מסעדה ישראלית במדריך מישלן בניו יורק

מסעדת Kubeh בגריניץ' וילג' התברגה לרשימת המסעדות המומלצות בפחות מ-40 דולר של מדריך המסעדות הצרפתי

מרק קובה (צילום: שאטרסטוק)
מרק קובה (צילום: שאטרסטוק)
16 באוקטובר 2019

חודש אוקטובר הוא זמן לחוץ בקולינריה הניו יורקית. לא, לא בגלל החגים אלא בגלל הפרסום הצפוי של מדריך מישלן ובו רשימת המסעדות שהרוויחו, שמרו או חלילה איבדו כוכב. לפני שזה קורה ממש ביום שני הבא, פרסם המדריך הצרפתי את הרשימה לשנת 2020 של Bib Gourmands – מסעדות שמגישות אוכל ברמה גבוהה תמורת סכום של פחות מ-40 דולר כולל מס וטיפ. ברשימה המכובדת, שמייצגת את המגוון שמרכיב את סצנת המסעדות בעיר, נמצאת Kubeh – מסעדה בגריניץ' וילג' עם מטבח ים תיכוני במובן הרחב של המילה.

בתפריט אפשר למצוא שקשוקה ומלאווח, סביח ושווארמה, חומוס, לאבנה ואפילו שניצל. במחלקת המנות הראשונות בולט קובה מטוגן במילוי מסורתי של בשר וצנובר ובגרסה צמחונית במילוי אפונה ושמיר, כי בכל זאת ניו יורק. לקובה במרק מוקדשת מחלקה נפרדת, שמונה ארבעה סוגי מילוי שמייצגים מחוזות ומדינות במזרח התיכון: סיסקה כורדי (בשר בבישול ארוך); מילוי סורי מדג בקלה פרא בתיבול כוסברה וכמון או בשר טלה טחון, אורז ומנתה; ומילוי פטריות צמחוני שמיוחס למטבח העיראקי. אחרי הקובה בוחרים את המרק: חמוסטה, סבזי פרסי וטומיה – מרק על בסיס עגבניות, מתנה ועראק. המחירים לא רחוקים מבתי קובה בירושלים ואור יהודה, 17-19 דולר למנה.

מאחורי המסעדה שמוגדרת כ-hand crafted middle eastern food עומדת מלאני שורקה, שפית ניו יורקית עם שורשים ישראליים ופרסיים. שורקה בישלה אצל השפית הישראלית המצליחה בניו יורק עינת אדמוני, ולפני כן עבדה בביסטרו בלת'אזר וב-Laduree בסוהו. לקראת הרכבת התפריט היא ביקרה בישראל ובישלה במסעדות ובבתים עם נשים שמתמחות בהכנת קובה. עוד לפני מישלן גילה את המסעדה מגזין TimeOut ניו יורק, שכלל אותה ברשימת המסעדות המזרח-תיכוניות הטובות בעיר לצד המזנון, נור ו-Taïm של אדמוני. אם עד עכשיו הניו יורקרים הכירו אוכל ישראלי רק מהזווית העילית של עגבניה ב-24 דולר, מעכשיו הם יכולים באותו סכום לקנות ארוחה הרבה יותר משביעה, אותנטית ומנחמת.

Kubeh, 464 Ave of Americas (NEAR WEST 4TH ST. & UNION SQ STATIONS), New York, NY 10011, https://www.eatkubeh.com