כבר אי אפשר לפתוח משהו רגיל פה? 3 מסעדות חדשות עם קטע

זכרונות מברית המועצות. לחם פמפושקי, Out of the Box (צילום אנטולי מיכאלו)
זכרונות מברית המועצות. לחם פמפושקי, Out of the Box (צילום אנטולי מיכאלו)

כנראה שרק משוגעים לדבר פותחים מסעדה בישראל 2024, אבל כמה שאנחנו משוגעים עליהם: שלוש מסעדות חדשות שנפתחו לאחרונה ששמנו לב שיש להם איזה קטע מיוחד - המקדונלדס האסייתי, האבו חסן האיטלקי וזאת שכבר לא בשיפוצים, אבל ממש נראית כך

מה הקטע? אי אפשר כבר לפתוח מסעדה רגילה בתל אביב? כן, נו, כנראה שאי אפשר. מרוב ברי יין, חמארות, ברי אוכל, פתיות ועוד מיני שטויות, כבר שכחנו מה זו מסעדה. אתם יודעים, עם מקום לשבת וכלים לאכול בהם. וזה לא שהמסעדות הרשמיות שנפתחו בתקופה האחרונה הולכים על קלאסיקות. הנה, רק תראו איזה מסעדות נפתחו על תחילת הקיץ – לכל אחת יש קטע. מזלנו שאנחנו לגמרי בפאקינג קטע.

>> זה נגמר, הם ניצחו: עכשיו ברי היין הגיעו גם לקצה הצפוני של ת"א

Out of the Box

מה המסעדה? ביסטרו פיין דיינינג חדש של און משען, שכבר הביא לנו את הליטל בורגר שופ.
מה הקטע? גם הפיין דיינינג צריך להתאים את עצמו למצב, ובאאוט אוף דה בוקר שואפים לחשוב מחוץ לקופסה.
רגע… מה? בדיוק מה שאתם חושבים שזה – בין אם להתחיל כחצי מסעדה חצי חמ"ל אוכל למפונים, להביא הברקות אוכל במחיר מקסימלי של 106 ש"ח או לעצב את הכניסה כאילו היתה בתהליכי בניה – מסעדה כזו עוד לא היתה בתל אביב. כרגע היא פועלת רק בערב, אבל זה בדיוק הזמן להגיע ולראות אותה מתפתחת בלייב למסעדת פיין דיינינג יפואית יוצאת דופן.
לפרטים נוספים

כן, ככה זה וככה זה ישאר. Out of the Box (צילום שרון בן דוד)
כן, ככה זה וככה זה ישאר. Out of the Box (צילום שרון בן דוד)

טברנה רומאנה

מה המסעדה? טברנה רומאית מידיו של השף הבכיר לענייני איטליה, בנצי ארבל
מה הקטע? כבר ישבתם באינספור פיצריות, נכון? אז ארבל משדרג את חוויה למשהו אחר לגמרי – פיצות מאתגרות גבולות, פסטות של השמחות ומחלקת מטוגנים מסחררת.
רגע… מה? "ככה נראית פתיחת שולחן קלאסית בפיצריות ברומא, ואנחנו לא זזים ממנה במילימטר", אמר לנו ארבל על המסעדה שפתח בבניין Fiverr בקפלן, בו פעלה עד המלחמה vesperr. ומכיון שמדובר באיש שהביא לנו כבר את כפרה מיו ואת קלבריה, ברור לנו שהוא לא מגזים כשהוא אומר שמצא בילוי איטלקי – כזה שהוא מגדיר כ"אבו חסן" של האיטלקים – שהישראלים לא מכירים.
לפרטים נוספים

מאתגרת ומשמחת. פיצה פרושוטו קוטו בטברנה רומאנה. צילום: שרון בן דוד
מאתגרת ומשמחת. פיצה פרושוטו קוטו בטברנה רומאנה. צילום: שרון בן דוד

Wabi

מה המסעדה? ראמנייה של שף דין שושני
ומה הקטע? זה לא סתם ראמן, אלא למעשה מזללת פאסט פוד אסייתית שמתייעדת לא רק לפתוח סניפים נוספים בעתיד, אלא גם להוזיל את המנה האסייתית האהובה מבלי לפגוע באיכות.
רגע… מה? "הדוגמה שלנו היא מקדונלד'ס, רשת הפאסט פוד הכי מצליחה בעולם", פירט לנו השף. "אנחנו רוצים להיות כמותם או יותר, ואני לא מתבייש בכך". הראמנים המיוחדים של שושני ינועו בסביבות ה-60 ש"ח, כעשרה שקלקלים בממוצע מתחת למתחרי הראמן הבכירים. אמנם זול יותר, אבל קשה לומר שזול. מצד שני, לא נשאר הרבה זול בישראל בכל אופן. נפתח ביום חמישי הקרוב (9.5).
לפרטים נוספים

הראמן של דין שושני. WABI (צילום יעקב בלומנטל)
הראמן של דין שושני. WABI (צילום יעקב בלומנטל)