דגלי גאווה הם לא תמיד סיבה למסיבה. אבל ביום חמישי הקרוב כן

אנשים במקום כבישים. מצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
אנשים במקום כבישים. מצעד הגאווה 2022 (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

בעקבות מקרי התקיפה נגד להט"בים בבתים שדגל הגאווה התנוסס בחזיתם, מתארגנת בחמישי הפגנת סולידריות במרכז הגאה בשרונה, ובמרכזה מסיבת דגלי גאווה שבה יחולקו חינם דגלי גאווה כדי שכולם יוכלו לתלות דגלי גאווה ולהניף דגלי גאווה בהפגנות. גם הסטרייטים מוזמנים

דגלי גאווה הם לא אישיו בתל אביב. הם מתנופפים בחזיתות בניינים ועסקים רבים, הם משתלטים על העיר בשבוע הגאווה בקיץ, וזה נכון כבר הרבה מאוד שנים. אבל עכשיו זה כבר פחות נכון. שני מקרים של דירות תל אביביות שבהן מתגוררים להט"בים והותקפו בגלל דגל גאווה שתלוי בחזית שלהן, יחד עם עלייה דרמטית באלימות נגד להט"בים במרחב הציבורי בעיר ואוזלת היד המשטרתית בלכידת התוקפים, שוב הוכיחו שאת בועת הנורמליות הזאת קל מאוד לנפץ. והנה מגיעה התגובה הנכונה: מסיבת דגלי גאווה.

ביום חמישי הקרוב (27.4, 19:00), תיערך במרכז הגאה בשרונה מסיבת דגלי גאווה. בתוכנית האמנותית: אתם באים, להט"בים וסטרייטיות כאחת, מקבלים דגל גאווה לתלות מהמרפסת או לנופף בו בהפגנות בסולידריות עם הקהילה המותקפת. זהו. אחלה מסיבה, לא? אנחנו מתות על מסיבות קצרות. מטעם המארגנים נמסר: "ביום חמישי נחלק דגלי גאווה לעוברים ושבים במרכז הגאה בשרונה. אתםן מוזמנות ומוזמנים לקחת דגל ולתלות בחלון. אפשר לתרום כספים לרכישת הדגלים בפייבוקס. כל עודף שיישאר לאחר רכישת הדגלים ייתרם לארגון 'מעברים' למען הקהילה הטרנסית".

מעבר לעמידה הסולידרית החשובה בחמישי הקרוב, התחושה בקהילה בחודשים האחרונים היא שהמשטרה נתנה אור ירוק לאלימות אנטי-להט"בית ואינה מטפלת בה בנחישות הראויה. וכבר התרגלנו לראות את קומץ בני הנוער והצעירים הכהניסטים שמגיעים להתריס נגד הפגנות ההתנגדות לדיקטטורה מדי מוצ"ש כשהם מפנים אלימות מילולית קשה כלפי להט"בים, מנסים לחטוף מהם דגלים ואף פוגעים בהם פיזית יותר מפעם אחת. בואו בחמישי לקחת דגל. זה לא הרבה אבל נתחיל ממעט.