זה ילד זה? בן 17 פותח מסעדה טורקית באבן גבירול

הבשרים המעושנים של עדו בטצאייג המכונה ״הילד״ כבר הפכו לשם דבר בסצינה הקרניבורית.עכשיו הוא פותח מסעדה באבן גבירול. בתפריט: דונר ממתכון מקורי, כנאפה ובקלאווה בהשראת הקצב נוסראת

עדו בטצאייג: הילד של הבשרים המעושנים  (צילום: יח"צ)
עדו בטצאייג: הילד של הבשרים המעושנים (צילום: יח"צ)
17 באוגוסט 2020

הכינו את המזלגות: מחר נפתחת להרצה Ido's, המסעדה של עדו בטצאייג "הילד" מסצנת הבשרים המעושנים, שלפני כחודש דיווחנו על הקמתה. בינתיים חל שינוי ובמקום שוק הנמל ממוקמת המסעדה ברחוב אבן גבירול. "בעקבות הכתבה הציעו לי לוקיישן בתנאים הרבה יותר טובים ליד הדיינר, עם שכר דירה ודמי ניהול בחצי עלות מאשר בנמל. אני חייב לכם", הוא אומר בחיוך.

לא מלחיץ אותך להיות קרוב לדיינר?

"האחים יותר מפחיד (צוחק). אני לא מחפש להתחרות באנשים. לכל אחד יש את המקום שלו ואני גם לא חושב שזה ייגע בהם. אני מאמין שהלקוחות יהיו כאלה שלא יוצאים לדיינר ולאחים".

בטצאייג אמנם רק בן 17 אך נחשב לאחד מהשחקנים החזקים בסצנת ארוחות הבשרים המעושנים. את Ido's, מסעדת בשר ודוכן דונר ומתוקים טורקי, הוא פותח בתקופה קשוחה במיוחד, כשענף המסעדות טרם התאושש מהסגר. "לפני שנה הייתה עלי כתבה בטלוויזיה וקיבלתי מאות הצעות לשיתופי פעולה שדחיתי כי היה לי טוב איך שאני. בתקופת הקורונה הבנתי שאני רוצה להתרחב ולפתוח מקום. דווקא עכשיו הכי נכון לגדול", הוא מסביר. "קל יותר לגייס עובדים כי יש הרבה אנשים ללא עבודה ואני רוצה לתרום כמה שיותר".

את ארוחות הבשרים שבטצאייג עורך בווילה בבנימינה חוו כבר אלפי קרניבורים נלהבים. הרומן שלו עם בשר החל בגיל 11 בסופרמרקט המשפחתי ומאז הוא נחשב לכוכב עולה בתחום העישון.

"אני מתכנן מלא עראק, מוזיקה חזקה בסגנון מחניודה ותפריט על טוהרת הבשר. לאו דווקא בשרים מעושנים, יותר לכיוון סטייקים, קרפצ'ו, טרטר ומנות מתחלפות שמתאימות לקיץ. נכין דונר לפי מתכון מקורי מנתחי בקר וכבש, בקלאווה משולשת במילוי גלידה וכנאפה עם גלידה אמריקאית לפי מתכון שלי, בניגוד למקומות אחרים שמוכרים גלידה טורקית. יש המון מקומות לכנאפה בתל אביב ואני רוצה להביא ייחודיות".

ההורים תומכים בצעד שלך? הסיכון גדול יותר מתמיד כעת.
"בגלל המצב הדעות כל הזמן משתנות. כל אחד אומר מה הוא חושב ובסוף מחליטים על הקו הנכון".

שזה הקו שלך?
"אני מתגמש קצת (צוחק). חשוב לי לשמוע דעות אבל אני אוהב להיות עצמאי ומאמין בקונספט המקורי שבניתי. הייתי אמור לפתוח מסעדה בצפון עם משקיע אבל הקורונה שינתה את התכניות ולטובה. חבל להשקיע מאמץ ולתת את השם ובסוף מישהו אחר יהנה. עכשיו ההשקעה היא שלי בתמיכת אבא ואמא ואני רוצה שכל תל אביב תדבר על הבקלאווה והדונר שלי".

עידו׳ס, אבן גבירול 14 תל אביב