בפסח הזה נערוך מסיבת פיצות ציבורית. ויש לנו סיבה למסיבה

אל תתקעו לנו אצבע בעין ולא נתקע לכם. ותביאו טאבון. פסח של פיצה פפרוני (צילום: שאטרסטוק)
אל תתקעו לנו אצבע בעין ולא נתקע לכם. ותביאו טאבון. פסח של פיצה פפרוני (צילום: שאטרסטוק)

חוק החמץ עבר שלשום בכנסת. דנה גת, ממארגני מחאת הפיצות שתתרחש בתגובה בפסח הקרוב מחוץ לאחד מבתי החולים במרכז הארץ, מסבירה ש"בכל מקום מכבדים את אורח החיים הדתי כברירת מחדל. אנחנו בסך הכל מבקשים שיכבדו את אורח החיים החילוני שלנו באותה מידה" // טור דעה

שלשום עבר בכנסת חוק החמץ.
מאז שלשום, כל רב או עיתונאי חרדי שאני מדברת איתו מנסה להרגיע אותי שבעצם זה סתם חוק, שהוא לא אומר כלום, שאין לו שיניים ועוד שלל מטאפורות שמטרתן להגיד שהחוק לא משנה כלום. אז אני שואלת: בשביל מה בדיוק העבירו אותו?

העבירו אותו בשביל להראות שהם יכולים. בשביל להפגין כוח. בשביל האמירה. וזה מה שהופך את המחאה שלנו לכל כך חשובה. אם החוק היה רק בשביל להיטיב עם מטופלים ואנשי צוות דתיים לא היינו מוחים, כי המחאה שלנו היא לא נגד אנשים דתיים ובטח לא נגד אנשים שבאים לבית חולים לקבל טיפול. המחאה שלנו היא נגד הניסיון הדורסני של הפוליטיקאים החרדים והחרד"לים לעשות הפגנת כוח נגדנו.

כאנשים פרטיים תמיד כיבדנו. לא משנה אם זה בפסח, יום כיפור או בתשעה באב. כיבדנו כי נהנינו לכבד את האחר. כי ככה חונכנו. אבל כשפועלים באופן מוצהר נגדנו, אנחנו מרגישים ומרגישות שאנחנו לא יכולות להפנות את הלחי השניה.

מסיבת הפיצות באה להזכיר שבישראל לכל אדם זכות לקיים את אמונתו כראות עיניו. כן, אפילו לחילונים. נהוג להתייחס אלינו כאל עגלה ריקה, כי מזלזלים בסט הערכים החילוני, אבל סט הערכים שלנו חשוב בדיוק כמו סט ערכים של אדם דתי. מגיע לנו בדיוק את אותו כבוד שנתנו כל חיינו לאמונות הדתיות.

בכל מקום מכבדים את אורח החיים הדתי כברירת מחדל, בצבא, באוניברסיטה, במקומות עבודה ובכל תחנה אחרת שלנו בחיים, אז אנחנו בסך הכל מבקשים שיכבדו את אורח החיים החילוני שלנו באותה מידה. מסיבת הפיצות תהיה אירוע שיתקיים *מחוץ* לבית חולים במרכז הארץ, עליו נודיע בקרוב, כך שכל מי שמגיע בשעריו של בית החולים, בין אם הוא איש צוות או מטופל, בין אם הוא יהודי ובין אם לא (בואו לא נשכח שיש גם מטופלים וגם אנשי צוות לא יהודים) יוכל לבחור לקיים את אמונתו כראות עיניו.
חג חירות שמח!

>> מסיבת הפיצות של פסח, 7.4 11:00, מיקום יעודכן בהמשך. תרומות למצרכים אפשר לתרום כאן. רוצים להתנדב לתפעול מחאת הפיצות? הנה כאן.