחלפת של המוזיאון. בנוסף יתקיימו סיורים מודרכים במוזיאון אחת לשעה (בהרשמה מראש למחזיקי דיגיתל).

האו איט סטארטד. מוזיאון העיר (צילום: אייל תגר)
האו איט סטארטד. מוזיאון העיר (צילום: אייל תגר)

בין המופעים המסקרנים: תהלוכת אופנה אזרחית של המעצב דוד וקסלר, המנסחת מחדש את חווית הקולקטיב והיחיד בתקופה הנוכחית; תחנת הצלה – מיצב אינטראקטיבי בשיתוף מצילי העיר ואגף החופים; מופע של מקהלת מוקד 106 – לקט זעקות וטענות ממוקד הפניות העירוני בהלחנת אלון עדר, רונה קינן, מיה לנדסמן, אור רימר ומאיה דוניץ; פרפורמנס השתתפותי של מיפוי התאהבות ושברון לב בעיר; קפה התנגדות – מרחב של שיתוף ידע עם אקטיביסטיות ומובילי מחאה מתל־אביב-יפו; וגם: ומפגשים אישיים עם אמני המוזיאון אשר ילוו את הקהל בשיטוט אל מאחורי הקלעים של יצירותיהם.

מוזיאון העיר החדש (צילום: אילן ספירא)
מוזיאון העיר החדש (צילום: אילן ספירא)

"מוזיאון העיר תל אביב-יפו, המוקדש כל כולו לעיר העברית הראשונה, הוא עוד שלב במימוש החזון העירוני לחידוש ושדרוג כל מוסדות התרבות בעיר, כדוגמת ספריית בית אריאלה, תאטראות העיר, אולם דוהל המחודש בשכונת התקווה והאגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות", הצהיר ראש העיר רון חולדאי. "לאחר תקופת הרצה שהתארכה בשל המלחמה אנחנו שמחים לפתוח עתה את המוזיאון לקהל הרחב. המבקרים מוזמנים לסייר בין קומות המוזיאון, המבקש לספר את סיפורה של תל אביב-יפו ושל האנשים שלקחו ולוקחים חלק בהתהוותה ומציג למבקרים את רוח העיר ואת הערכים המרכזיים המובילים אותה לאורך השנים; דמוקרטיה, סובלנות, תרבות ואמנות, חופש מחשבה וביטוי".

מריחים את הקרואסון עד כאן. מוזיאון העיר החדש (צילום: אילן ספירא)
מריחים את הקרואסון עד כאן. מוזיאון העיר החדש (צילום: אילן ספירא)

המוזיאון הינו חלק מכיכר ביאליק – בתי התרבות של העיר שהינה מרחב תרבות עירוני חדש הנבנה סביב כיכר ביאליק הוותיקה שבתל אביב-יפו. המרחב מהווה מארג של חמשת מרכזי התרבות הפועלים בכיכר, ומייצרים פעילות אמנותית וארכיונית ברמה מוזיאלית: בית ביאליק – מוזיאון וארכיון המשורר הלאומי, מוזיאון העיר תל אביב-יפו, מרכז למוסיקה וספרייה ע"ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה, מוזיאון בית ראובן. חידוש מוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר נעשה על ידי עיריית תל אביב-יפו בהובלתו ובתמיכתו של ראש העירייה ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי וביוזמת קרן תל אביב אשר מייצרת שותפויות עם תורמים לטובת פרויקטים ותוכניות לקידום העיר ותושביה.
>> אירועי הפתיחה של מוזיאון העיר ת"א יפו, חמישי-שבת 30.3-28.3, פרטים ורישום כאן