מחאו טף: מסעדת שף אתיופית ראשונה תיפתח בתל אביב

"באלינג'ירה" תיפתח בדצמבר בכרם התימנים. היזמים: הדוגמנית ועורכת הדין פנטה פראדה והסטנדאפיסט שמואל ברו

18 באוקטובר 2015

המסעדה הכי חדשנית ב־2015 אמורה להיפתח ממש עד סוף השנה האזרחית. מדובר במסעדת שף אתיופית פרי יוזמה של הדוגמנית ועורכת הדין פנטה פראדה והסטנדאפיסט שמואל ברו. השניים הכירו בצילומי טלנובלה לפני למעלה מעשור, ולאחרונה הגיעו למסקנה שהם חייבים לפתוח מסעדה אתיופית עדכנית ואקסקלוסיבית. פראדה מנמקת: "אכלתי במסעדות אתיופיות בארץ ובעולם. יש מסעדות אתיופיות טובות בארץ, אבל חסרה לי באופן אישי מסעדת גורמה אתיופית בסגנון מהודר, כמו זאת שפגשתי כשביקרתי את אחותי בטקסס למשל".

פראדה מסרבת לחשוף כרגע מי השף שנבחר להציג את האוכל האתיופי לקהל המקומי מזווית שונה ומוכנה רק להגיד ש"מדובר בשף שעבד במסעדות עילית כך שהוא מכיר גם את הטעמים שהחך הישראלי מחבב ואת חומרי הגלם המקומיים ובמקביל שולט במסורת ובתערובות התבלינים האתיופיות".

פנטה פראדה ושמואל ברו. באלינג'ירה
פנטה פראדה ושמואל ברו. באלינג'ירה

 

המסעדה של פראדה וברו מיועדת להפתח בפאתי כרם התימנים בפינת הרחובות מל"ן והכובשים. "המסעדה תהיה נגישה למראה, והחלונות השקופים לרחוב יזמינו עוברי אורח להיכנס ולהכיר את הטעמים המיוחדים ואת חומרי הגלם שנחשבים כיום לסופר פודס, כמו הטף שממנו מכינים את האינג'ירה", מפרטת פראדה. על גבי האינג'רה נציג תבשילים טעימים, מגוונים וססגוניים. כמתבקש במטבח האתיופי חלק ניכר מהמנות יהיו צמחוניות, אבל יהיו גם מנות שמכילות בשר. אנחנו מתכוונים להציג לקהל הרחב תרבות שלמה, כך שהלקוחות ישבו אמנם על כיסאות רגילים, אבל יוזמנו להיעזר כמה שפחות בסכין ומזלג – באתיופיה נהוג לשבת יחד ולהאכיל זה את זה בחברותא. קוראים לחברותא הזאת 'באלינג'ירה' וכך גם נקראת המסעדה. מניסיון, החוויה הזאת שבה מאכילים זה את זה יש לה ממש ערך מרפא".

פנטה לא ידעה לומר נכון לעכשיו מה יהיו הקינוחים במסעדה. לדבריה, באתיופיה סוגרים ארוחה בקפה ופופקורן.