ג'אסיה: מסעדה אסיאתית עם נגיעות ערביות נפתחה ביפו

מסעדה אסייתית חדשה, המעוצבת עם רמזים קולוניאליסטיים, נפתחה ביפו

ג'אסיה. צילום: אפיק גבאי
ג'אסיה. צילום: אפיק גבאי
16 באפריל 2015

ג'וני גנדור וכרים זריק הם אנשי עסקים מהקהילה היוונית האורתודוכסית ביפו, שהחליטו לעורר עניין תרבותי באגף של מבנה השייך לכנסייה היוונית בעיר. במהלך השבועיים האחרונים הם פתחו להרצה את ג'אסיה – מסעדה אסייתית עם נגיעות מקומיות. אופיר שמידע מנהל את המקום, והשף הוא עודד הרמן שסייע בהקמה של פקין דאק האוס בבוגרשוב, והוא נעזר פה בצוות מטבח ממוצא אסייתי.

השיפוץ של ג'אסיה ארך זמן רב, ושמידע מסביר שנדרשו כמה חודשים לשם חשיפת האבן המקורית של המבנה. התפריט מתחבר לחומרי הגלם, לטעמים ולסגנון האכילה של יפו, אבל בקטע אסייתי. לדוגמה מנה של סושי חם ופריך עם שערות קדאיף ופירורי פנקו, מתוגבר בדגי ים מהדייגים שבנמל הסמוך. עוד בתפריט מבחר מנות קלאסיות כמו מרק מיסו (18 ש"ח), מרק ראמן עם אטריות אודון ובקר (36 ש"ח), כדורי פאקורה הודיים מחומוס ברוטב שזיפים (32 ש"ח), פאד תאי (38־52 ש"ח) ובשם המשפחתיות גם ארוחות ילדים כולל שניצלונים בפאנקו (49 ש"ח לארוחה). אפשר לשבת על ספות בסגנון בוט של דיינר או על כיסאות בר, בעיצוב שיש בו רמזים קולוניאליסטים. בר המשקאות עשיר, ומציע נוסף למגוון הרגיל גם כמה יינות וקוקטיילים אסייתיים, לדוגמה צ'ויה, וודקה, מיץ תפוחים, תפוז וקוקטייל מלפפון (42־48 ש"ח לקוקטייל).

בתקופה הקצרה של ההרצה הספיקו לבקר פה תושבי מתחם אנדרומדה ויפו העתיקה, תיירים מגרמניה ומהארץ, אנשי הקהילה היוונית ותושבי יפו הוותיקים. צוות המסעדה דובר בליל שפות, ומלצרים משוחחים ביניהם בערבית, בעברית וברוסית, ופונים לצוות האסייתי באנגלית. ההיסטוריה מוכיחה שאטריות יכולות להיות גם חוט מקשר בין תרבויות.

לג'אסיה