יקר לכם לחיות? בואו למפגש של תנועת ההתיישבות האלטרנטיבית

חולמים על האפשרות לחיות בלי להשתעבד? הכירו את התנועה החדשה שתציע לכם פתרונות דיור בין 1,000 ל-50 אלף ש"ח. מפגש חשיבה בנושא יישובים אלטרנטיביים יתקיים ביום שישי בתל אביב

מפרקים את העיר, בונים יחד
מפרקים את העיר, בונים יחד
7 באוקטובר 2015

מחירי הדירות שהפכו בלתי שפויים ומשבר הדיור שבגללו מעטים יוכלו לרכוש דירה בעתיד, גורמים לרבים לחפש פתרונות מחוץ לקופסאות הבטון המוכרות. בשישי הקרוב, יפגשו פעילים בפארק הירקון כדי לחשוב יחד על הקמת יישובים אלטרנטיביים. מאחורי היוזמה עומדת קבוצה שנקראת הבונים הבאמת חופשיים, וזהו האירוע השלישי שהם מפיקים, בשיתוף Gen Global Ecovillage Network – שלוחה ישראלית לארגון העולמי, התומך בהקמת קהילות אקולוגיות. על פי אתר ג'ן, קהילה אקולוגית היא קהילה קיימת או חדשה שמייצרת אורח חיים בר קיימא בתהליכי שיתוף של חברי הקהילה.

אורח החיים מתבטא לא רק בפן האקולוגי אלא נוגע לחיי הקהילה בכל הרבדים. מארגני האירוע מספרים על הרעיון: "תנועת התיישבות אלטרנטיבית היא תנועה שמוצאת פתרונות דיור ב־1,000 ש"ח עד 50 אלף ש"ח, בניגוד לתנועות התיישבות אחרות אשר בקשות סכומים של 500 אלף ש"ח ומעלה. התנועה באה לענות על צורך ממשי של אלפי היפים בישראל לחיות מבלי שייאלצו להשחית את כל זמנם על עבודות שנואות במרדף שווא אחר בית".

הבסיס להקמת התנועה אינו דווקא יוקר המחיה, אלא הרצון לחיים שונים ממה שמציעה תרבות המיינסטרים הקפיטליסטית. לדברי המארגנים: "התנועה יכולה לענות על צורכי חיבור לקהילה שיש בכל אחד מאיתנו ועל הצורך במימוש עצמי. רבים נלחמים כל יום להביא את השקל ואין מי שיפתור את בעיות הדיור מלבד מי שמוכן לחיות אחרת. זהו שיתוף פעולה, ניסיון לבנות קואופרטיב של מגורים, שיתוף מידע ויצירת מנגנון שמלכד אנשים לקהילות".

במפגש יתקיים סיעור מוחות שמטרתו להתניע את פעילות הארגון. בעזרת נתונים שכבר נאספו יחשבו הפעילים יחד על סוגי קהילות ועל סוגי מבנים ויישובים מתאימים. הכוונה אינה דווקא להקים יישובים חדשים, אלא לבנות קהילות בתוך יישובים קיימים או לצדם. באירוע יעלו רעיונות שונים, למשל הקמת יישובים עם מבנים קלים או מבנים על גלגלים ואכלוס משקים נטושים, קיבוצים מתפוררים ומבני משרדים ומחסנים בעיר.

מפגש הקמת תנועת התיישבות אלטרנטיבית
שישי 9:30, פארק הירקון
on.fb.me/1McAdcN