השפים יוצאים מהעיר: 7 מסעדות חדשות מהצפון ועד הדרום

פורטר האוס נוף הגליל (צילום איליה מלניקוב)
פורטר האוס נוף הגליל (צילום איליה מלניקוב)

אקסים של חלק מהמסעדות הטובות בעיר יצאו דרומה וצפונה ולנו יש עוד סיבה טובה לצאת לטייל. מאילת ועד הגליל אספנו עבורכם כמה פתיחות מרגשות שייסגרו לכן פינה בטיול הבא

19 במאי 2022

פיגם | עין הוד

שף דן זוארץ (לשעבר דלידה) התעייף מהמסעדנות התל אביבית, ובחסות הקורונה העתיק את מקום מגוריו לעין הוד. כעת הוא פותח במבנה עתיק ששופץ את פיגם, מסעדה מזרח תיכונית שנשענת על תוצרת מקומית, ליקוט וטכניקות בישול מסורתיות. מיקום מעל האמפי של עין הוד מגיע לשיאו במרפסת שמשקיפה לנוף הרים וים.
בתפריט מאפה פאטיר תרד וזעתר עם ממרח פיגם ויוגורט (24 ש"ח), תפוח אדמה בלאדי ברוטב בצלים שרופים, ביצה כבושה ועמבה (32 ש"ח); פול שבושל חמישה ימים עם טחינה (26 ש"ח), עוף מפורק ברוטב תטבילה (42 ש"ח), קלמרי עם חציל ועגבנייה, ציר ים ויוגורט וגרגרי חומוס (72 ש"ח) וברולה פלפלים מיתולוגי מדלידה (32 ש"ח).
אמפי עין הוד, רביעי-חמישי 17:00-חצות, שישי-שבת 12:00-חצות, 054-6833330

קובה נייה פארידה, איולי יוגורט ושמן אריסה. פיגם (צילום נועם פריסמן)
קובה נייה פארידה, איולי יוגורט ושמן אריסה. פיגם (צילום נועם פריסמן)

פורטר האוס | נוף הגליל

גם השף דוד אלמקייס (לשעבר דוד ויוסף) נטש את תל אביב. הפעם היעד הוא נוף הגליל, לשעבר נצרת עילית, תוספת מכובדת לרשימת המסעדות שכדאי לנסוע עבורן לנצרת. הקונספט שנבחר: מסעדת בשרים יוקרתית, בין סטייק האוס קלאסי למטבח ים תיכוני בשיתוף עם רשת חינאווי Wine & More. המסעדה היא חלק ממתחם קולינריה הכולל גם חנות יין ומשקאות אלכוהוליים, קצביית פרימיום, מעדנייה, חדר יישון בשרים, חדר יישון יינות, חדר סיגרים ועוד.
בתפריט פילה בקר בציר בקר ויין אדום עם תפוחי אדמה (129 ש"ח), המבורגר ואגיו (89 ש"ח), T BONE טלה (99 ש"ח),  אנטריקוט ואגיו 300 גרם (210 ש"ח), אנטריקוט בלאק אנגוס 300 גרם (139 ש"ח) ועוד. לרגל ההשקה מבצע 1+1 על כל האלכוהול המוגש במסעדה, ואפשר לבחור כמעט כל מה שקיים על המדפים בחנות.
שדרות מעלה יצחק 3, נוף הגליל, 077-5003626, ראשון-שבת 18:00-23:30 (שעות פתיחת בהרצה, לאחר מכן ראשון-שבת 12:00-01:00)

פורטר האוס נוף הגליל (צילום איליה מלניקוב)
פורטר האוס נוף הגליל (צילום איליה מלניקוב)

Maree | נתניה

את שף אביב משה אין צורך להציג. מי ששהוביל את מסעדת מסה בימי זוהרה נטש את אורות הכרך לטובת נתניה וחבר למסעדן והיזם איציק רוסו (הלאונג' בר פופה). Maree ("גאות" בצרפתית) הכשרה ממוקמת על גג מלון Vert בקו החוף בשכונת עיר ימים. קירות שבהם משובצים סלעים שחורים, קיר יין מנחושת דמויית קורוזיה, גופי תאורה שמזכירים אלמוגים ועוד אלמנטים שצריך לראות כדי להבין מייצרים עיצוב בהשראת הים שברקע.
בתפריט קרפצ'ו טונה, חרדל אמרנה, סורבה חרדל ושומשום קלוי (72 ש"ח), טרטר טונה, ביצה רכה וסקורדליה (72 ש"ח), סשימי דג ים, ויניגרט מטבוחה, סשימי חציל, זיתי טאסוס, קריספי קינואה, בצל כבוש וטוויל אלמוגים (68 ש"ח), כבד אווז, פופקוצ׳אי וקרמבל לימון (98 ש"ח).
מלון LAGOON VERT נתניה, קומה 15, 09-7410909, ראשון-חמישי 19:30-23:30, שישי 13:00-19:00, שבת 13:00-23:30

סשימי דג ים ואלמוגים. מארי (צילום אמיר מנחם)
סשימי דג ים ואלמוגים. מארי (צילום אמיר מנחם)

מאמו | אילת

חיבוטי הנפש של השף אוהד לוי (צ'יקטי, סושיאל קלאב) בין משפחה לקריירה, שהובילו לפרישתו מהריאליטי "המסעדה הבאה" בחצי הגמר, הצליחו לגעת גם בציניקניות שבינינו. במקום להישאב למסעדנות התל אביבית הוא בוחר לפתוח כעת באילת, הסמוכה למקום מגוריו, את MAMO – בר מסעדה על הים עם אווירה שמחה ואוכל ים תיכוני, על בסיס תוצרת מקומית מהסביבה הקרובה. המסעדה ממוקמת במלון STAY בשכונת אלמוגים, הרחק מאזורי התיירות המבאסים.
בתפריט דג ים נא עם ירקות מהאש, צ׳ילי מותסס וקרם פרש; מנות לחם מהגריל כמו פאן טומאט של סלט עגבניות ולחם; קישואים ממולאים באורז רך, ראס אל חנות של חבשוש ולאבנה מעושנת; כיסונים רכים של דג קצוץ בציר לוקוס עם עגבניות שרופות ועוד.
אגמונים 10, אילת, 055-2216062, שני – שבת מ־19:00

נשאר בערבה. מאמו (צילום מידן גיל ארוש)
נשאר בערבה. מאמו (צילום מידן גיל ארוש)

גרקו | אילת

ועדיין באילת: לאחר בילד אפ ארוך, שבמהלכו עשה מהפך בגרקו תל אביב, פותח המסעדן צביקי עשת מעוז יווני בעיר הנופש הדרומית. גרקו ביץ', שהוקם בשת"פ עם רשת ישרוטל, ממוקם בטיילת הדרומית ומעוצב במספר סגנונות, בדומה לגרקו בחוף פרישמן: מסעדת חוף יוונית, בר ודוכן אוכל מהיר. אזור הישיבה על דק עץ תחת סככות גולש אל החוף ומציע בקתות עם ערסלים ומזרנים ומיטות שיזוף, ושירות שמגיע עד אליכם.
בתפריט צזיקי, סקורדליה, דולמדס ועוד מזאטים (34-38 ש"ח), סלט יווני (52 ש"ח), ספאנקופיטה – מאפה פילו במילוי פטה ותרד (54 ש"ח), כיסוני פסטה מקורפו במילוי מנגולד ברוטב חמאת סטקה וזוקיני (72 ש"ח), פיש&צ'יפס יווני ברוטב גבינת קפלוטירי (62 ש"ח), גירוס, סובלקי וקיימאקי.
טיילת רויאל ביץ', אילת, 077-9906969, ראשון-שבת 12:00-23:00

גרקו ביץ' אילת (צילום יח"צ)
גרקו ביץ' אילת (צילום יח"צ)

פאצו פיצה| רעננה

עם ריכוז של הפיצות הטובות בארץ (פרט לפרסקה), אנו בדרך כלל לא ממליצות על פיצריות מחוץ לעיר. הפעם המקרה קצת שונה כי בפיצה פאצו תטעמו פיצות שמחברות בין farm to table ואוכל מהיר ומבוססות על תוצרת חקלאית מגינת ירק סמוכה, פרי של שת"פ בין הפיצרייה לעיריית רעננה. השף אריק דרחני גם הוא יוצא תל אביב, שהתחיל באונזה והמשיך לפיצרייה בנתניה.
בתפריט פיצה ארבע עונות חריפה אש – קרם עגבניות ופלפל שושקה, חלפיניו כבוש, פלפלים קלויים, אורגנו, מוצרלה ופטה; פיצה פולנטה ופטריות; רעננה פינת איסטנבול – רוטב עגבניות, תבשיל תרד תורכי, בצל מדורה, מוצרלה וגבינת פטה; ירוק עמוק – קרם פרמזן, מוצרלה, פסטו, תרד, ריקוטה, גבינת פרמזן ובולגרית (68-73 ש"ח).
היצירה 5, רעננה, 09-7418833

פאצו פיצה (צילום לירן מימון)
פאצו פיצה (צילום לירן מימון)

המקדש | פתח תקוה

שף לירן בלו מעתיק את מסעדת הבשרים ממתחם אושילנד בכפר סבא לפארק עופר בפתח תקווה. הקונספט השתנה מעט, ולבשרים צרובים על אבני בזלת נוספו דגים ומנות צמחוניות וטבעוניות בפרשנות אישית עם קריצה למטבח עילי כשר.
בתפריט פסיפס פרוסות סלמון עטופות באצת נורי שרופה, קרם לימון כבוש קוויאר סויה ועלי זעתר (68 ש"ח), שיפודי טונה טרייה על ענף קארי, קרם גזר וג'ינג'ר ופרחי דבש מעל מלפפון חריף דחוס בוואקום לצד קונסומה עגבניות שרי צהובות (62 ש"ח), ספייריבס טלה מעושן בעצי חרוב מוגש על קרם ארטישוק ירושלמי וסלט פריקי ועשבי תיבול מקומיים (139 ש"ח), תבשיל כתף אנגוס ולחי עגל בבישול ארוך בציר בקר ובירה לבנה לצד פירה תפוח אדמה וסלט עשבים תאילנדי (119 ש"ח).
הפסגות 9, פארק עופר, פתח תקווה, 09-9777007, ראשון-רביעי 12:00 – 21:30, חמישי 12:00- 22:00

רוסטביף סינטה הולשטיין. המקדש (צילום דוד ששון)
רוסטביף סינטה הולשטיין. המקדש (צילום דוד ששון)