המעדנייה השווה ביותר בתל אביב

אגת'ה, ביאטריס, דליקטסן, חוות צוק, חיים רפאל או סוליקה: מי תיבחר למעדנייה הכי טובה בתל אביב? ללקק את האצבעות

8 בנובמבר 2017

vote

אגתה

הייחוד של אגתה הוא משלוחים אוויריים של מוצרים על בסיס שבועי. כך מתעופפות לכאן באופן רוטיני חמאות ופטריות כמהין, גאודה מיושנת שישה חודשים, פרמזן רג'יאנו שמיושנת 24 חודשים ושאר גבינות ארומטיות לצד נקניקים, עשרות סוגי פסטות, מבחר חרדלים וגם הרינג הולנדי, סלמון צרפתי, ריבות מפרובאנס, וקרם פרש מנורמנדי. אם המבחר העצום גרם לכם לצורך דחוף לנוח לרגע ולאכול משהו, תוכלו לשבת ולנשנש כריכים מושקעים במיוחד.

אגתה

פלטת נקניקים באגתה. צילום: אנטולי מיכאלו
פלטת נקניקים באגתה. צילום: אנטולי מיכאלו

ביאטריס

ביאטריס היא מעדנייה הולנדית שמביאה את המוטיבים המרכזיים של המטבח הצפון אירופאי לתל אביב. סטרופ וופל שהוא אלמנטרי לכל מאנצ' אמסטרדמי טהור, לצד גבינות גאודה, מיונז אמיתי, דגים כבושים, ממרחים, רטבים ועוד. הסוד הגדול של ביאטריס הוא סלי הפיקניק המשובחים שהיא מתמחה בהם, שלשמם כדאי לעצור כאן לפני שנוסעים לטיול, סתם בדרך לחוף הים, או כשהרעב תוקף בגן מאיר הסמוך.

ביאטריס

ביאטריס, הולנד בתל אביב. צילום: מרב בסון
ביאטריס, הולנד בתל אביב. צילום: מרב בסון

דליקטסן

מתי ורותי ברודו המציאו מחדש את מושג ה"דלי" וכדרכם הלכו על זה ביג טיים. המעדנייה שלהם ביהודה הלוי, המושפעת ממעדניית זייברס הניו יורקית, מציעה מבחר מסחרר מהכל ובדקדקנות איכותית של פיינשמקרים. בצד אחד של המבנה יציעו לכם אוכל מבושל ומהביל לאכילה במקום או הביתה, ובצד השני גבינות ונקניקים המיובאים מאירופה, ריבות, כבושים, לחמים ומאפים מתוצרת הבייקרי, ואפילו קצת ירקות מובחרים ופירות. זקוקים גם לאיזו חבילת שוקולד מרשימה להביא למארחים בחג השני או זר פרחים לסבתא? הכל כאן יפיפה. מו-ש.

דליקטסן

דליקטסן. צילום: שירן כרמל
דליקטסן. צילום: שירן כרמל

חוות צוק המעדנייה

מעט מאוד מקומות יכולים להניב כזה בציר של אוכל טעים בצורה קיצונית, שיכול להוות פתרון למגוון של סוגי ארוחות: מיום יומיות (בתמחור סביר) ועד אירועי פרימיום (יקרים ויוקרתיים). חומרי הגלם של המעדנייה נאספו על ידי החוואי תומר צוק והשף אסף שנער הישר מהחווה, עם דגש על האטליז שבו מוצגים לראווה נתחים מיושנים מובחרים, ובמיוחד טלאים שגדלים בחווה של צוק, אבל מנעד האפשרויות גדול בהרבה. במקרר הסלטים תמצאו מבחר מוצלח, וכמובן שגם גבינות הבוטיק המקומיות מצוינות. אם נקלעתם לכאן, תתקשו שלא להישאר לארוחה מסעירה על הבר.

חוות צוק המעדנייה

חוות צוק, המעדנייה. צילום: איתיאל ציון
חוות צוק, המעדנייה. צילום: איתיאל ציון

חיים רפאל

המעדנייה הקטנה של חיים רפאל נמצאת ברחוב לוינסקי ופועלת מאז סוף שנות החמישים. עיקר המוצרים על טהרת המטבח הבלקני; גבינות שונות, עלי גפן, זיתים מיוון וליקרים שונים. נוסף לכל אלה אפשר לרכוש גם דגים מלוחים, חמוצים מכל הסוגים, לחמים ורטבים. ברביעי-חמישי-שישי מתנקזים לכאן מאכלים מבושלים נפלאים כמו קציצות כרישה או תרד או מאפי גבינה. התורים בשישי בבוקר הם בלתי נגמרים ולפעמים נראה שעושים מאמץ כן כדי לעכב את הלקוחות במקום. מסקנה הכרחית, הקדימו את הקניות לרביעי או חמישי.

חיים רפאל

חיים רפאל
חיים רפאל

סוליקה

השף אבי ביטון שרגיל לבשל גורמה עילי (לשעבר מסעדת אדורה וכן קייטרינג מזל טלה) פתח מעדנייה בבניינים החדשים בקצה המערבי של רחוב אינשטיין ברמת אביב. המעדנייה פתוחה לישיבה במקום או לאיסוף תבשילים הביתה שמחזירים את ביטון למטבח הטורקי־מרוקאי של בית ילדותו בפרדס כץ. ביתי, אישי, חם ומחבק.

סוליקה

אבי ביטון. צילום: אנטולי מיכאלו
אבי ביטון. צילום: אנטולי מיכאלו