מפת הקולינריה העדכנית של חופי תל אביב

קו החוף מתמלא במקומות חדשים ושווים בהנהגת אנשי לילה ושפים מדוברים, וזו הזדמנות מצוינת להגיע למקום מהוגן בכפכפים

לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו
לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו
27 באפריל 2016

טורקיז

סי אנד סאן

הילדה השובבה שנולדה בחוף העלייה ביפו ב־1991 עברה למעוז האלפיון העליון בחוף הצפוני ביותר בתל אביב. כשבוחנים את תוכנו של הקנקן מגלים מסעדה שמקפידה על חומרי גלם מובחרים עם שירות מצוין ומוזיקה נעימה, כולל בבראנץ' שמוגש כל השבוע.

מה אוכלים? קבב לוקוס ביוגורט קיצי (82 ש"ח), טורטליני תירס עם קרם תירס, פרמזן ובלסמי (120 ש"ח), מחבת קציצות דגים מרקש סטייל (125 ש"ח), בייבי לוקוס בתנור (46 ש"ח ל־100 גר'), צלעות טלה עם ירקות שורש צלויים (190 ש"ח), סינטה עם תפוחי אדמה אפויים וציר בקר (150 ש"ח).

טורקיז

טורקיז. צילום: נדב טייטלבאום
טורקיז. צילום: נדב טייטלבאום

סיטארה

סי אנד סאן

אפשר לשתות דרינק מול הים ולנשנש קלמרי מטוגן, או להגיע בחליפה עם אורחים מחו"ל כדי להשוויץ. זוהי מסעדת שף ללא פרסונה שעומדת בראשה. היא הוקמה בשנת 2004 על ידי הראל בלו (ברנז'ה, מציצים, פיש שופ), שכל עסקי המזון שלו נוגעים בים באופן פיזי או קולינרי.

מה אוכלים? קבב על פרנה מרוקאית עם סלט עגבניות חריף וטחינה (69 ש"ח), סביצ'ה סלמון עם אנדיב, אבוקדו ואשכולית אדומה (62 ש"ח), פילה דניס על הפלנצ'ה עם ירקות שוק צבעוניים על קרם כרובית (128 ש"ח), ניוקי ירוקים על קרם אספרגוס (82 ש"ח), מחבת פירות ים (145 ש"ח), אנטריקוט 350 גר' עם מח עצם (185 ש"ח).

סיטארה

כחול

חוף תל ברוך

הגרסה התל אביבית לתחושת סיני, מינוס הנרגילות ופלוס הורים מעודכנים ופעוטות עירומים. לפני עשר שנים קיבלו לידיהם אייל חסיד, דניאל לביא וספי וולפיש את הזיכיון לחוף. כעשרה מטרים מקו המים הם הניחו שולחנות נמוכים, כיסאות קש, מתחם פופים ורשתות צל. מוזיקת צ'יל אאוט מהזריחה עד השקיעה.

מה אוכלים? שקשוקה קצת חריפה (53 ש"ח), סלט קצוץ (41 ש"ח), שניצל עוף (67 ש"ח), קציצות קבב טלה (76 ש"ח), פיש אנד צ'יפס (71 ש"ח), פילה דניס עם שעועית ירוקה (115 ש"ח), עוגת גבינה אפויה (36 ש"ח) ואבטיח (36 ש"ח).

כחול

שלוותה

נמל תל אביב

רל נדל, "הארכיטקט של חיי הלילה", פתח את שלוותה כשבנמל תל אביב עוד עמדו מוסכים ושוק ירקות היה רק בכרמל. 14 שנה אחר כך ועשרה מטרים מהים המקום מעניק שלוש חוויות שונות במקום אחד: דרינק ונשנושים בערב המוקדם, ארוחת ערב מסורתית בערב המאוחר ולילה שתוי ומיוזע בשעות המאוחרות.

מה אוכלים? חציל קלוי עם טחינה וסילאן בשמן זית (38 ש"ח), סלט חלומי עם ירקות העונה וזיתי קלמטה (46 ש"ח), שיפודי פרגית עם טחינה ותוספת לבחירה (42 ש"ח), שווארמה טלה עם טחינה וירקות טרים (50 ש"ח), מיקס פירות ים בציפוי פריך עם רוטב שום־לימון ואיולי (65 ש"ח), סופלה שוקולד וגלידת וניל (36 ש"ח), עוגת גבינה פירורים (36 ש"ח).

שלוותה

לייט האוס

נמל תל אביב

ליד איפה שעמדה לא מזמן מסעדת מול ים יקום בחודש הבא מתחם קיצי ומבטיח מבית קבוצת נוקס (זוביזו, מנדלימוס, קנטה, רובי). בחוץ לאונג' קיצי ושמח, בפנים האנגר אסקפיסטי עם נגיעות של תיאטרון ישן ואפלולי כשברקע מוזיקת לייט האוס – ובבטן חמימות כזאת של אוכל טעים במיוחד.

מה אוכלים? על התפריט אמון השף של הקנטה, ירון מלכה (לשעבר קלואליס), שמתכנן תפריט קיץ קלאסי עם דגים נאים, סלטים מרעננים, פוקאצ'ות ולחמים בעבודת יד ומנות שהולכות נפלא עם אלכוהול כמו המבורגר, צ'יפס ומטוגנים למיניהם. מסתמן: קוקטיילים בבקבוקי זכוכית מעוצבים שתסתובבו איתם כל הערב.

לייט האוס

מציצים

חוף מציצים

שילוב מופרע בין הסטייל של אלי לנונשלנטיות של גוטה. יהיו כאן פלאפל וחומוס מצד אחד ואויסטרים עם שמפניה מצד שני. הראל בלו (סיטארה, ברנז'ה) ורונן מיילי (החתול והכלב) מבטיחים שיצליחו להפוך את מלכודת התיירים למסעדה עם אוכל איכותי ומוזיקה טובה מהשעות המוקדמות של הבוקר עד השעות הקטנות של הלילה.

מה אוכלים? שקשוקת שרימפס (64 ש"ח), מלאווח פירות ים עם ביצה חומה, סחוג אדום שרימפס טייגר וקלמרי (58 ש"ח), פלאפל עם טחינה ביתית (38 ש"ח), פיש אנד צ'יפס עם איולי שום (72 ש"ח) שווארמה טלה אסלית עם פרנה (75 ש"ח), קציצות סרטנים ושרימפס עם מטבוחה פלפלים וגוואקמולי (82 ש"ח), ברבוניות מטוגנות עם סלסת עגבניות חריפה ואיולי חציל (89 ש"ח).

מציצים

מציצים. צילום: אנטולי מיכאלו
מציצים. צילום: אנטולי מיכאלו

טופסי

חוף טופסי, למרגלות מלון הילטון

היפים והנכונים והיפים עוד יותר יושבים בחוף הזה, שנראה כמו ריזורט מבודד על קו החוף. המקום הוקם אמנם לפני עשור, אך עובר הקיץ רענון. יש שם ריהוט שמשדר סטלנות נכונה, מוזיקה לאונג'ית של שמוליק פאנקי פיש ותפריט חדש של יהונתן בורוביץ'.

מה אוכלים? מזטים ים תיכוניים כמו חציל על טחינה, סלט טונה וצלפים, פלפל חריף על האש, סלק וגבינת עזים, הרינג מלוח ובצל סגול ועלי גפן על יוגורט (36 ש"ח למזט), סלט יווני (51 ש"ח), סלט קיסר (57 ש"ח), שניצלונים (66 ש"ח), קבבוני טלה עם אנטיפסטי (79 ש"ח), מלבי (19 ש"ח), צלחת פירות העונה (49 ש"ח).

טופסי

לה לה לנד

חוף גורדון

לא עוד קיוסק ומיטות שיזוף אלא פינת חוף עם אוכל איכותי ושירות מוקפד. אורי שטרק, ירון פרי חדש ושחר מנצור קיבלו את הלוקיישן לידיהם כמעט לפני עשור ועדכנו אותו לפי מזג האוויר הקולינרי השורר בעיר.

מה אוכלים? ארטישוק א־לה רומאנה עם עגבניות שרי ובולגרית (42 ש"ח), קרפצ'יו דג ים עם זרעי עגבניות, צנונית, פלפל חריף וזיתי קלמטה (58 ש"ח), לברק פתוח על הגריל ברוטב נענע, זעתר, שום וגרידת לימון עם תפוח אדמה או שעועית (128 ש"ח), שרימפס פרובנסאל עם עגבניות שרי, שום קונפי, בזיליקום (98 ש"ח), מלבי שמנת עם אגוזי לוז, שבבי קוקוס (34 ש"ח).

לה לה לנד

לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו
לה לה לנד. צילום: אנטולי מיכאלו

מאנטה ריי

עלמה ביץ'

מסעדת חוף ים תיכונית עם פירות ים ודגים טריים. עופרה ואבי גנור, מחלוצי המסעדנים על קו המים, היו מהראשונים שיצרו בילוי קולינרי איכותי על הים והכירו לתל אביבים מילים כמו מזטים, סביצ'ה ומוס חצילים. בלי ארוחה עסקית ובלי Happy Hour, מאנטה ריי שומרת על מעמדה כאחת המסעדות הוותיקות והמיומנות על החוף.

מה אוכלים? אויסטרים (27 ש"ח ליחידה), לוקוס מפורק על קרם בטטה סגולה ושבבי שאלוט (140 ש"ח), פילה טונה אדומה ברוטב ג'ינג'ר וגזר (140 ש"ח), שרימפס עם ניוקי, עלי תרד בייבי ורוטב סרטנים (109 ש"ח), פרפה וניל עם שכבות קרמל טרופי של מנגו ופסיפלורה (35 ש"ח).

מנטה ריי

מאנטה ריי. צילום: יח"צ
מאנטה ריי. צילום: יח"צ

קיוסק עלמה ביץ'

צמוד למאנטה ריי, חוף עלמה ביץ'

זה 15 שנה עומדת בחוף מאנטה ריי הבת הממזרה של המסעדה שבה תקבלו את כל חומרי הגלם של מאנטה ריי בכפכפים, גופייה ודרינק ביד. אוריה גנור, הבן של אבי ועופרה, לקח את הבוטקה הקטן שבו מכרו ארטיקים כשהיה ילד והפך אותו לקיוסק אנרגטי שבו ה־Happy Hour היא רק עד 14:00, כדי שתתחילו את הבוקר בכיף.

מה אוכלים? לאבנה עם קוביות חצילים, שמן זית וזעתר עם פיתה (27 ש"ח); סלט עגבניות ומוצרלה עם בצל סגול וזיתים שחורים (32 ש"ח); פירות ים על הפלנצ'ה עם עגבניות צרובות וצ'ימיצ'ורי (66 ש"ח); דגי יפו טריים מטוגנים עם רוטב לימונים ואיולי (66 ש"ח); לא לפספס את המרגריטה לימונים הקפואה והממכרת (37 ש"ח) או את ברד הקמפרי והתפוזים שהפך ללהיט של המקום (39 ש"ח).

קיוסק עלמה ביץ'

קסיס

חוף גבעת העלייה, יפו

עיירת חוף אמריקאית שבה הים התיכון פוגש את קליפורניה. איילת וניר פרי ניהלו מסעדות, קייטרינג ואירועים בסן פרנסיסקו. הגעגועים לארץ בשילוב אהבת תחום האוכל משכו אותם בחזרה ליפו בשנת 2012. בקסיס תמצאו ארוחות בוקר (42־65 ש"ח), תפריט צהריים וארוחות ערב.

מה אוכלים? ברבוניות עם עגבניות, כוסברה וצ'ילי (72 ש"ח), ברזאולה כבושה עם ארגולה ותותים (54 ש"ח), מולים עם חלב קוקוס וצ'ילי בתוספת צ'יפס מתובל (92 ש"ח), דג שלם על הגריל ברוטב ים תיכוני (126 ש"ח), פסטה פירות ים (78 ש"ח), המבורגר עם זוקיני כבוש, צ'יפס וסלט קולסלאו (68 ש"ח).

קסיס