10 הופעות סולד אאוט. 6 הופעות חדשות נפתחו. זה הלהיט של הקיץ

המבקרים מתעלפים והקהל מתמוגג, או להפך. "מטילדה: המחזמר" (צילום: יחסי ציבור/London Theatre)
המבקרים מתעלפים והקהל מתמוגג, או להפך. "מטילדה: המחזמר" (צילום: יחסי ציבור/London Theatre)

בלי הרבה יחסי ציבור, הגעתו של המחזמר הלונדוני המצליח ועטור הפרסים "מטילדה" לישראל באוגוסט סוחפת את הקהל: הבוקר הוכרזו שש הופעות נוספות בבית האופרה לאחר שיותר מ-15 אלף כרטיסים כבר נמכרו. יש מצב שההיסטריה מוצדקת

בשקט בשקט, בלי הרבה יחסי ציבור ובאזז תקשורתי, אפשר כבר להכריז על הלהיט הגדול הראשון של קיץ 2023 בגזרת "בידור איכותי לכל המשפחה": המחזמר הלונדוני המצליח ועטור הפרסים והתשבוחות "מטילדה", המבוסס על הקלאסיקה האפלה של רואלד דאל, נוחת באוגוסט לסדרת הופעות בבית האופרה בתל אביב – ונתוני מכירות הכרטיסים מעידים על היסטריה רבתי. הבוקר הודיע משרד הכרטיסים *2207 המשווק את ההופעה על פתיחת המכירה לשישה מופעים נוספים אחרי שעשרו ההופעות המתוכננות החל מה-7.8 עשו את הסולד אאוט שלהן.

רק כדי לסבר את האוזן על היקף התופעה, האולם הגדול של בית האופרה מכיל כ-1,600 מקומות ישיבה, כך שמדובר על מכירות בהיקף של כ-16 אלף כרטיסים עד כה (החל מ-199 שקלים לכרטיס, לא כולל הטבות למיניהן). ההצלחה של גרסת המחזמר שעלתה בנטפליקס מוקדם יותר השנה תרמה כנראה את שלה לפופולריות של "מטילדה" בארץ, כמו גם העובדה שהמחזמר רץ בהצלחה עצומה בווסט אנד הלונדוני כבר 11 שנים שתרמה את שלה בהפצת ההמלצות עליו מפה לאוזן.

למי שפספס את ספרו של דאל וגם את הסרט ההוליוודי שנעשה בעקבותיו בניינטיז, נזכיר ש"מטילדה" עוסק בילדה קטנה שהוריה מתנכרים לה והיא מנסה לשרוד בעולם של מבוגרים אכזריים ומגלה בעצמה כוחות-על כדי לשנות את מציאות חייה. זו נחשבת ליצירה מטרידה למדי, אך גרסת המחזמר והסרט שבא בעקבותיה מחזירות אותו אל חיק ה"מומלץ לכל המשפחה" ומשייפות את הקצוות המשוננים של דאל בהתאמה לרגישויות של המאה ה-21, עידן בו התעללות בילדים והזנחה הורית נחשבים פחות מבדרים מבעבר.

ההפקה הלונדונית של "מטילדה" מגיעה לישראל במלוא תפארתה, כולל כל התפאורות והתלבושות שעוצבו על ידי רוב האוול זוכה פרס הטוני, הכוריאורפיה של פיטר דרלינג זוכה פרס הטוני והתאורה של יו ואנסטון זוכה פרס הטוני, ובליווי תזמורת מלאה בניצוחו של כריסטופר נייטינג'ייל.את השירים כתב והלחין טים מינצ'ין אהובנו, כך שגם לצופים המבוגרים מובטח תענוג כלשהו. המחזמר יוצג באנגלית וילווה בכתוביות בעברית. למה אתם עוד לא עומדים בתור לכרטיסים.