בגלל המתיחות: מסעדות ושירות וולט לא יעבדו ביפו, אחרות ייפתחו

איציק הגדול, אונזה, קפה מיכאלנג'לו וסר עבדול יישארו סגורות בשל המתיחות, בת"א סגורות אריא, וייס, פרונטו ועוד. גם שוק הנמל סגור בשל היעדר מרחב ממוגן. תמונת מצב

השקט שלפני. שאפה (צילום: שירי אסא)
השקט שלפני. שאפה (צילום: שירי אסא)
13 במאי 2021

לאחר עוד לילה של מטחים, מתקשים השפים והמסעדנים להבין איך לפעול. בתל אביב המצב דומה לאתמול: חלק מהמסעדות פועלות כרגיל, אחרות רק במשלוחים ומיעוטן סגורות. ביפו העניינים קצת יותר מורכבים. מקומות רבים סגורים אך קשה לקבוע אם בגלל הרמדאן או החשש מהגעת ארגוני ימין קיצוני שמתוכננת לשעות הערב. זוהי תמונת המצב נכון לעכשיו.

יפו

סגורים: "סגרנו את המסעדה לפני יומיים ועדיין לא ידוע מתי נפתח שוב", אומר בן אסולין מבעלי איציק הגדול. מסעדת ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל במושבה האמריקאית לא תיפתח היום. חומוסיית אל קלחה סגורה בגלל הרמדאן. הבר־מסעדה סר עבדול הודיע על סגירה לרגל המצב וכך גם קפה מיכאלנג'לו ואיטלקיה בפשפשים. אונזה סגורה כמו כל עסקי קבוצת בארקה האוס (משייה, מגרב). פר־דרייר סגור עד שהמצב יירגע. שירות המשלוחים וולט לא יפעל ביפו היום אך תן ביס פועל כרגיל.

פועלים: "כנראה שנסגור בשלוש, תלוי אם יגיעו אנשים", אומרת שירי אסא מבעלי השאפה ומוסיפה ש"ברור שיש חשש ממה שהולך להיות היום בערב". ג'מה ורעמסס פתוחים כרגיל. קזינו סן רמו ייסגר בשעה 17:00.

תל אביב

סגורים: אריא של שף גיא גמזו, פרונטו של שף דיוויד פרנקל, סרפינה, מאריס, דלידה, יאסו, טייגר לילי רמת החייל. הבושוויק יישאר סגור עד אחרי החג. WEISS שנסגרה אמש תישאר סגורה גם היום. OCD תיפתח מחדש רק ביום שני שאחרי החג ולגבי תמנע מוסר השף ניר מסיקה ש"היום נהיה סגורים, מחר בעזרת השם נפתח". שוק הנמל אינו פועל בשל היעדר מרחב מוגן.

פתוחים חלקית: סניפי בוקה ייסגרו בשעה 17:00. הטאקריה וזה סושי פועלים במתכונת טייק אוויי ומשלוחים בלבד. מסעדת אלנה פתוחה במהלך הסופ"ש רק לאורחי מלון נורמן.

פועלים כרגיל: 85/15, מן טן טן, הרצל 16, נחמה וחצי והמזללה הצמודה, EATS, אגאדיר, טייגר לילי שרונה מרקט, הספוט של לילי בן שלום בשוק הכרמל, סניפי אוטלו, אייבי, קפה איטליה, סיטארה בסי אנד סאן והמסעדות גרקו וגרינברג סאן. במגזינו פתוח והוחזר שירות המשלוחים עבור כל מי שלא רוצה לצאת מהבית. מלגו ומלבר והג'ונז יפעלו גם כן כרגיל. "צריך להבין שיש גם שגרה. מדינת ישראל מכירה ימים כואבים כאלה וזה לא חדש, פשוט הקורונה טשטשה את המצב שצריך לחיות אתו. נקווה לימים טובים יותר", מסביר השף מוטי טיטמן. הקופי בר והרצל 16 פתוחים לישיבה במקום ולמשלוחים, והבראנץ' בהרצל 16 יתקיים מחר כרגיל. "אנחנו יודעים שיהיה רגוע אבל בוחרים לתת לאנשים את האופציה. החלטנו שזו הדרך שלנו לשמור על שפיות", נמסר מטעם רותי ברודו וקבוצת R2M.

מבצעים

  • המזנונים של אייל שני מזמינים את תושבי הדרום לפיתה ובירה חינם. בתוקף בהצגת תעודת זהות בסניפי אבן גבירול, רמת החייל, שרונה מרקט וקניון דרורים בני דרור.
  • במסעדות טייגר לילי מציעים ארוחה משפחתית לשיפור מצב הרוח: 2 מנות ראשונות, סטיקי רייס, 3 מנות עיקריות, 2 קינוחים ושייק מנגו. מחיר: 360 ש"ח בטייק אוויי ומשלוחים בין השעות 15:00-18:00.
  • בחנויות רשת לחמים יימכרו היום כל המוצרים ב־50 אחוז הנחה.