מחאה חילונית בפסח: חוגגים במסיבת פיצות. ותודה לחוק החמץ

צלמי, צלמי סלפי שנשלח לאריה דרעי ומשה גפני. מסיבת פיצות (צילום: שאטרסטוק)
צלמי, צלמי סלפי שנשלח לאריה דרעי ומשה גפני. מסיבת פיצות (צילום: שאטרסטוק)

זה הולך להיות אירוע המחאה הכי טעים בפסח: בתגובה לחוק החמץ שיעבור הלילה בקריאה שניה ושלישית, הראשון בסדרת חוקי כפייה דתית שמתכננת קואליציית העבריינים של נתניהו, מתארגנת מסיבת פיצות חינם בחול המועד ליד אחד מבתי החולים במרכז הארץ. יהיה לוהט. יהיה פפרוני

חוק החמץ, הראשון בשורה של חוקי כפייה דתית במסגרת ההסכמים הקואליציונים של ההפיכה המשטרית, צפוי לעבור הערב בקריאה שנייה ושלישית ולהיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. החוק יאסור על הכנסת חמץ לבתי החולים הממשלתיים, ובעוד תומכיו טוענים כי אין בו כפייה וכי מדובר בהחזרת נוהל שבג"צ ביטל, בוודאי תותעו לדעת שמדובר בשקר וגזלייטינג מהזן הנחות שכבר הורגלנו בו. והנה הסבר טוב שמפריך את השקרים:

עם השלמת החקיקה הלילה, צפוי חג הפסח הקרוב להיות זירת קרב חדשה בין חילונים ודתיים קיצוניים, בכניסה לבתי החולים שינסו לאכוף את החוק צפויות הפגנות, מחאות ותקריות רבות, ולפחות אירוע מחאה מרשים אחד כבר יש לנו: מסיבת פיצות ציבורית שתתקיים מחוץ לאחד מבתי החולים במרכז הארץ שבה יחולקו פיצות חינם בתגובה לחוק הכפייה המטופש. "אנחנו בעד לכבד", כתבו מארגני האירוע בעמוד האיוונט בפייסבוק. "אנחנו בעד חופש הדת וחופש מדת. חוק החמץ זה בדיוק ההפך ולכן כמחאה על העברת החוק נעשה השנה מסיבת פיצות בפסח".

מאחורי האירוע עומדים דנה גת ויואב גלסנר – היא אושיית טוויטר מוכרת לחובבי הכושר, הטיולים והיין, הוא איש תקשורת ואקטיביסט מוכר במעגלי המחאה – ובטקסט מנומק באותו עמוד הם מבהירים כי "מהלך החקיקה הוא ריסוק של חופש הבחירה הבסיסי הנתון לכל אדם באשר הוא (יהודי או מכל דת אחרת) בשעתו הקשה כאשר הוא אינו במיטבו. מהלך שכזה פוגע פגיעה קשה בבחירתו החופשית של אדם, באורחות חייו ובאמונתו הבסיסית, תהא אשר תהא. בחרנו, לכן, לחגוג את הפסח הזה תוך מתן אפשרות לכל הבאים בשעריו של בית החולים לבחור את דרך התנהלותם כפי אמונתם. מי שאוכלים חמץ במהלך חול המועד יוכלו להכין לעצמם פיצות, וגם מי שנמנעים מאכילת חמץ מוזמנים לחגוג איתנו בארוע שמח שחוגג את החירות, ומכבד את האחר ואת אורחות חייו".

ואז המאבטח בבית חולים שואל אותי, "יש לכם פפרוני?". מסיבת פיצות (צילום: שאטרסטוק)
ואז המאבטח בבית חולים שואל אותי, "יש לכם פפרוני?". מסיבת פיצות (צילום: שאטרסטוק)

מסיבת הפיצות צפויה להתקיים ב-7.4 (זה יוצא יום שישי) החל מ-11 בבוקר, וכרגע עסוקים המארגנים בגיוס טאבונים נוספים כדי לעמוד בביקוש. הפיצות יחולקו חינם ואם תרצו לתרום להצלחת האירוע תוכלו לעשות את זה בפייבוקס. המיקום המדויק יימסר לנרשמים בשבוע של האיוונט עצמו. פרטים נוספים ועדכונים על האירוע כאן. בתיאבון וחג שמח.