הבלקון הנכון: 10 המסעדות עם המרפסות הכי שוות בתל אביב

המרפסת של תל א וין (צילום: אינסטגרם/@telavinwinebar(
המרפסת של תל א וין (צילום: אינסטגרם/@telavinwinebar(

עובדה ידועה היא שהכל טעים יותר כשאוכלים ושותים על המרפסת, כשאפשר להשקיף, לתצפת ולהתנשא על סביבתכם. עובדה ידועה לא פחות היא שלא נשארו המון מרפסות ששווה ללכת דרכן לאיבוד בעיר הזאת. אבל לא משנה אם אתם בעניין של קפה ומאפה או יין וברוסקטה - יש לנו מרפסת בשבילכם

24 במרץ 2024

יש דברים שאי אפשר להסביר. למה הכל טעים יותר כשאוכלים ושותים אותו על מרפסת? לא משנה אם זה קפה ומאפה, יין וברוסקטה או ארוחת שף, הכל פשוט טעים ונעים יותר על הבלקון, תוך כדי תצפית על הרחוב למטה והתנשאות על העוברים ושבים בו שבוודאות נהנים כרגע פחות מכם. אוקיי, יתכן שהבנו למה הכל טעים יותר על מרפסת. כך או כך, מתל אביב של פעם שחיה על המרפסות שלה לא נשאר הרבה, וגם מסעדות, בתי קפה וברים עם מרפסת תצפית ראויה לא נותרו הרבה. אספנו מבחר אפשרויות  שיתאימו לכל כיס, מטרה וצורך. העיקר שתתנשאו.

>> צאו לכם השוקה: 33 מקומות שאתם צריכים להכיר בשוק הכרמל
>> יש יורש: מדריך מישלן מכתיר את "השף-כוכב הישראלי הבא"

1. תל א וין

המרפסת המוגבהת בפינת שדרות בן גוריון אוף דיזינגוף כאילו נוצרה במיוחד להשקיף בה על החיים בתל אביב: גולשים עם גלשנים בדרך לים, וולטרים ממהרים והורים מותשים שרודפים אחרי ילדים היפראקטיביים חולפים על פניכם כמו תיאטרון אנושי שאין בו רגע דל. לאחרונה נפתח המקום לבראנץ' (שישי ושבת מ-13:00), ובימים של שמש חורפית נעימה זהו המקום לשבת על כוס ורמוט ישראלי, לאכול משהו קטן (המלצה שלנו: ברוסקטה רוסטביף וביצה רכה) ולהודות על מזלכם הטוב.
שדרות בן גוריון 39

תיאטרון אנושי ובראנץ' בשמש. תל א וין (צילום לין פרייליך)
תיאטרון אנושי ובראנץ' בשמש. תל א וין (צילום לין פרייליך)

2. כבאכה

כדי להשיג את המיקום הנחשק הזה צריך להקדים ולהזמין מראש, כי מדובר בגומחה קטנה ובה שולחן אחד ומיוחד שמשקיף על כיכר קדומים מלמעלה. סלטים, ממולאים ותבשילים מהמטבח הערבי־גלילי של המסעדה האחות "עזבה" בכפר ראמה משמשים רקע מושלם ליפו העתיקה והרומנטית. win win situation בכל החזיתות.
כיכר קדומים 6

מבנה מהמם (עם המרפסת התכולה מימין) בלב של יפו העתיקה. כבאכה (צילום: שאטרסטוק)
מבנה מהמם (עם המרפסת התכולה מימין) בלב של יפו העתיקה. כבאכה (צילום: שאטרסטוק)

3. נחמה וחצי

ממקומה האסטרגי במרפסת שבתחילת שדרות בן ציון חולשת אימפריית נחמה וחצי על כיכר הבימה ועל הסרט הצהוב המעטר את היכל התרבות, תזכורת לחטופים שטרם שבו. כשמצליחים למצוא מקום, להתעלם מהשיחות בווליום ומהעשן ולדלג מעל משוכת השירות המשתדל, אפשר למצוא נחמה (וחצי) בהמולת השגרה ובקציצות ברוטב אדום ופירה.
אחד העם 144

נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. AKA 44

מאז הפיכתו למדרחוב בשעות הערב ובסופ"ש, נחלת בנימין מתפוצץ מרוב אקשן. AKA44 הוא לגמרי סמן ימני ועוגן בסצנה הקולינרית המשתוללת לאורך שתי גדות הרחוב, כפי שניתן להיווכח כשמשקיפים ממרפסת בר היין הפנומנלי שמחכה לכם בקומה השנייה. מוי כיף.
נחלת בנימין 44

מבט מגבוה על הרחוב הכי סוער בעיר. AKA44 (צילום נדב יהלומי)
מבט מגבוה על הרחוב הכי סוער בעיר. AKA44 (צילום נדב יהלומי)

5. קנטינה

למרות נתוני הפתיחה – קהל לקוחות מזן ספציפי ופרשיות רכיל שנויות במחלוקת הקשורות בשמה, הקנטינה אוחזת באחת מנקודות הצפייה הטובות ביותר על הנעשה בעירנו, ספוט עירוני אולטימטיבי שצריך להפוך לאתר מורשת.
רוטשילד 71 

הקנטינה. צילום: גוגל סטריט וויו
הקנטינה. צילום: גוגל סטריט וויו

6. Waycup Coffee

עוד ספוט קטן ונחשק לפתוח בו את היום על פינת הרחובות העבודה ויוחנן הסנדלר. מומלץ להצטייד בלפטופ וקפה, לתפוס עמדה במרפסת הצרה ולהיראות עסוקים – מישהו שאתם מכירים בטוח יעבור ויתרשם.
יוחנן הסנדלר 23

עבודה עברית. וויקאפ (צילום מתוך עמוד האינסטגרם waycup.coffee.tlv)
עבודה עברית. וויקאפ (צילום מתוך עמוד האינסטגרם waycup.coffee.tlv)

7. הוטל מונטיפיורי

הנוף פחות משמעותי, למרות שלרחוב מונטיפיורי אין במה להתבייש, אבל הסטייל פרייסלס. כשהמצב קשה, כוס יין ומשהו טעים לנשנש על המרפסת המוגבהת מחזירים את האמונה שאולי מתישהו יהיה טוב. יש בקושי מקום לארבעה שולחנות קטנים במרפסונת הזאת, אבל כל סנטימטר רבוע בה משתלם.
מונטיפיורי 36

8. מאנטה ריי ועלמה ביץ'

בלוקיישן אי אפשר להתחרות: חוף הים ורוחציו מהמרפסת המושלמת של מסעדת מאנטה ריי או הקרחנה האנושית בעלמה ביץ'. שני המקרים משקפים את הפנים היפות של תל אביב, צריך רק להחליט באיזה נוף בא לכם לבהות על כוס מרגריטת לימון קפואה.
נחום גולדמן 4

מאנטה ריי או עלמה ביץ', המרגריטה היינו הך (צילום: מאנטה ריי)
מאנטה ריי או עלמה ביץ', המרגריטה היינו הך (צילום: מאנטה ריי)

9. הנסיך

כעיר עתירת מגדלים אפשר היה לצפות מתל אביב ליותר רופטופים שווים כמו הנסיך, שמשקיף על מדרחוב נחלת בנימין ממרפסת ירוקה ומשגעת שהיא תמיד הימור בטוח כשרוצים קצת אוויר באמצע העיר. כדאי לכוון לשקיעה, להזמין בקבוק יין ולהאמין שהחיים יפים.
נחלת בנימין 18

הנסיך. צילום: דור נבו
הנסיך. צילום: דור נבו

10. רומנו

מרחק קומה אחת מהתדר הרועש ממוקם רומנו, האח המופנם והסולידי, ככל שניתן לייחס מופנמות וסולידיות למשהו שקשור באייל שני. ממרומי המרפסת, על רקע מוזיקה ואוכל פשוט־אך־מתוחכם, נראית רחבת בית רומנו ככוורת אנושית רוחשת שמשתנה בכל דקה, מחזה שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים גם אם אתם לקוחות קבועים.
דרך יפו 9