מצפון יגיע האקשן: סיבוב קולינרי במתחם ירמיהו-דיזנגוף

הקהל צעיר, האוכל טעים, המחירים נוחים והאווירה תוססת. בלי ששמנו לב, הצטלבות הרחובות ירמיהו-דיזנגוף הפכה לאחד האזורים הכי מעניינים בתרבות הבילוי בעיר

פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
26 בנובמבר 2014

כולם מכירים את האגדה על רחוב אלנבי שירד מגדולתו או זוכרים ימים שהמלצנו לחברים לא לוותר על "סיבוב בשינקין". והנה, לאט ובשקט יש כאן כוכב חדש: מתחמון ירמיהו־דיזנגוף. בלי ההיסטוריה של מתחם התחנה, בלי הבומבסטיות של שרונה ובלי הבראנז'איות השמורה לשדרות רוטשילד, הצטלבות הרחובות הזו הפכה לאחד האזורים הכי מעניינים בתרבות הבילוי בעיר. בית קפה רדף מסעדה; הצלחה רדפה הצלחה; וכך נוצר לו מתחם שוקק חיים בצפון הישן של העיר. רובם הגדול של העסקים נהנים מיציבות והצלחה, והם קיבלו לאחרונה חיזוק משמעותי מכמה מקומות חדשים ומעניינים שנפתחו בצומת, ומאיימים להישאר עוד שנים רבות. והקהל? מגיע בהמוניו.

נאם

איל לנגלייב ושותפיו חיפשו במשך זמן רב מבנה שבו יוכלו להמשיך לעשות את מה שהם עושים הכי טוב – אוכל תאילנדי. אחרי שמועות על כוונת סגירה של הבר המיתולוגי Mash בדיזנגוף, התחילו השותפים להיפגש באזור המתחם, מה שרק חיזק את התחושה שהם בכיוון הנכון. "המיקום מיד קסם לנו", מספר לנגלייב, "מיד הרגשנו שזה זה. השכונה מדהימה, יש בה מגוון לקוחות, היא קרובה לנמל, אין בעיה של חניה, וזה הספיק לנו". כך החליטו השותפים להגשים את חלומם לפתוח את המסעדה שלהם בחלל הגדול שהותיר אחריו מאש. במקום מגישים אוכל תאילנדי נגיש והאווירה נעימה ולא מחייבת, מה שמקשה על מציאת שולחן פנוי בשעות הערב. גם בימי צוק איתן הייתה נאם עמוסה למדי.

נאם. צילום: דור מלכה
נאם. צילום: דור מלכה

אז מה יש במתחם הזה שהופך אותו לכל כך שוקק?

"האזור הזה מדהים. אני מרגיש שאנחנו משתלבים היטב בנוף השכונתי ועדיין מצליחים לשמור על ייחודיות. אנחנו שמחים על כל התפתחות קולינרית שיש במתחם ומאחלים בהצלחה לכולם".

למסעדת נאם

דה סטריטס

הסניף הרביעי של רשת בתי הקפה נפתח לפני כחודשיים ברחוב דיזנגוף. הסניף המעוצב לעילא ולעילא מציע לקהל המקומי קפה, תפריט אוכל מגוון ואווירה רגועה. כמיטב המסורת, לקהל הסטודנטים הקדישו קומה נוספת ושם הם יכולים לרבוץ עם הלפטופ והאספרסו יום שלם ללא הפרעה. שאר הלקוחות יכולים לבחור בין ישיבה בשולחן לבין ספות מפנקות. "סניף צפוני תמיד היה בתכנון", מספר נדב נאמן מבעלי המקום, "בהתחלה לא חיפשנו דווקא בירמיהו, אבל כשהמשיכו החיפושים ראינו באזור הזה פוטנציאל גדול. אולי זאת הקרבה לנמל או המגוון הרחב של העסקים הטובים, אבל בכל מקרה כל האקשן הופך את הצטלבות הרחובות הזו למתחם מיוחד מאוד".

לדה סטריטס

דה סטריטס
דה סטריטס

פסטה בסטה

סניף שני בתל אביב (וחמישי בארץ) לדוכן הפסטות המוכר משוק הכרמל. בתפריט תוכלו למצוא שלל פסטות טריות במיני רטבים שונים במחיר שווה לכל כיס. אחרי חיפושים ארוכים במיוחד ללוקיישן נוסף בתל אביב, מצאו השותפים את המיקום המושלם – החלל שאכלס את מסעדת לובי שנסגרה – והתאהבו. "גילינו אזור מאוד ביתי ושכונתי מצד אחד, ומצד שני יש כאן תנועת אנשים מאוד גבוהה", מסביר גיל בקר, מבעלי המקום, "כל המתחם הזה מזוהה עם אוכל טוב, עם אנשים צעירים ויפים ועם קהל מפרגן. זו ממש תחושה של לוקיישן מסרט הוליוודי. טוב לנו להקים פה סניף נוסף ולראות לקוחות מרוצים". בפסטה בסטה תמצאו פינות ישיבה ענקיות, מטבח פתוח שנותן הצצה לתהליך ההכנה של המנה.

למסעדת פסטה בסטה

פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו

פיצה פיליפ

פיצה צרפתית? זה אולי נשמע משונה אבל בפיצה פיליפ זה עובד מצוין. כבר שש שנים עינת ופיליפ אטיאס מכינים פיצות מצוינות עם תוספות מיוחדות מהמטבח הצרפתי, וזה אומר פחות זיתים ופטריות ויותר שילובי נקניקים בשרניים וגבינות ריחניות. המחירים הוגנים למדי (בין 67 ש"ח לפיצה מרגריטה גדולה עד 85 ש"ח לפיצה עם חזה אווז ופטריות פורטובלו). כדי להשלים את החוויה מציעים במקום גם תפריט יינות מגוון. רק תבקשו והעובדים במקום יותר מישמחו לשדך לכם את היין המתאים לפיצה שתבחרו. אטיאס מסבירה שרוב הקהל של הסניף בקרליבך הוא מצפון העיר, כך שזה היה רק עניין של זמן עד שיפתחו סניף נוסף.

אז למה דווקא בירמיהו?

"האזור הזה קרץ לנו במיוחד כי מדובר ברחוב קטן. יש פה הרבה ירוק, ילדים, קופת חולים, וטרינר, מקומות בילוי. בקיצור, ממש שכונה אמיתית. ברגע שהתפנה מקום קפצנו על המציאה".

בקרוב ייפתח בפיצרייה אזור ישיבה בחוץ, ומתוכננות להיערך בו הופעות ג'אז מיוחדות.

לפיליפ פיצה צרפתית

Movieing

אבל מתברר שלא תמיד זכה הצומת הזה לעדנה: ניצן שטיין ומני ליבוביץ' מטפחים את קפה Movieing כבר 12 שנה, והיו מהראשונים לזהות את הפוטנציאל הטמון בפינה הלוהטת. כשרק פתחו הם היו חבר'ה צעירים ונלהבים, והחלק הזה של הצפון הישן היה כמעט כמו רחוב רפאים. שנת 2002 לא הייתה שנה טובה לפתיחת בית קפה בתל אביב. אבל הקפה היה טוב, השירות לבבי והאנשים החלו לפקוד את המקום מדי יום. "השכונה התגלתה כמדהימה", נזכר שטיין, "אנשים ממש פרגנו. בהתחלה היינו קפה קטן ובראנז'אי כזה, לא המוני. במשך חמש שנים היינו פה לבד והתפתחנו". שטיין מסביר שהקהל המקומי – מסטודנטים חמושים במחשבים ניידים עד משפחות צעירות עם ילדים – גדל עם המקום, ואפשר ממש לראות את השינוי שחל ברחוב. לפני כשלוש שנים הם התרחבו, והיום תוכלו למצוא לצד הקפה שלהם גם מאפים טריים שמגיעים היישר מהדלת הסמוכה – Movieing Bakery.

ובכל זאת, מה הופך את המתחם הזה למיוחד?

"האווירה והקהל. בשנים האחרונות המון מקומות התחלפו, אבל נכון להיום במתחם יש עסקים מצוינים ואני מאמין שלכל אחד יש את המקום שלו. אני חושב שמי שמגיע לפה מגיע במיוחד, כי זה לא מרכז של שום מקום בעיר ומי שלא יודע לתת את השואו הנכון לא שורד".

למובינג

ג'רמיה

תומר מור ואלדד גונשורוביץ' הקימו את ג'רמיה אי שם בשנת 2007. הרעיון היה ליצור בית- קפה מעולה ושכונתי מצד אחד, ומטבח שלא יבייש אף מסעדת שף מצד שני.

מור, אז מה מיוחד באזור הזה?

"האזור מדהים בזכות האוכלוסייה המדהימה. הנמל והים קרובים  ויש תחושה שאתה בתוך שכונה קטנה ואינטימית  ולא סתם ברחוב אקראי".

בג'רמיה מבטיחים שכל לקוח יתקבל בברכה, בין אם או יישב יום שלם על הפוך קטן או יפתח שולחן עם ראשונה, עיקרית וקינוח פלוס בקבוק יין. בסופי השבוע מוצעים ללקוחות הרכובים שירותי חנייה. בקיצור, אווירה ביתית, מטבח נהדר ושמונה שנות ניסיון במתחם – עושים את שלהם.

 ג'רמיה, דיזינגוף 306, 7931840־077, ראשון־שישי 7:30־2:00, שבת 8:00־2:00