מופע שנות ה־80: מכונות משחקי הוידאו חוזרות לדיזנגוף סנטר

מתגעגעים למשחקיות של ילדותכם? צאו לחפש את מכונות הארקייד של דיזנגוף סנטר, המציעות 40 קלאסיקות מהאייטיז בחינם ולכמה זמן שתרצו

10 בספטמבר 2015

לפני כחודש הגיע למסכי הקולנוע "פיקסלים" – סרט חדש שהציג את אדם סנדלר ופיטר דינקלג' נלחמים בגרסאות ענק של משחקי המחשב האהובים מילדותם. כמה רגעים לאחר מכן הגיעה אל מסדרונות דיזנגוף סנטר בשורה נוספת לבוגרי עידן הארקייד, כיפית יותר מהסרט המטופש הזה וגם הרבה יותר דיסקרטית. בלי ששמנו לב הוצבו במרכז הקניות שתי מכונות ארקייד חדשות, מצוידות ב־40 משחקים ישנים מהאייטיז, הניתנות לשימוש חופשי וחינמי. במשחקים אפשר למצוא את דונקי קונג, פרוגר, סנטפיד, גלגה, ספייס אינוויידרז וגרסאות שונות של פאקמן.

מכונת המשחק החדשה בדיזנגוף סנטר
מכונת המשחק החדשה בדיזנגוף סנטר

"לא ראיתי את הסרט, וזה גם לא קשור אליו בשום צורה", מבהיר גיא גורדון, מנהל חברת הבת של הסנטר, DC Ventures. "זה משהו שאנחנו מתכננים כבר יותר מחצי שנה, וברגע שמצאנו ספק אמין עם אחריות הבאנו לסנטר שתי מכונות חדשות. נוצר געגוע למכונות הישנות של פעם, הרי היום הדבר היחיד שאפשר למצוא זה קידי ריידס כאלה – מכניסים שלושה ש"ח והמכונה זזה כמה דקות. המטרה הייתה לגרום לאנשים לחייך. לראות בני זוג בני 30 עם עגלה עוצרים פתאום באמצע הקניון ומתלהבים מהמשחקים של ילדותם – זה שווה הכל".

גורדון מעיד כי המכונות זכו לפופולריות עוד בטרם הפכו נגישות לציבור הרחב: "בהתחלה הן היו אצלי במשרד וכל הזמן מישהו שיחק, בין שזו מישהי מהנהלת חשבונות או הבעלים. כשהתחיל החופש הגדול והעובדים התחילו להביא את הילדים שלהם, המשרד שלי כבר הפך למשחקייה". לבסוף הוצבה אחת המכונות בקומה השנייה, סמוך לחנות ברוריה, והשנייה ברחבה הסמוכה לחנויות זארה וסליו.

"בימים הראשונים היינו מופתעים לגלות שכל המסך מכוסה טביעות אצבעות. בהתחלה לא הבנתי למה, אבל אז ראיתי שילדים בטוחים שזה מסך טאץ' ומנסים לגעת בו, וההורים שלהם אומרים: 'רגע, עצור, אני אראה לך איך משתמשים בג'ויסטיק'".