למרות הקורונה: המחאה שוב יוצאת לרחובות תל אביב

היום ב-17:00 יתאספו מפגינים ליד ביתו של גדעון סער ויצעדו על אבן גבירול אל ביתו של צבי האוזר. במקביל תיערך הפגנת מרפסות נגד הפגיעה בכנסת ובבג"ץ. ואיך זה קשור לאלי גורנשטיין?

יותר טוב מלא לעשות כלום. מחאת המרפסות
יותר טוב מלא לעשות כלום. מחאת המרפסות

לאחר יממה של מחאה מוצלחת בדמות שיירת הענק שעלתה אתמול אל הכנסת, ממשיכים פעילים ומפגינים בתל אביב בפעולות מחאת הדגל השחור נגד הניסיונות לעצור את פעילות הכנסת ולחבל בהפרדת הרשויות בחסות הקורונה (ובוא נודה בזה, בעיקר נגד נתניהו).

אתמול בכנסת, היום באבן גבירול. מחאת הדגל השחור
אתמול בכנסת, היום באבן גבירול. מחאת הדגל השחור

היום (שלישי) בשעה 17:00 צפויים להתאסף מפגינים מול ביתו של גדעון סער בדרך נמיר 87 ולצעוד משם אל ביתו של צבי האוזר ברחוב אבן גבירול. "כל תל אביבי שחרד למחר יעזוב הכל וייצא להפגין כדי לשמור על הדמוקרטיה", הכריזו מארגני הצעדה בהודעה שהופצה בווטסאפ, "מדי יום פועל נתניהו באופן יותר קיצוני – בדרך להחלשת כל מוסדות השלטון ולביטול הדמוקרטיה. כבר ברור שאנחנו בימים גורליים, ואם לא נפעל עכשיו – זה יהיה בכי לדורות. נזכיר לסער והאוזר שדמוקרטיה מונחת מעל ולפני כל אינטרס פוליטי".

הפגנת המרפסות: מחר ב-17:00 עומדים לצד בג"ץ והדמוקרטיה!מחר, שלישי 23.3 בשעה 17, כולנו מרימים אזעקה בכל הארץ: חייבים…

פורסם על ידי ‏אנו ANU‏ ב- יום שני, 23 במרץ 2020

מארגני הצעדה קראו לציבור להגיע עם דגלים שחורים, אך לא הכריזו כי יקפידו על הנחיות משרד הבריאות למנוע התקהלויות. מי שמתנגד למהלכי הממשלה אך חושש מהתקהלות יוכל להצטרף אל הפגנת המרפסות שמארגן ארגון הגג האקטיביסטי "אנו" היום בשעה 17:00. "חייבים להחזיר לפעולה את הכנסת ועכשיו", קורא עמוד האיוונט, "לעמוד לצד בג"ץ ולעצור את הצעדים הפוגעים בדמוקרטיה. נצא למרפסות ונרעיד את הרחובות עם סירים, מחבתות, שלטים ומשרוקיות".

במקביל, שוקקת העיר פעילות מחאה בשלבי התארגנות שונים, כמו עצומת הדגל השחור הלהט"בית, מחאת מסעדנים שהולכת ומתגבשת ומחאת אמנים שאף פעם לא מזיקה (או מועילה) במיוחד, ובכל זאת בולטת מאוד תרומתו האדירה של אלי גורנשטיין, עם ביצוע מחודש ברוח הזמן של "מלך החיות" שמכוון חצים סאטיריים חדים אל "מלך ההנחיות" (נחשו מי) בסרטון ויראלי שזכה כבר לאלפי שיתופים בפייסבוק. שלא תגידו שמשעמם פה.

"מלך ההנחיות" – המנון של תקופה

פורסם על ידי ‏‎eli gornstein‎‏ ב- יום שבת, 21 במרץ 2020