5 מנות מעולות שיש רק בחורף

מרק בצל צרפתי, סופריטו ספרדי וספל מאצ'ה לאטה לוהט - המנות שחיכינו להן כל הקיץ כבר כאן

מרק בצל, מל ומישל. צילום: דניאל לילה
מרק בצל, מל ומישל. צילום: דניאל לילה
22 בנובמבר 2017

1. מרק בצל | מל ומישל

כמדי חורף מרק הבצל של מל ומישל יוגש מהשבוע הבא במסעדה בתפריט הקבוע. אמנם אין פה קור פריזאי רושף, אבל המרק הוא מהז'אנר הצרפתי. פשוט ולעניין, עם גבינת פרמזן, קרוטונים ומעט קוניאק (48 ש"ח).

מל ומישל

2. אש | סלימי

המטבח הפרסי עושה הבחנה מסורתית בין מנות מחממות ומנות מקררות, והמנה הזאת תחמם לכם ישר את הלב. קוראים לה אש – נזיד בשר ואורז עם רכז רימונים (40 ש"ח) והיא מוגשת בסלימי, מסעדת הפועלים הפרסית בלוינסקי.

סלימי

3. סופריטו | דוק

תרבות הלדינו לימדה אותנו שתבשיל אטי של כרעי עוף ותפוחי אדמה יכול להפוך כל עננה לקרן שמש. זה סוד קסמו של ספיישל הסופריטו של השף אסף דוקטור בדוק. הוא מפציע רק בעיצומו של החורף כשבאמת מתקדר ומכיל בצל ופפריקה אדומה בצלייה ממושכת. מאוד. (49 ש"ח).

דוק

מרק דגים חריף במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
מרק דגים חריף במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי

4. מרק דגים | מלגו ומלבר

בחודשים אלה מתחילים לעלות ברשתות נציגים מובחרים מהים. בשלב הזה של השנה, השף מוטי טיטמן מוסיף לתפריט החורף של מלגו ומלבר מרק דגים ושרימפס נפלא. מדובר במרק דגים אדום עם שרימפס טרי, פטריות יער, אטריות אורז וצ'ילי חריף. (69 ש"ח).

מלגו ומלבר

מאצ'ה לאטה, שמנמונת
מאצ'ה לאטה, שמנמונת

5. מאצ'ה לאטה | שמנמונת

זאת העונה שבה כולם נוטשים את משקאות האייס והאספרסו לטובת ספל חם שאפשר לחבוק
ממושכות. אין כמו מאצ'ה לאטה של שמנמונת, שעשוי ממאצ'ה שעורבלה במטרפת במבוק קטנה בתוך קערית ואחר כך נוצקה לספל עם חלב סויה מוקצף לאווריריות שיא. (16 ש"ח לספל).

שמנמונת