הערב בתל אביב: הפגנת מחאה ראשונה נגד הסגר השלישי

"לא נסכים לסגר פוליטי": הערב ב-18:30 בכיכר הבימה תצא לדרך צעדת מחאה נגד הסגר השלישי, שהיא בעצם הסתעפות מתבקשת של מחאת בלפור. אין לכם תירוץ אחר לצאת מהבית

לך גם כן אתה והסגר שלך. הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה, מוקדם יותר החודש
לך גם כן אתה והסגר שלך. הפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה, מוקדם יותר החודש

הערב ב-18:30 בכיכר הבימה, שעה קלה לאחר כניסתו לתוקף של הסגר השלישי על העיר, בזמן שמרבית העסקים בעיר עדיין פועלים על פי מגבלות הסגר השני, תצא לדרך הפגנת מחאה ראשונה נגד הסגר עצמו תחת הכותרת "הצלת המדינה – לא נסכים לסגר פוליטי" (עוד פרטים כאן).

ההפגנה, שצפויה על פי המארגנים להתפתח לצעדה ברחובות העיר, מאורגנת על ידי קבוצת המחאה "חקירות עכשיו" ומכוונת אף היא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפלנו את הממשלה אבל זאת רק ההתחלה", כתבו המארגנים בעמוד האיוונט בפייסבוק, "תל אביב ממשיכה לצעוד בזעם ותקווה, מחליפות עולם ישן בחדש, ממשיכים למוטט את מגדל הקלפים של הנאשם בפלילים, לא עושים עלינו רושם תרגילים פוליטיים מלוכלכים, לא מפחדות מהאלימות המשטרתית".

גם קבוצות המחאה הצעירות, התל אביביות ברובן, צפויות להצטרף אל הצעדה הערב, ואם להסתמך על הצעדות שנערכו בעיר בחודשים האחרונים גם הערב יתזזו חיילי היס"מ סביבה בניסיון למנוע חסימת צירים מרכזיים. התחלואה הנמוכה יחסית בתל אביב, התנגדות הדרג המקצועי והתחושה שהפעם הסגר מיותר ומטופש במיוחד ויפגע ללא סיבה באלפי עסקים ועשרות אלפי עובדים, עשויים להפוך את המחאה הזאת לסיפור החם של החודש.

"רגע לפני סגר פוליטי שלישי, אחרי שאפילו בסביבתו הקרובה של נתניהו כבר מודים שטובת הציבור לא מעניינת אותו, דורשות ממקבלי החלטות לחסן גם את האזרחים מפני העוני, את העסקים מקריסה ואת המדינה משחיתות. עד אז נמשיך להפגין בכל מקום", סיכמו מארגני ההפגנה.