בחזרה לאייטיז: 7 מסעדות סיניות שחובה להכיר בת"א (ובחולון)

שו מאי. ליי פו (צילום: דרור עינב)
שו מאי. ליי פו (צילום: דרור עינב)

זו רשימה שיזמנו ממקום של כאב. אמיתי: אין מספיק מסעדות סיניות בעיר הזו וההוכחה לכך היא שנאלצנו להדרים עד חולון. מה שכן אספנו את אלה שחשוב להכיר ולעודד ולאכול בהם אגרולים ברטבים זרחניים (וטעימים!)

11 בנובמבר 2021

נתחיל באמירה מעט מבאסת: היינו שמחים לראות הרבה יותר מסעדות סיניות בעיר הזו. המטבח הכל כך מגוון ומורכב הזה, שבעבר זכה לייצוג מכובד יותר, קצת נעלם לו לטובת כוכבות אסייתיות אחרות (היוש תאילנד), והותיר אותנו מאוכזבים ומשתוקקים לקצת רוטב חמוץ-מתוק בצבע זרחני. כדי לסייע במלאכת השימור ואולי מתוך תקווה שהכמות תגדל, אספנו עבורכם את המסעדות העירוניות פלוס אחת מוצלחת מחוץ לעיר.

1. לונג סנג

לונג סנג איתנו כבר עשרות שנים, ונדמה שהיא כאן כדי להישאר. מסעדה שמצליחה להיוותר אותנטית ונאמנה למקורות, מעוצבת למשעי ברוח סינית מוקפדת ומציעה שני תפריטים, אחד בעברית לאדם הפשוט ואחד באנגלית למיטיבי הלכת. בשני התפריטים תמצאו מרקים בנוסח סצ'ואן עם כופתאות דים סאם, עוף בלימון או עוף בתפוז כמיטב המסורת, וכמובן- פקין דאק, ברווז בנוסח פקין טעים ושמנוני. לא נתווכח עם קלאסיקות.
אלנבי 44, 03-5163769

לונג סנג. צילום: אנטולי מיכאלו
לונג סנג. צילום: אנטולי מיכאלו

2. ליי פו

ליי פו היא שכנה חדשה בבוגרשוב ויש סביבה בימים אלה הייפ רציני. והאמת? הוא מוצדק. ליי פו מתמחה בבישול סיני בנוסח שנגחאי, ואף מייבאת את חומרי הגלם הישר ממנה. במסעדה יש מבחר מטריף של דים סאם שנעשים במקום כמובן, ומוגשים על סירי אידוי, כמו בסרטים. יש מגוון מילויים כמו בקר, עוף ושרימפס וגם ירקות מאודים לצמחונים ולטבעונים. עוד מוגשים קרסיפי באו, וקריספי וון טון (30-42 ש"ח). במקום גם סלטים רעננים בניחוח סיני מובהק, וגם סושי כי בכל זאת אסיה…
בוגרשוב 31, 077-4143139

שו מאי. ליי פו (צילום: דרור עינב)
שו מאי. ליי פו (צילום: דרור עינב)

3. הים הסיני

הים הסיני היא מסעדה למיטבי לכת אמיתיים. תמצאו שם בעיקר ובכן, סינים, מסין! וגם ובכן, פודיז יודעי דבר או שניים. המנות המוגשות שם גדולות ומכוונות לחלוקה, והן לא זולות בכלל, כבר נכין אתכם. ובכל זאת אם חשקה נפשכם בארוחה סינית מסורתית, זהו המקום. עוף ברוטב חמוץ מתוק (88 ש"ח), פרוסות בשר חזיר ים פטריות שחורות ותועפות ג'ינגר ובצל ירוק (88 ש"ח), וגם דיונון מטוגן בווק עם רוטב שעועית שחורה, פטריות, שום ובצל.(118 ש"ח) וול, יאמי.
שנקר 3, 03-510-7823

הים הסיני. צילום: יאיר גת
הים הסיני. צילום: יאיר גת

4. הונג קונג דים סאם

הונג קונג דים סאם היא הגו טו של רבים. אולי זה מיקומה הנוח, ואולי זה ההתאמה היחסית שלה לחיך הישראלי. המנות מצוינות ולא חריפות מדי, ועל כן בהחלט ידידותיות למשתמש. בהונג קונג דים סאם מזכירים לנו שמשמעות המילה די סאם בסינית היא נגיעות קטנות בלב ובהחלט נוגעים בנו בלב עם לא פחות מהר גאו עם שרימפס, צ'או פאן עם ירקות, או שיאו לונג באו שהם כיסוני אורז מאודים במילוי בשר לבן. יש גם מרקי וון טון ומרק אטריות אליו אפשר להוסיף את הדים סאם ולהרגיש שוב, נגיעות קטנות בלב.
בן יהודה 9, 054-287-3464 

הונג קונג דים סאם. צילום: אנטולי מיכאלו
הונג קונג דים סאם. צילום: אנטולי מיכאלו

5. נווה שאנן 26

במדרחוב נווה שאנן הצבעוני והקוסמופוליטי נמצאת מסעדה סינית, שהיא אחת הוותיקות בשכונה. המסעדה הזו עברה כמה וכמה גלגולים ובעלים, בגרסה הנוכחית תמצאו במטבח את ג'קי שהוא לא פחות ממאסטר אמיתי בהקפצה על ווק. קרוב לוודאי שאת רוב המנות לא תזהו מהתפריט. ההמלצה שלנו היא פשוט לסמוך על המלצר/ית ולהגיד מה אתם לא אוכלים. בתיאבון.
נווה שאנן 26, 03-962-1135

נווה שאנן 26. צילום: שלומי יוסף
נווה שאנן 26. צילום: שלומי יוסף

6. פקין דאק האוס

פקין דאק האוס נעימה ונחמדה גם היא לחיך הישראלי, לא חריף מדי, לא זרחני מדי, טעים. נודלס עוף חמוץ מתוק קלאסי (64 ש״ח), אגרול צמחוני עם כרוב וגזר כמו שאכלנו כשהיינו ילדים (28 ש״ח לשתי יחידות), מגוון מנות חזיר ובקר ופקין דאק האוס- יחיד ומיוחד כמובן (88 ש״ח).
בוגרשוב 34, 077-631-890

פקין דאק האוס (צילום: אנטולי מיכאלו)
פקין דאק האוס (צילום: אנטולי מיכאלו)

7. האי פונג

את האי פונג הכרנו הודות למבקר המסעדות שלנו שהדרים עד חולון כדי לאכול ארוחה סינית כהלכתה. המסעדה נמצאת בתחנת דלק באזור התעשייה הצפוני בחולון, אבל ברגע שתכנסו אליה צפו לקבל את החוויה הסינית המלאה. בקיצור – בכל החשודים המידיים: מרקי תירס ווון טון (15 ש"ח), בקר בנוסח סצ'ואן (53 ש"ח) ואטריות ביצים עם עוף (51 ש"ח). המחירים טובים והטעם הוא בדיוק כפי שזכרתם.
הפלד 20, 03-559-8118

מנת בשר ב-53 שקלים? ועוד כזאת מוצלחת? כן כן. האי פונג (צילום: סיוון שוב-עמי)
מנת בשר ב-53 שקלים? ועוד כזאת מוצלחת? כן כן. האי פונג (צילום: סיוון שוב-עמי)