זאת המסעדה שהכי ציפינו לה השנה, לא פחות, והיא סוף סוף נפתחת

גמליאלי X אלברטו ישרוטל. רדלר (צילום עמית גירון)
גמליאלי X אלברטו ישרוטל. רדלר (צילום עמית גירון)

רדלר, בר-מסעדה חדש במלון אלברטו, מביא עוד מהסטנדרט הגבוה אליו כבר התרגלנו אצל גמליאלי במונא ובר 51: "פשוט, גבוה ונכון, לא לשם הראווה אלא לשם הדיוק", כפי שמתאר זאת גמליאלי בעצמו

11 בספטמבר 2022

חודשים חיכינו וסוף סוף זה קורה: רדלר נפתח. הבר מסעדה המדובר, פרויקט של שף מושיקו גמליאלי (בר 51, מונא) במלון אלברטו של רשת ישרוטל, פותח את הדלתות במה שנכון לאמש כבר מסתמן כחלל הבילוי הלוהט בעיר. בניגוד לטרנד ברי היין האינטימיים שנמצא כעת בשיאו, ובצמידות מסקרנת למתחם הבילוי AKA44 של דוד טור (ברקפסט קלאב), רדלר מרשים במבט ראשון בעושר הפרטים: חלל גדול הנחלק לבר ולמסעדה רחבי ידיים (עיצוב ברנוביץ גולדברג אדריכלים), גופי תאורה ממוקדים המייצרים משחקי אור וצל, שולחנות בגדלים שונים, מזוג ועד יותר מעשרה איש, כלי הגשה ממותגים ומפיות בד מעומלנות.

מושיקו גמליאלי (צילום דן פרץ)
מושיקו גמליאלי (צילום דן פרץ)

תפאורה מוקפדת זו, בבניין לשימור שמעליו מתנשא מלון אלברטו מרשת ישרוטל, הומה אדם, אורחים ואנשי צוות. קרקושי סכו"ם ופלייליסט שהורכב במיוחד מלווים את כוכב האירוע, שף מושיקו גמליאלי. "אני מאמין בחוויה ששמה דגש על כל הפרטים אך עושה את זה פשוט, גבוה ונכון. לשם הדיוק ולא לשם הראווה. הבשורה היא באוצרות המנות ובחיבור נכון ביניהן", הוא מסביר.

טטאקי דג, קישואים ופסטו. רדלר (צילום דן פרץ)
טטאקי דג, קישואים ופסטו. רדלר (צילום דן פרץ)

התפריט נחלק לחטיבת פתיחים, מנות ביניים ו"המשך", מינוח לא מחייב למנות עיקריות שמתכתב עם המלצת המלצרית לחלוקה. בפתיחים ניתן למצוא ארבעה כדורי קרוקט בייקון פריכים בחוץ ונימוחים בפנים על איולי מעושן (42 ש"ח), סשימי דג ים וחציל שרוף (54 ש"ח) ובריוש קלוי משוח בחמאת מיסו ועליו קוביות אבוקדו ודג ים (52 ש"ח), שילוב כיפי של חמיצות ואוממי. מנות הביניים ממשיכות אותו די.אן.איי בסגנון בראסרי, לדוגמה טטאקי דג ים לבן על סרטי קישואים דקיקים עם פסטו וצ'ילי ירוק (78 ש"ח), בטן חזיר ברוטב דמי גלאס וכוסברה (82 ש"ח) וספגטיני ופיסות סרטן בציר עמוק בטעם ים מתובל בפלפל שאטה ובוטרגה (82 ש"ח), סינרגיה שמייצרת מנה שמן הסתם תהפוך לאיקונית – ובצדק רב. אגף ה"המשך" מציג אף הוא מגוון מרשים של טכניקות וחומרי גלם: טורטליני בעבודת יד במילוי לחי בקר ועשבים בציר בקר פרסי (94 ש"ח), שקדי עגל על קרם שעועית עם עגבניה שרופה וצ'ימיצ'ורי (84 ש"ח), דג לברק פתוח צלוי בגריל בפחמים מכוסה סלסת עשבים ולידו מעין צזיקי יוגורט וסומק (118 ש"ח), שורטריב טלה בגלייז תמרינדי ולוביה (98 ש"ח) ועוד. החיבור בין גבוה לנמוך, כפרי ואלגנטי, קלאסי ומודרני משתקף בתפריט שמתחשק להזמין את כולו, פשוטו כמשמעו.

לידיעת הקורא חמינאי: טורטליני לחי ועשבים בציר בקר פרסי (צילום דן פרץ)
לידיעת הקורא חמינאי: טורטליני לחי ועשבים בציר בקר פרסי (צילום דן פרץ)

למשולש ששמו רדלר, שגמליאלי וישרוטל הם שתיים מצלעותיו, חובר מאחורי הקלעים גם המסעדן נדב לאור (צ'יקטי, טאיזו, וקפה פופולר), שביקש ליצור מקום המשלב אלמנטים ממוסדות בראסרי בתוספת של ישירות תל אביבית. עומר כצמן, שותפו של לאור ובעלי מקומות בילוי מובילים בעיר, שותף אף הוא בהקמה. בנקודת הפתיחה חללי הבר והמסעדה כמעט זהים באופיים, אך בהמשך צפוי בידול בתפריט ובאווירה. בתום ההרצה מתוכנן להתווסף לבר תפריט שמפניה ואויסטרים ולאחר מכן ייפתח המקום לבראנץ'.
רדלר, נחלת בנימין 48, תל אביב, ראשון-שבת 18:00-23:30, 03-7283830, הזמנות באתר