מסעדת טוטו חוזרת: הכנות אחרונות לקראת הפתיחה ביום רביעי הקרוב

מסעדת טוטו נפתחת מחדש לאחר חודש ימים: אחרי עזיבתו הדרמטית של השף מושיק רוט, וחזרתו המתוקשרת לא פחות של השף ירון שלו למטבח של טוטו, תיפתח ביום רביעי הקרוב המסעדה בהנהגתו המחודשת של שלו

ירון שלו. צילום: איליה מלניקוב
ירון שלו. צילום: איליה מלניקוב
8 בדצמבר 2014

חודש של ציפייה עבר על קהל לקוחותיה של מסעדת טוטו, ששמה עלה לכותרות בעקבות הדרמות האחרונות שהתחוללו במסעדה. לאחר שהשף מושיק רוט הודיע בתחילת חודש דצמבר כי הוא פורש מהמטבח של טוטו, נכנס במקומו כעבור ימים ספורים השף ירון שלו, מי שהוביל את המטבח של טוטו בשמונה השנים האחרונות. ביום רביעי הקרוב, תיפתח המסעדה בשעות הערב, לסרוויס ראשון בהנהגתו המחודשת של שלו, אחרי שבימים האחרונים עבד המטבח והוציא טסטים של מנות למלצרים ולצוות. מי שיהיה השף בפועל של טוטו הוא אלי שטיין, שעבד בעבר במסעדת טאיזו.

מושיק רוט בתדריך מלצרים ראשון. צילום: נמרוד סונדרס
מושיק רוט בתדריך מלצרים ראשון. צילום: נמרוד סונדרס

הכל התחיל לפני כשנה וחצי, בשעה שהמסעדן רועי קפלן מכר את חלקו ליובל שניר ודגן שחם, הבעלים של בר לחם בהדר יוסף. תוך חודשים ספורים התגעלו מחלוקות קשות בין השף שלו לבין שניר. בסופה של המחלוקת עזב שלו את המסעדה ובמקומו לוהק למטבח הסלבריטי שף – מושיק רוט – שהיה באותם ימים הכוכב החם של תוכנית הריאלטי בישול "משחקי השף". מה שנראה בהתחלה כבינגו, התברר במהרה כאכזבה קשה. זה התחיל עם סיכול ניסיון ההברחה של חומרי גלם מהולנד לישראל, במהלכו עוכב שניר בנתב"ג, ופירות הים וכבד האווז שהבריח הושמדו; זה המשיך עם מבצע "צוק איתן" שתפס את המסעדה בזמן רגיש (כשבוע אחרי הפתיחה); לאחר מכן פרסום הביקורת הקטלנית של שגיא כהן, מבקר המסעדות של עיתון הארץ; המשיך עם עזיבתם של השף רז סלע (מי שהיה השף בפועל של מסעדת טוטו בארבע השנים האחרונות) והשפית קונדיטורית המוערכת סאני דרעי. אבל נראה שמכת המחץ הייתה דווקא הביקורת הנוקבת שפרסם השף יונתן רושפלד בחשבון האינסטגרם שלו על המסעדה ועל השף רוט. תוך כדי כל אלה, שלו ושניר ניהלו מלחמה פרטית ביניהם. בסופו של דבר ועניין, כשלא פסקו הצרות להתגלגל לפתחה של המסעדה, החליט רוט לפרוש.

מתוך חשבון האינסטגרם של ירון שלו
מתוך חשבון האינסטגרם של ירון שלו

לפני כחודש הודיע שלו על חזרתו לטוטו יחד עם קבוצת משקיעים חדשה, שרכשה את חלקם של שניר ושחם. מסעדת טוטו הייתה סגורה בחודש האחרון, במהלכו עברה מקצה שיפוצים וורענון קוסמטי של החלל. ביום רביעי, כאמור, תחזור המסעדה לפעילות מלאה. ומה בנוגע לתפריט? גורמים במסעדה מסרו כי חלקו הגדול של התפריט נשאר כפי שהוא, וחלקו עבר שינויים, וכי לא נותרו מקומות פנויים לערב הפתיחה.

את תגובתו של השף ירון שלו לא ניתן היה להשיג.